Gjest Anonymous Skrevet 13. april 2005 #1 Skrevet 13. april 2005 Hva kan jeg gi i dåpsgave til en liten gutt?? Jeg skal være fadder og har lyst til å gi noe ekstra fint. Jeg (og foreldrene) er ikke noe begeistret for smykker til gutter, så dette utgår Noen tips? Gjerne noe utradisjonelt.
Gjest gjest 0 Skrevet 13. april 2005 #2 Skrevet 13. april 2005 Det finnes mange ting! - Sparebøsser i sølvplett i ulike fasonger med litt penger i - Min første tann boks - medlemsskap i Obos (han vil garantert takke dere om 20 år) - sparekonto med penger - fotoramme enten med eller uten bilde osv Pam
Gjest Eurodice Skrevet 13. april 2005 #3 Skrevet 13. april 2005 Jeg har kjøpt bøker ved flere anledninger, f.eks. Den store barnesangboka, Min første eventyrbok og flere. Disse bøkene er i stort format og inngår i en serie som jeg i farten ikke husker forlaget til. Det er dessuten flere forlag som fører denne typen bøker. Foreldrene er blitt veldig begeistret og gitt uttrykk for at bokgaver er noe som virkelig vil bli brukt og være til glede daglig i motsetning kanskje til sølvting o. l. som mest står til pynt.
Cronos Skrevet 14. april 2005 #4 Skrevet 14. april 2005 Kjøpte nettopp andeler i et fond (til en jente).
monja Skrevet 14. april 2005 #5 Skrevet 14. april 2005 Bokgaver er noe vi kjøper ofte også. Og så har vi hatt stor suksess med badehåndklær fra www.monogramservice.no
Nelle Skrevet 14. april 2005 #6 Skrevet 14. april 2005 Jeg har nettopp vært fadder til en liten jente, og jeg har gitt henne en hjemmesydd teddybjørn -sånn "håndverks"-teddybjørn (ikke sånn syntestisk symaskinsydd greie -men håndsydd i stoff av ren ull eller mohair, forøvrig utrolig barnesikre stoffer). Finnes en butikk i Bergen (den eneste i Norge så vidt jeg vet) som forhandler både ferdigsydde teddybjørner og materialer + mønster så du kan sy selv. Hvis du er litt fingerferdig er det ikke så vanskelig å gjøre det selv. Nelle
Superlammet Skrevet 14. april 2005 #7 Skrevet 14. april 2005 Jeg var selv fadder for ei jente nå i helgen som var. Jeg kjøpte et lite gullhjerte og et fotoalbum med en nydelig sølvramme på forsiden hvor man kan sette inn et bilde av barnet. Hun fikk også en veldig fin holder i tinn til dåpsattesten. Denne var orginal og veldig flott. Andre ting var to små skrin hvor man kan legge den første hårlokken og den første tanna oppi.
Sommerfugl Skrevet 14. april 2005 #8 Skrevet 14. april 2005 Enig i bøker! Det er en flott gave både barn og foreldre vil sette pris på.
Gjest Anonymous Skrevet 14. april 2005 #9 Skrevet 14. april 2005 En jeg kjenne opprettet en sparekonto til fadderbarnet sitt, med noe penger på. Så har hun fortsatt å sette inn litt penger med gjevne mellomrom. Ellers anbefaler jeg også fine bøker! De vil bli satt pris på, og ikke minst brukt. Er forsåvidt enig i at disse "min første tann" boksene er søte, men blir de ikke fort stående og støve ned i et skap...
sommerfuglene Skrevet 14. april 2005 #10 Skrevet 14. april 2005 Litt mer orginal gave er et tre som plantes i hagen og vokser med barnet.(livets tre) Ellers syns jeg tebbybjørnen var et bra forslag!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå