AnonymBruker Skrevet 27. februar 2019 #1 Skrevet 27. februar 2019 Baby er 3 mnd. Hen er ikke forsikret enda. Hvor bør vi forsikre barnet - etter din mening? (Blir så klar å undersøke nærmere, dette er bare for å se hva folk bruker selv osv) Anonymkode: 09058...918
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2019 #2 Skrevet 28. februar 2019 Det er helt unødvendig. Anonymkode: 7b5ff...358 3
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2019 #3 Skrevet 28. februar 2019 Ja, men pass på at forsikringen dekker ulykke, utvalgte sykdommer, sykehusdøgn og ikke minst uføreforsikring Anonymkode: 18c1f...5e1 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2019 #4 Skrevet 28. februar 2019 Vi valgte dnb fordi de dekker utvidet hjelpestønad i tillegg til alle de vanlige tingene. Siden vi har mye bokstavdiagnoser i familien regnet vi med at sannsynligheten for å få bruk for dette er relativt stor. Det viktigste vil jeg si er å passe på at forsikringen kan videreføres uten ny helseattest når barnet blir voksen. Det tror jeg de fleste kan, men viktig å sjekke. Anonymkode: 9027f...a1b 1
Gjest BearMama Skrevet 28. februar 2019 #5 Skrevet 28. februar 2019 (endret) Gjensidige. Da barnet mitt fikk autismediagnose kom pengene på konto dagen etter. Endret 28. februar 2019 av BearMama
Gjest BearMama Skrevet 1. mars 2019 #6 Skrevet 1. mars 2019 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er helt unødvendig. Anonymkode: 7b5ff...358 Nei. Det er det lureste en gjør. Skulle barnet bli syk eller ha hjelpebehov så utløser forsikringen større summer. Samt en bør ha uføre og livsforsikring på foreldrene i tilfelle en av dem blir ufør eller dør.
kermit123 Skrevet 1. mars 2019 #7 Skrevet 1. mars 2019 3 hours ago, BearMama said: Det er det lureste en gjør. Det er det lureste en gjør - hvis barnet blir sykt. Hvis ikke så er det strengt tatt bortkastede penger. Men man vet jo ikke hva fremtiden vil bringe. Man må se på sin egen økonomi og ønske om trygghet, og vurdere opp i mot det. Selv er jeg av den oppfatning av at det norske helsevesenet ikke gjør det veldig nødvendig. Jeg synes det er veldig trist om vi går i retning USA, at alle føler at de må forsikre alt, og gjør de ikke det så mister de nattesøvnen. Skulle man fulgt tankegangen over så er det mange forsikringer man må ha, også for seg selv. Forsikring mot uføre, dødsfall, ulykke, tannhelse, behandlingsforsikring ++++. 2
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #8 Skrevet 1. mars 2019 Har super forsikringen fra If på mine to små. Det er jo en forsikring en håper en aldri får bruk for. Har en tenåring som ikke er forsikret, han hadde fått bruk for den da han fikk en autisme diagnose og går nok lot uføretrygd på sikt. Så etter den erfaringen er vi forsikret i hue og ræva for å si det mildt. Anonymkode: dff13...8fc
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #9 Skrevet 1. mars 2019 Fornøyd med Tryg sin. Fikk tett oppfølging av konsulenten og pengene på konto dagen etterpå. Anonymkode: cb53a...8aa
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #10 Skrevet 1. mars 2019 Danica forsikring her. Dere som ikke har forsikring på barna er faktisk egoistiske. Ja, man vet aldri hva som skjer, men vil du virkelig sitte der med skjegget i postkassen dersom uhellet er ute? Anonymkode: a3f80...958 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #11 Skrevet 1. mars 2019 Har Danica. Det viktigste med den forsikringen er at barnet får utbetalt penger hvis det blir ung ufør. For meg er det verd et par hundringser i mnd. Anonymkode: c51ee...fdb 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #12 Skrevet 1. mars 2019 Har aldri tenkt på det en gang. Kan noen forklare meg nøyaktig hva det er som gjør at en slik forsikring er viktig? Dersom barnet blir sykt får det vel den helsehjelpen det har krav på uansett? Anonymkode: 21390...09b 2
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #13 Skrevet 1. mars 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Har aldri tenkt på det en gang. Kan noen forklare meg nøyaktig hva det er som gjør at en slik forsikring er viktig? Dersom barnet blir sykt får det vel den helsehjelpen det har krav på uansett? Anonymkode: 21390...09b Eh, nej, det kan koste deg DYRT! Anonymkode: 93c0b...31f
Bambee Skrevet 1. mars 2019 #14 Skrevet 1. mars 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Har aldri tenkt på det en gang. Kan noen forklare meg nøyaktig hva det er som gjør at en slik forsikring er viktig? Dersom barnet blir sykt får det vel den helsehjelpen det har krav på uansett? Anonymkode: 21390...09b Den utløser større summer hvis feks barnet blir sykt og dere f.eks må bygge om boligen. Uføre forsikringen er også veldig viktig mener jeg. Selv om barnet ditt er friskt, så har du ingen garanti for at det ikke kan skje en ulykke eller at barnet utvikler en alvorlig sykdom senere i livet. Jeg ble selv syk som 15 åring, og hadde hatt betydelig mye mer å leve av i mnd hvis mine foreldre hadde hatt en uføreforsikring på meg. Vi har forsikret barnet vårt. Vi håper jo selvsagt at vi aldri får bruk for denne forsikringen, men ønsker å sikre vårt barn senere i livet hvis noe skulle skje.
