Gå til innhold

Hvor mye tid bruker deres partner på hobby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg lurer på hvor mye tid deres partnere bruker på sine hobbyer/aktiviteter? Hvor mye tid bruker dere sammen i løpet av en uke?

Min samboer gjennom 5 år har alltid hatt interesse for gaming, men de siste årene har det tatt seg opp drastisk! Han sitter 6-12 timer hverdag, og setter seg foran PCen med det samme vi kommer inn døren, eller når han kommer hjem fra jobb. Han sitter ofte hele natten å spiller i helgene, og klager natt til første arbeidsdag at han ikke får sove fordi døgnet er snudd 🤦🏼‍♀️ Før var vi mer aktive med trening, tur, besøke venner etc. Nå er det ikke noe tid som settes av til det (for han), han orker ikke lufte hunden eller gå tur med henne (det var han som skulle ha hund).. 

Alt jeg foreslår å gjøre er enten «nei» eller «har ikke lyst/orker ikke» så lenge det ikke er å se på TV en sjelden gang. Men å sitte på PCen å skrike hele dagen orker han. Det er det som irriterter meg mest, jeg får ALDRI husfred på grunn av gaulinga/ropingen. Når jeg skal sove må jeg bruke «sov i ro» i ørene for å klare å sove gjennom alt bråket. Når han endelig skal ut (sjeldent) så blir jeg glad fordi jeg får NOEN TIMER I STILLHET!!

Jeg er for all del for å game, og jeg viser interesse for det han har klart å oppnå, men når gamingen går på bekostning av alt annet i livet så blir jeg dritt lei. 

Kanskje jeg er helt på bærtur, og derfor ønsker jeg å høre hvor mye tid deres partnere bruker på hobbyene sine? Her er det 6-12 timer hverdag på gaming, i tillegg til full jobb. 

Anonymkode: 48629...fca

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjæreste med interesse for gaming og fotball. Ca. 7-8 timer i uka på fotball, i snitt ca. 4-5 timer gaming for dag. I helgene litt mer, alt etter hvilke planer vi har. Prioriterer sjeldent gaming foran andre ting

Anonymkode: cd709...bb3

Skrevet

Ca 14t/uke på div hobbyer.

Gamingen måtte han slutte med, ettersom han ikke klarte å kombinere gaming med et samboerforhold. Nå spiller han kanskje et par timer i uka maks.

Skrevet

Jeg hadde ikke orket det der! Ett sunt forhold til hobbyer er greit, men det der er ikke sunt. Gaming har tatt over livet hans. 

Min mann gamer i perioder. Da spiller han fra ungene er lagt, og til han legger seg i 12tiden. Står opp med oss som familie og går på jobb som vanlig. Han kunne spille mer før, og var med på ting til fastsatte tider, og det gikk utover oss og det sosiale. Han begynte å heller game til faste tider og satt opp tider der han kunne guilde (eller hva det heter), og det ble forutsigbart for meg og oss som familie. Han spiller heller ikke om vi har noen planer. (Ofte så spiller han de kveldene jeg er vekk, eller jeg MÅ se noe på tv, eller vil se en serie han ikke gidder å se.. )

Ellers har han fotballtrening 1 gang i uka, og en kamp når det er sesong. Syns ikke det er ille, han må jo få drive med sine ting, så lenge de ikke tar over all ledig tid. Vi har barn, og jeg er og aktiv med mine hobbyer. 

Anonymkode: 918ab...3a9

Skrevet

Jeg og samboer gjør for det meste alt sammen, vi elsker å lage mat sammen, se på film eller serie, dra ut, gå turer, hygge. Så ja, for det meste all sin tid uten om jobb bruker han på sine "hobbyer." :) 

Anonymkode: 43f09...5c2

• Liker 1
Skrevet

Kjæresten min spiller minst et par timer om dagen. MINST. Tror nok han spilte MYE mer før han møtte meg. Da han var singel kunne han spille hele dagen, hver dag. Har han sagt.
Nå spiller han sikkert 3-4 timer hver kveld og sitter ofte oppe til 2-3-4 om natta, etter at jeg har lagt meg. (Han har ikke en typisk a4 jobb og kan bestemme selv).

