Gå til innhold

Faktura fra apple? Dette er vel kødd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk nettopp en regning på 600kr for en oppgradering i icloud eller noe sånt, har aldri kjøpt det, så det er helt greit. Telefonen lot meg ikke komme videre på noen av linkene i mailen og sa det ikke var trygt, point taken, har ikke prøvd å trykke på "kundestøtte" igjen. 

Er det noe som går rundt eller?

Anonymkode: 08d50...670

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Fikk nettopp en regning på 600kr for en oppgradering i icloud eller noe sånt, har aldri kjøpt det, så det er helt greit. Telefonen lot meg ikke komme videre på noen av linkene i mailen og sa det ikke var trygt, point taken, har ikke prøvd å trykke på "kundestøtte" igjen. 

Bare slett den og gå videre med livet ditt da.

Anonymkode: 48da4...4b0

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Bare slett den og gå videre med livet ditt da.

Anonymkode: 48da4...4b0

Har bare aldri fått sånt før så ble usikker, men det er vel bare å gjøre som du sier.

Skrevet

Se hva avsendermailen er. Når det er scam så er somregel mailadressen noe helt absurd. 

Anonymkode: 1fc00...98f

• Liker 3
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når du åpner og klikker på all verdens ukjente lenker så risikerer du all verdens virus. 

Telefonen din er nok bare å si adjø til. Har du andre enheter så bytter du omgående alt av passord på alt du måtte ha, og stenger nettbanken. Snakk om å lage seg problemer. 

Hvordan får du skrevet her inne, da? 

Anonymkode: dd107...ef0

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når du åpner og klikker på all verdens ukjente lenker så risikerer du all verdens virus. 

Telefonen din er nok bare å si adjø til. Har du andre enheter så bytter du omgående alt av passord på alt du måtte ha, og stenger nettbanken. Snakk om å lage seg problemer. 

Hvordan får du skrevet her inne, da? 

Anonymkode: dd107...ef0

Det har jeg aldri gjort du, jeg åpnet e-posten min på telefonen, ikke noe mer. Jeg kom heller ikke videre på linkene, telefonen stoppet meg. 

Skrevet

Moren min fikk nøyaktig samme for ca en måned siden, og jeg fikk også for et par uker siden. E-posten er skummel fordi den ser veldig ekte ut, og språket er feilfritt. Jeg sjekket dog avsenderadressen og da var det lett å skjønne at det var svindel. Slettet den uten å klikke på noe. 

Anonymkode: 26412...c87

Skrevet

Alltid sjekk hvem avsenderen er. Når det er svindel så er email adressene alltid helt tullete. 

Anonymkode: f7fed...253

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Da er det svindel, slett mailen.

Skrevet

Noe lignende fikk jeg også for en måned eller to siden også. Men jeg har aldri kjøpt noen Apple-produkter! 

Det stod at man var nødt til å klikke på ett eller annet i e-posten, for å verifisere kjøpet / bekrefte leveringsadressen eller hva det nå var. Noe jeg selvfølgelig aldri gjorde.     

Dessuten kom denne meldingen fra ett eller annet som slutter med krøllalfa yahoo DOTT com. Altså ingen "offisiell" epost-adresse fra nettbutikk / firmanavn.                                                                              

Anonymkode: c42f3...800

Skrevet

Gå inn på vanlig nettside utenom denne posten og logg om  på din Apple id. Hvis du ikke finner noe der så er det ikke noe å hente heller. 

Anonymkode: dfc0f...5c9

• Liker 1
Skrevet

Fikk den samme, og jeg har verken Mac, iPhone eller iPad 😅

Anonymkode: 9bab0...c7a

Skrevet

Jeg fikk også en slik, og beit selvfølgelig på, fordi jeg nettopp hadde prøvd å ordne meg flere GB i icloud (dum som jeg er). Jeg skiftet passordet til apple id-en min asap etter det. 

Anonymkode: 7a1a2...e67

Skrevet

Ville ha skiftet alt av passord

Anonymkode: 07313...f67

Skrevet

Ja, denne går visst rundt nå. Faktura på oppgradering av iCloud, dønn lik den Apple sender ut selv, bortsett fra at fakturabeløpet er mange ganger større (og kontoen det skal betales til er en annen, selvsagt). 

Jeg leste noe om det for kanskje en ukes tid siden, men finner det ikke igjen nå. 

Anonymkode: a881f...f85

Annonse
Skrevet (endret)

Fikk den selv, og den ser ganske bra ut for å være scam. Men en faktura blir ikke sendt ut uten betalingsinformasjon, så det og at det ikke var en offisiell apple-adresse gav det raskt bort. Sendte den inn til apple sin scam-mail.

Endret av Moonwalker

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...