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #15 Skrevet 1. mars 2019 På 27.2.2019 den 23.53, AnonymBruker skrev: Baby er 3 mnd. Hen er ikke forsikret enda. Hvor bør vi forsikre barnet - etter din mening? (Blir så klar å undersøke nærmere, dette er bare for å se hva folk bruker selv osv) Anonymkode: 09058...918 Sett pengene på sparekonto. Noe annet er tullete. Anonymkode: 64951...b37 3
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #16 Skrevet 1. mars 2019 Har forsikring på min første, men angrer på at jeg ikke forsikret helt fra svangerskap av med neste. Da barnet ble født fikk vi ikke vanlig forsikring, kun ulykkesforsikring. Anonymkode: 66134...299
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #17 Skrevet 1. mars 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Eh, nej, det kan koste deg DYRT! Anonymkode: 93c0b...31f Kan du forklare nærmere hva det er som er dyrt? Ønsker ikke å kverulere, prøver virkelig å forstå. Har som sagt aldri tenkt på at det var noe man trengte før. Anonymkode: 21390...09b
Gjest BearMama Skrevet 1. mars 2019 #18 Skrevet 1. mars 2019 4 timer siden, kermit123 skrev: Det er det lureste en gjør - hvis barnet blir sykt. Hvis ikke så er det strengt tatt bortkastede penger. Men man vet jo ikke hva fremtiden vil bringe. Man må se på sin egen økonomi og ønske om trygghet, og vurdere opp i mot det. Selv er jeg av den oppfatning av at det norske helsevesenet ikke gjør det veldig nødvendig. Jeg synes det er veldig trist om vi går i retning USA, at alle føler at de må forsikre alt, og gjør de ikke det så mister de nattesøvnen. Skulle man fulgt tankegangen over så er det mange forsikringer man må ha, også for seg selv. Forsikring mot uføre, dødsfall, ulykke, tannhelse, behandlingsforsikring ++++. Ja det burde man virkelig ha. Om man bli syk eller ufør så er det ikke akkurat mye penger å hente fra Nav. Blir den ene ufør så vil en uføreforsikring kunne utgjøre en stor forskjell på økonomien. Livsforsikring er også viktig med partner, huslån og barn da den gjenlevende parten og barna vil få en bedre økonomisk forutsetning. Det er ufattelig mange som sitter og angrer den dagen ulykken er ute. Om barnet skulle bli sykt eller få en diagnose så får ikke barnet forsikring, selv som voksen. Så jo, de pengene man betaler til forsikringen når det kommer til liv og helse er gullverdt om man ikke vil sitte med en lav sats fra nav.
Gjest BearMama Skrevet 1. mars 2019 #19 Skrevet 1. mars 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Har aldri tenkt på det en gang. Kan noen forklare meg nøyaktig hva det er som gjør at en slik forsikring er viktig? Dersom barnet blir sykt får det vel den helsehjelpen det har krav på uansett? Anonymkode: 21390...09b Det kan komme mange ekstra utgifter med et sykt barn. Det er derfor man kan få grunn og hjelpestønad. Men de pengene går jo nettopp til et pengesluk om barnet trenger mye medisiner, behandlinger etc. Ikke minst om barnet blir ufør fra ung alder så få de en god sum ekstra oppå minstesatsen for uføre via nav resten av livet. De forsikringspengene ved uføreforsikring betyr mye om det er snakk om utbetalinger på ca.18.000 fra Nav eller 28.000 i mnd f.eks med forsikring.
Rotemor Skrevet 1. mars 2019 #20 Skrevet 1. mars 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Danica forsikring her. Dere som ikke har forsikring på barna er faktisk egoistiske. Ja, man vet aldri hva som skjer, men vil du virkelig sitte der med skjegget i postkassen dersom uhellet er ute? Anonymkode: a3f80...958 Egoistiske? På hvilken måte da? Jeg løper INGEN risiko ved ikke å forsikre barna mine. De er forsikret via folketrygden og alle tenkelige scenariorier har jeg normal høyde for økonomisk. Kan du forklare hva du mener med egoismen min?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå