Snabelsnuppa Skrevet 13. april 2005 #1 Skrevet 13. april 2005 Min lille snupp har plutselig blitt en stipper... Han forsvinner inn på rommet sitt eller på do i barnehagen, og når han dukker opp igjen, er han kliss naken. Han har også sovet to timer i senga si i nettoen - den våte bleia fant jeg på en stol. Jeg ser ikke på dette som noe problem altså, særlig siden han ikke har tisset noe sted - foreløpig. Jeg bare lurer på om det er et hint om å slutte med bleie (som jeg har tenkt å prøve på utover våren/sommeren uansett), eller om det bare er noe "alle" unger gjør på et tidspunkt?
Gjest Madeline Skrevet 13. april 2005 #2 Skrevet 13. april 2005 Kanskje du skal la han prøve seg uten bleier nå i steden for å vente helt til sommeren? Ta det en dag dere har god tid. Kjøp noen tøffe truser som han liker. Ellers er nok ikke dette noe å bekymre seg over siden han er såpass liten. Føles sikkert befriende å springe rundt naken.
Gjest gjesten Skrevet 13. april 2005 #3 Skrevet 13. april 2005 Jeg har endel nieser og nevøer og alle sammen har fra de var tre- fire år kledd av seg for så å løpe nakne rundt. Stort sett var de alle ferdig med bleie da. Som et lite forvarsel kom som regel kommentaren: "Det er sååå varmt" og så falt klærne fortere enn svint . Men etter en stund tok "strippingen" slutt. Jeg har lest at dette er naturlig og mer en fase som går over. Etter en stund vil barnet bli naturlig sjenert og slutte å kaste klærne i hytt og pine. En årsak til at de gjør dette er at klærne er "i veien" når de løper rundt og blir varme.
Snabelsnuppa Skrevet 14. april 2005 Forfatter #4 Skrevet 14. april 2005 Kanskje du skal la han prøve seg uten bleier nå i steden for å vente helt til sommeren? Ta det en dag dere har god tid. Kjøp noen tøffe truser som han liker. Jeg har faktisk allerede kjøp Spiderman-truser, og vi har snakket en del om at han skal få dem når han slutter med bleier - de frister nok en del ja. Kanskje vi skal prøve litt uten bleie i morgen? Er jo litt spent på om han klarer det, men det er jo ingen krise om det skulle gå galt heller. *krysser fingre* Han er en superaktiv gutt, og er i seg selv er veldig varm, så å kaste klær og bleier er nok sikkert deilig ja. Måtte det bli sommer og varmt ute snart, så han får dingle i det fri!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå