Gå til innhold

Når kan jentene tørke selv etter tissing?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet det varierer, men en normalt utviklet gjennomsnittlig jente?

Lar min snart treåring tørke litt først, så tørker jeg etterpå. Er alltid en del dråper igjen, som liksom har trillet bakover mot rumpa. Virker som om armene liksom er litt korte til å komme godt til der? 🤭

Når er det vanlig at hun skal klare det selv, med tilsyn? 

Og når vil hun kunne gå helt alene? 

Anonymkode: 602b8...91a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta mi som fylte fire forrige måned går på do og tisser selv nå, gjort det i et par-tre måneder.. 

Anonymkode: 330f4...4ed

Skrevet

Fra de slutter med bleie. Her litt over to år.

Anonymkode: cd798...574

• Liker 1
Skrevet

Hvordan får barna deres til det? Har en på to selv som tisser på do og har gjort det en god stund. Men hun bruker doring som gjør at det er dårlig plass og tørke på bakfra. Så når hun vil gjøre det tar hun forfra og det får hun ikke lov til fordi jeg er redd for UVI. 

Anonymkode: 4dae3...4ad

Skrevet

Mine brukte aldri doring. Bleieslutt på eldste da hun var litt før to, men tørket seg ikke selv før etter ett år eller så.
Yngste sluttet med bleier ved tre år, tørket seg selv ganske raskt etterpå. Men det vr mye terping på å gjøre det riktig, for å få det til å sitte først som sist.
Jeg ser en del guttebarn som aldri får beskjed om å tørke seg - jeg blir helt kvalm...

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vet det varierer, men en normalt utviklet gjennomsnittlig jente?

Lar min snart treåring tørke litt først, så tørker jeg etterpå. Er alltid en del dråper igjen, som liksom har trillet bakover mot rumpa. Virker som om armene liksom er litt korte til å komme godt til der? 🤭

Når er det vanlig at hun skal klare det selv, med tilsyn? 

Og når vil hun kunne gå helt alene? 

Anonymkode: 602b8...91a

Når de klarer å sitte på toalettet, rekke frem til papiret, rive av og brette sammen og sist men ikke minst klarer å tørke seg skikkelig. Våre barn på nærmere fire klarer ikke toalettbesøk på egenhånd, enda. Men har brukt toalettet fra de var drøye året. 

Anonymkode: ad76a...e8d

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet
På 27.2.2019 den 22.47, AnonymBruker skrev:

Hvordan får barna deres til det? Har en på to selv som tisser på do og har gjort det en god stund. Men hun bruker doring som gjør at det er dårlig plass og tørke på bakfra. Så når hun vil gjøre det tar hun forfra og det får hun ikke lov til fordi jeg er redd for UVI. 

Anonymkode: 4dae3...4ad

Det er veldig vanskelig å rekke hele veien frem bakfra, selv med voksenarmer. Jeg tørker forfra, men bakover mot rumpa, ikke fremover. Det er lettere. 

Anonymkode: 3e61f...0b6

• Liker 2
Skrevet

Når de er ferdig. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...