AnonymBruker Skrevet 27. februar 2019 #1 Skrevet 27. februar 2019 Nå kan jeg virkelig ikke skrive helt hva det var, kan bli lett å kjenne igjen, mek hadde en pinlig episode i kveld. Bor i kollektiv. Hun jeg bor med heter "Nina" , hun hadde ei venninne på besøk, "Lena". Pleier alltid å forlate bordet tomt, men hadde det i dag litt travelt så jeg gikk fra bordet med et glass vann som jeg hadde trukket til frokosten, og ikke begynn å kommenter dette...for de andre forlater bordet med mer rot enn hva jeg gjør. Da jeg kom hjem var glasset satt på pcn min, som lå inntil veggen der og hun tredje jeg bor med satt der, jeg tenkte at det var hun som hadde flyttet det unna. Jeg tok glasset uten å tenke over noen ting og fylte opp. Når keg drikker av det (er kjempe tørst) er det fult av sprit oppi der! Jeg får nesten brekninger. Jeg spør hun ved bordet opp hun vet noe, det gjør hun ikke. Jeg går og spør Nina og hun sier at det er Lena sitt. Jeg blir drit flau og de skjønner at noe har skjedd. Jeg sa at jeg drakk det, men hadde ikke noenproblem med å erstatte det. Nina virker nesten litt irritert først og sier "men herregud, du kan jo ikke drive å ta ting som ikke er ditt". Ogjeg forklarer at jeg hadde satt glasset mitt der og at det stod på min pc. Så begynner de å le. Lena forklarer at hun satte det der. Hun blir også flau og beklager at hun plasserte det på mine ting. Hun krever ingen erstatning og går blid hjem. Vi lo bare av det til slutt. Men jeg ble så fortvilet av meg selv. Så, er det jeg som burde ha sett at dette ikke var mitt eller de som ikke burde plassert glasset med sitt oppi akkurat der? Anonymkode: 114c3...51a
nordlending Skrevet 27. februar 2019 #2 Skrevet 27. februar 2019 Når du forlot et glass, og de har plassert et glass oppå pc'en din, er det helt naturlig av deg å tenke at det er samme glass. Hadde ikke falt meg inn å sette mitt eget glass på din pc dersom jeg bodde sammen med deg (for så vidt ikke glasset du glemte heller). 9
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2019 #3 Skrevet 27. februar 2019 Hvis jeg har drukket av et glass, og det ikke står der jeg satte det fra meg sist hadde jeg tatt en nytt glass og ikke bare antatt at noen skulle ha flyttet det for meg. Hvorfor i alle dager skulle de flyttet det andre steder enn til oppvaskmaskinen/kummen? Anonymkode: 2dc4c...023 5
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2019 #4 Skrevet 27. februar 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis jeg har drukket av et glass, og det ikke står der jeg satte det fra meg sist hadde jeg tatt en nytt glass og ikke bare antatt at noen skulle ha flyttet det for meg. Hvorfor i alle dager skulle de flyttet det andre steder enn til oppvaskmaskinen/kummen? Anonymkode: 2dc4c...023 Fordi de ikke gadd å flytte det til oppvasket vel. Som oftrst gidder ikke folk i kollektiv å rydde andres rot. Så de tok vel den lettvindte måten og flyttet det til mine ting... derfor. Og hvorfor plassere det på mine ting? Jeg setter ikke mine glass oppå andres bøker eller hva det enn måtte være når jeg er på besøk jeg heller Anonymkode: 114c3...51a 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2019 #5 Skrevet 27. februar 2019 Altså. Du lager en lang avhandling på kvinnegudien om dette? Get over it... er jo en filleting uten betydning Anonymkode: caa39...e81 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2019 #7 Skrevet 27. februar 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordi de ikke gadd å flytte det til oppvasket vel. Som oftrst gidder ikke folk i kollektiv å rydde andres rot. Så de tok vel den lettvindte måten og flyttet det til mine ting... derfor. Og hvorfor plassere det på mine ting? Jeg setter ikke mine glass oppå andres bøker eller hva det enn måtte være når jeg er på besøk jeg heller Anonymkode: 114c3...51a Det forandrer ikke det faktum at om noen har flyttet på et brukt glass så tar man et nytt ett. Uavhengig av hvor er er plassert. Og hvorfor fyller du det uten å tømme det som er oppi det først? Anonymkode: 2dc4c...023 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2019 #8 Skrevet 27. februar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det forandrer ikke det faktum at om noen har flyttet på et brukt glass så tar man et nytt ett. Uavhengig av hvor er er plassert. Og hvorfor fyller du det uten å tømme det som er oppi det først? Anonymkode: 2dc4c...023 Jeg skrev at jeg ikke kunne skrive egsagt hva det er, det var egentlig ikke et fullt glass der. Så det var ikke noe å tømme. Anonymkode: 114c3...51a
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2019 #9 Skrevet 27. februar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg skrev at jeg ikke kunne skrive egsagt hva det er, det var egentlig ikke et fullt glass der. Så det var ikke noe å tømme. Anonymkode: 114c3...51a Hvordan kan det da være fullt av sprit når du drikker av det etter å ha fylt det? Anonymkode: 2dc4c...023
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2019 #10 Skrevet 27. februar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg skrev at jeg ikke kunne skrive egsagt hva det er, det var egentlig ikke et fullt glass der. Så det var ikke noe å tømme. Anonymkode: 114c3...51a Du sa jo at det var fullt av sprit...? Anonymkode: 1ed2f...5b1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2019 #11 Skrevet 27. februar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvordan kan det da være fullt av sprit når du drikker av det etter å ha fylt det? Anonymkode: 2dc4c...023 Spriten er i dette tilfellet en illustrasjon......det var altså ikke sprit. Saken er at jeg tok noe som jeg trodde var mitt, fordi det var helt likt og plassert på mine ting. Anonymkode: 114c3...51a
minister-mio Skrevet 27. februar 2019 #12 Skrevet 27. februar 2019 Det er viktig å ta seg god tid til å overtenke dette 3
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2019 #13 Skrevet 27. februar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Spriten er i dette tilfellet en illustrasjon......det var altså ikke sprit. Saken er at jeg tok noe som jeg trodde var mitt, fordi det var helt likt og plassert på mine ting. Anonymkode: 114c3...51a Og svaret er at det er du som er klønete ev. rar om du vil, som bruker et glass eller bestikk eller tallerken eller hva det nå enn egentlig var som har blitt flyttet fra opprinnelig plassering til en annen, i stedet for å ta nytt. Ingen flytter oppvask andre steder enn i kummen/oppvaskmaskin, selv ikke i kollektiv. Anonymkode: 2dc4c...023
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2019 #14 Skrevet 27. februar 2019 Var det god sprit?. Seriøst så er det ingenting å henge seg opp i, hvis du synes det var riktig ille så har du dessverre ting som er mye verre i vente i fremtiden. Anonymkode: 734f6...237
Hactar Skrevet 27. februar 2019 #15 Skrevet 27. februar 2019 (endret) Med mindre det glasset var fylt med noe fullstendig uerstattelig, var vel ingen spesielt klønete her. Hendelig uhell og misforståelse som kan oppstå når flere deler arealene. Og hvis glasset var fylt med måneskinn og pusten til en varulv, var vel kløna den som ikke sikret verdisakene sine ved å ta det bort fra felles arealer. (Den som mener at ingen flytter skitne glass andre steder enn til vaskekummen, har ikke lest mye inne på samliv og relasjoner.) Endret 27. februar 2019 av Hactar 2
The Kitten Skrevet 27. februar 2019 #16 Skrevet 27. februar 2019 Er det egentlig snakk om noe helt annet enn et glass? Er du ikke irritert for at de setter ting oppå PC-en din? 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2019 #17 Skrevet 27. februar 2019 1 minutt siden, The Kitten skrev: Er det egentlig snakk om noe helt annet enn et glass? Er du ikke irritert for at de setter ting oppå PC-en din? Faktisk så klarte jeg ikke irritere meg over det da jeg ble så forfjamset av det som skjedde. Er jo ikke snakk om noe alvorlig, det var lett erstattelig... Anonymkode: 114c3...51a
nordlending Skrevet 27. februar 2019 #18 Skrevet 27. februar 2019 Prinsippet blir jo det samme. La oss si du glemte en pose godteri på bordet. Posen lå ikke der når du kom hjem, og det lå en helt lik pose oppå pc'en. Hvorfor skulle TS tro at det ikke var hennes? 5
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2019 #19 Skrevet 2. mars 2019 Hvorfor overtenke dette? Det var jo bare en misforståelse. Hun jenta tenkte ikke over eller var ikke klar over at det var dine ting hun satte det på. For øvrig synes jeg det ikke er noen forbrytelse å glemme et lite glass. Hvis det er slik i kollektiv, så er jeg glad jeg aldri har prøvd det. Anonymkode: 51dc4...316
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2019 #20 Skrevet 3. mars 2019 Det som er klønete, er alle de rare tankene du har om dette. Hva så om du tok feil sprit/mascara/sjokolade/truse? Ingen ble sur, normal misforståelse, bare le av det og gå videre. Å gnage på hvem som hadde "skylda" som du gjør her er IKKE bra. Snakk hvertfall ikke om det du skriver her, det er sosialt selvmord.... Anonymkode: 7ddda...a52
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå