male32 Skrevet 27. februar 2019 #1 Skrevet 27. februar 2019 Jeg har blitt plaget veldig med sår på tungen. De går bort, men kommer tilbake igjen etter få dager. Dette skjedde etter at jeg begynte å bruke Solidox tannkrem. Er det tannkremen som gjør det? Jeg har brukt en del Zendium før, men sluttet siden den har blitt så dyr. Solidsox/colagate finnes ofte på tilbud til 10 kr. De varer også lengre enn en tube Zendium. Zendium skummer lite og man må bruke mye mer tannkrem finner jeg ut.
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2019 #2 Skrevet 27. februar 2019 Jeg klør i hele munnen av Solidox, så den har jeg kuttet ut. Bruker Colgate. Anonymkode: b0636...0c2 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2019 #3 Skrevet 27. februar 2019 Zendium eller sensodyne er det eneste som ikke inneholder såpestoffet sls. Om du feks handler i stort parti på komplett apotek når de har tilbud sparer du mye. En tier ekstra per tube for å ikke ha vondt i truten bør du unne deg. Anonymkode: 789df...200 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2019 #4 Skrevet 27. februar 2019 Du skal heller ikke bruke mer av zendium/sensodyne enn andre tannkremer. Er nettopp fordi det ikke har sls at det skummer dårlig, men tennene blir jo like rene. Anonymkode: 789df...200 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2019 #5 Skrevet 27. februar 2019 Solidox inneholder et såpestoff det er ganske vanlig å reagere på, både med kløe i munnen, sår på tungen og små blemmer i munnen. Bytt til sensodyne så er du kvitt problemet. Anonymkode: 7b427...6d4
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2019 #6 Skrevet 27. februar 2019 18 minutter siden, male32 skrev: Jeg har blitt plaget veldig med sår på tungen. De går bort, men kommer tilbake igjen etter få dager. Dette skjedde etter at jeg begynte å bruke Solidox tannkrem. Er det tannkremen som gjør det? Jeg har brukt en del Zendium før, men sluttet siden den har blitt så dyr. Solidsox/colagate finnes ofte på tilbud til 10 kr. De varer også lengre enn en tube Zendium. Zendium skummer lite og man må bruke mye mer tannkrem finner jeg ut. Det er ikke skummet som gjør at det blir rent. At det ikke skummer er bra, det betyr at tannkremen ikke er full av såpe. Anonymkode: db689...b52 2
Kalevala Skrevet 1. mars 2019 #7 Skrevet 1. mars 2019 Ja, jeg opplevde også dette før jeg byttet til Zendium. Nå skjer det aldri lenger. 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #8 Skrevet 1. mars 2019 Jeg var plaget med sår i munnen hele barndommen, fram til jeg endelig fikk tips om tannkrem uten SLS. Problemene forsvant i løpet av få dager. Tannkrem trenger ikke skumme for å virke. Jeg synes det er lettere å pusse dersom jeg passer på at tannbørsten er skikkelig våt før jeg tar på tannkrem. Det holder med tannkrem på størrelse med en ert, og da varer en tube ganske lenge. Siden tannkremen er dyr pleier jeg å kjøpe mye på tilbud. Da har jeg alltid et lager så jeg aldri går tom. Hvis du sammenligner med billige tannkremer blir det selvfølgelig dyrt. Hvis du derimot sammenligner med andre hygieneprodukter, f.eks shampoo, håndsåpe, fuktighetskrem, barberhøvler etc er ikke prisen så voldsomt høy. Tannkrem utgjør en veldig liten del av hygienebudsjettet mitt. Anonymkode: e6ce2...f0b 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #9 Skrevet 1. mars 2019 På 27.2.2019 den 21.32, male32 skrev: Jeg har blitt plaget veldig med sår på tungen. De går bort, men kommer tilbake igjen etter få dager. Dette skjedde etter at jeg begynte å bruke Solidox tannkrem. Er det tannkremen som gjør det? Jeg har brukt en del Zendium før, men sluttet siden den har blitt så dyr. Solidsox/colagate finnes ofte på tilbud til 10 kr. De varer også lengre enn en tube Zendium. Zendium skummer lite og man må bruke mye mer tannkrem finner jeg ut. Når en tannpasta gir deg problemer en annen ikke gir, tilsier ikke da sunn fornuft at den tannpastaen som gir plager ikke passer for deg? Tannpasta er sterke saker. Du tåler ganske enkelt ikke de som gir deg plager. Du fr lese på innholdsfortegnelsen og se hvilke stoffer den du tåler ikke har men som de andre har. Anonymkode: 6d9fc...048 2
Djungelvrål Skrevet 1. mars 2019 #10 Skrevet 1. mars 2019 På 27.2.2019 den 21.45, AnonymBruker skrev: Du skal heller ikke bruke mer av zendium/sensodyne enn andre tannkremer. Er nettopp fordi det ikke har sls at det skummer dårlig, men tennene blir jo like rene. Anonymkode: 789df...200 Jeg bruker sensodyne gentle whitening og den skummer den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå