AnonymBruker Skrevet 27. februar 2019 #1 Skrevet 27. februar 2019 Hei! Hadde brudd i en fot for 5 uker siden og kunne først nå ta av plaster etter operasjonen. Hele foten er fortsatt hoven, men når jeg tok av plasteret er huden under ganske myk, men rundt er det kjempe tørr og jeg kan nesten dra av huden...! Hva burde jeg gjøre her? Foten har ikke vært i vann på 5 uker (!). Jeg tør ikke dra av masse hud...! Anonymkode: e22a2...625
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2019 #2 Skrevet 27. februar 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei! Hadde brudd i en fot for 5 uker siden og kunne først nå ta av plaster etter operasjonen. Hele foten er fortsatt hoven, men når jeg tok av plasteret er huden under ganske myk, men rundt er det kjempe tørr og jeg kan nesten dra av huden...! Hva burde jeg gjøre her? Foten har ikke vært i vann på 5 uker (!). Jeg tør ikke dra av masse hud...! Anonymkode: e22a2...625 Sikkert døde hudceller. Vask den godt. Anonymkode: 6996c...2d2
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2019 #3 Skrevet 27. februar 2019 Haha, kjenner meg igjen. Dynk med fuktighetskrem. Etter du har dusjet, ta på mer fuktighetskrem og la det tørke skikkelig inn. Ville også vurdert en veldig mild skrubb etterhvert, men dynk på med krem først. Ikke vær redd for å dra av den huden heller, er døde hudceller som ikke har fått falt av. Anonymkode: 86ab9...4c6
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2019 #4 Skrevet 27. februar 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! Hadde brudd i en fot for 5 uker siden og kunne først nå ta av plaster etter operasjonen. Hele foten er fortsatt hoven, men når jeg tok av plasteret er huden under ganske myk, men rundt er det kjempe tørr og jeg kan nesten dra av huden...! Hva burde jeg gjøre her? Foten har ikke vært i vann på 5 uker (!). Jeg tør ikke dra av masse hud...! Anonymkode: e22a2...625 Begynn med å få foten vasket. Deretter påfører du en feit krem beregnet på ekstra tørr hud fra apoteket. Smør ofte. Har su ingenting å hjelpe deg med i natt, så kan du bruke matolje og ta en bomullsstrømpe på foten i natt. Anonymkode: 5b7b8...b9f
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2019 #5 Skrevet 27. februar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Haha, kjenner meg igjen. Dynk med fuktighetskrem. Etter du har dusjet, ta på mer fuktighetskrem og la det tørke skikkelig inn. Ville også vurdert en veldig mild skrubb etterhvert, men dynk på med krem først. Ikke vær redd for å dra av den huden heller, er døde hudceller som ikke har fått falt av. Anonymkode: 86ab9...4c6 Skrubb på tørr hud er å lage infeksjon i huden. Når ts har et oprasjonssår i tillegg kan hun lage seg et kjempeproblem om hun begynner å skrubbe. Huden har en naturlig mengde bakterier, blir denne bakteriebarrieren skadet så kan selv de naturlige bakteriene komme i ubanalnse og lage kjempeinfeksjoner. Anonymkode: 5b7b8...b9f
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2019 #6 Skrevet 28. februar 2019 Jeg ville latt det bare være. Smør ev med en fuktighetskrem, så vil det være lettere å gni av døde hudceller. Anonymkode: d7dda...790
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2019 #7 Skrevet 28. februar 2019 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Sikkert døde hudceller. Anonymkode: 6996c...2d2 10 timer siden, AnonymBruker skrev: (...) er døde hudceller som ikke har fått falt av. Anonymkode: 86ab9...4c6 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: (...) så vil det være lettere å gni av døde hudceller. Anonymkode: d7dda...790 Ja, det er døde hudceller. Alle hudceller er døde. Alle. Anonymkode: 3306d...4c7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå