Gå til innhold

Likhet på barna da de var små og eldre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har to små barn som er ganske forskjellige når det gjelder temperament og væremåte generelt. Ettåringen er høyt og lavt, ett enormt energinivå og alltid veldig uredd. 3-åringen har vært veldig aktiv men ikke i nærheten av ettåringen. Litt mer skeptisk og glad i roligere aktiviteter.

Hvordan var dine barn da de var så små og hvordan ble de da de ble eldre? Ser du likhet på væremåten fra de var småbarn og da de ble eldre? Og kanskje aller mest spennende er å høre hvordan de er når de har blitt voksne? 

Anonymkode: 467c1...b32

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eldste er veldig utadvendt og nysgjerrig, og har alltid vært det. Yngstemann er en roligere type som kan sitte i sin egen verden å pusle med sitt. Spennende å se dem vokse opp synes jeg :)

Anonymkode: 9b0f1...c0d

Skrevet

Mine er ikke voksne, men tenåringer begge to. Den rolige er eldst. Og han har vært en veldig fornuftig og rolig tenåring. Yngste var eksplosiv som liten og eksplosiv nå. Da mener jeg ikke at hun er stygg i munnen eller utagerende, men kroppen hennes reagerer lynraskt hvis hun ikke får viljen sin eller noe slikt. Som ett-åring slang hun seg rett bakover når svaret på noe hun ville ha ble nei, nå tramper hun vekk i sinne. Så er det over like etterpå. Men jeg ser ikke så negativt på den typen stahet i grunn. Jeg er kanskje litt fornøyd med at jeg ikke har stagget den. Da er det større sjanse for at hun kommer seg velberget gjennom ungdomstid feks tenker jeg. 

Anonymkode: ca7c7...a7e

Skrevet

Kan vel svare for meg selv. Jeg var rolig, redd for alt mulig og veldig forsiktig da jeg var liten. Turte sjeldent å prate med andre enn mine foreldre. 

Nå er jeg voksen, uredd og prater med alle. Jobbet mye med salg og service, liker ekstremsport og slikt. Hender jeg likevel tenker meg om en gang ekstra før jeg gjør noe, men det er eneste som henger igjen.

Samboer var full av energi fra han var liten, alltid noe sprell å drive med. Hadde aldri tid til å sitte stille, snakket som en foss til de fleste. Og nøyaktig slik er han ennå. 

Barnet vårt er kun et par år ennå. Høyt og lavt, mye energi og sprell. Vil helst snakke med alle hn møter. 

Anonymkode: 0e17f...9ac

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...