Anonymkode: b6232...e15

Skrevet

Nå fant heldigvis typen min meg som deler hans gaminghobby. Så vi bruker noen timer om dagen sammen på å game, og ingen trenger å være sure. Burde bli flere gamerjenter der ute så de stakkars mannfolka kan beholde hobbyen sin.

• Liker 1
Skrevet

Synes 6-12 timer pr dag er mye. Jeg ville ha revurdert forholdet, om han ikke skjerper seg.

Anonymkode: 84458...6d6

• Liker 3
Skrevet
1 hour ago, Herix said:

Nå fant heldigvis typen min meg som deler hans gaminghobby. Så vi bruker noen timer om dagen sammen på å game, og ingen trenger å være sure. Burde bli flere gamerjenter der ute så de stakkars mannfolka kan beholde hobbyen sin.

Så bra at dere har det til felles 🙂 jeg har ikke helt interessen for slik type spill han spiller, men jeg har sagt at jeg kan prøve - men han vil ikke spille med meg så da orker jeg ikke. Han kan for all del beholde hobbyen sin, men synes det er blitt litt mye i det siste når ingenting annet blir gjort av verken husarbeid, sosialisere seg, ta seg av hunden eller tid med sin samboer.

kanskje jeg er kravstor da 😅

TS

Anonymkode: 48629...fca

Skrevet

Kjæresten min har ikke noe særlig sånn egne hobbier. Jeg er nok mer hobbyglad enn det han er. Jeg har ca 1000 interesser, så jeg må spre det litt ut over ulike perioder og også sørger for at jeg har nok tid til jobb, studier, venner, forhold og venner.

Kjæresten liker å spille litt spill på mobilen (type Candycrush, ikke avanserte spill) og selvfølgelig chatte med andre som alle gjør. I tillegg trener han noen timer ca 3 ganger i uka. Iblant ser vi film sammen, går tur, sykler eller lager mat sammen. Det kommer an på hvor mye vi må jobbe osv. 

Jeg kunne neppe vært sammen med noen som hadde en veldig tidkrevende og altoppslukende hobby. Ikke fordi det ikke hadde fungert reint tidsmessig - og jeg er jo også veldig glad i og flink til å aktivisere meg selv -, jeg bare tror ikke det hadde fungert personlighetmessig siden jeg lett blir litt besatt selv, men ikke av en ting bare. Tror en sånn person hadde føltes litt som meg selv på speed. 

Skrevet

Men TS; hva andre gjør spiller egentlig liten rolle, gjør det ikke? Hvordan har du det i dette forholdet? Og hva har dere som par igjen av det å være i et forhold? 

• Liker 2
  • 1 år senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.2.2019 den 14.11):

Kjæreste med interesse for gaming og fotball. Ca. 7-8 timer i uka på fotball, i snitt ca. 4-5 timer gaming for dag. I helgene litt mer, alt etter hvilke planer vi har. Prioriterer sjeldent gaming foran andre ting

Anonymkode: cd709...bb3

Høre ut som om han bruker nesten all tiden sin på hobby og det er ikke ok. Han burde ta seg tid til deg også. 

Anonymkode: d6b70...067

• Liker 1
Skrevet

Han bruker vel 10-15 timer i uka på hobby, som er fotball og styrketrening. Jeg bruker mellom 15-20-30 timer, på håndarbeid, styrketrening, tur og yoga. Men det er vinn, vinn, holder oss i hvertfall i aktivitet. 

Skrevet

Det er jo ikke noen timer igjen hvis han jobber og bruker 6-12 timer i døgnet på gaming! Da bør han nok være singel, men da hadde han jo ikke hatt deg som hushjelp..

Skrevet

Gaming. Høres alltid ut som forhold med en trass tenåring i familien. Får håpe KG ikke er et representativt utvalg av befolkningen.

Anonymkode: bd7d7...3e1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...