AnonymBruker Skrevet 27. februar 2019 #1 Del Skrevet 27. februar 2019 Hei. Jeg skal ha meg nytt kredittkort. Her er det jeg vil ha: -Ingen årsavgift -Efaktura eller avtalegiro -Høyest mulig cashback/bonus (spesielt på dagligvarer siden det er det jeg kjøper mest av i året) Jeg bryr meg ikke om: -Hva renten er -Reiseforsikring -Bensinrabatter -Høy kredittramme -Betalingsutsettelse Hva er beste kortet? Anonymkode: 6072e...0ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2019 #2 Del Skrevet 27. februar 2019 Jeg syns det er kjekt med kombinasjonen Trumf Visa til dagligvarer og Shell Mastercard til bensin, som man også får x'antall øre pr. liter i avslag på og trumfbonus, det blir en pen sum i bonus ganske raskt. Anonymkode: 244c5...813 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
King in the North Skrevet 27. februar 2019 #3 Del Skrevet 27. februar 2019 Jeg bruker COOP Mastercard, de har 1% på alle kjøp, utenom dagligvarer i andre butikker enn COOP.. Så spørs om det er fleksibelt nok for deg. Tror det finnes kort som gir 1% i alle dagligvarehandler, Komplett Bank sitt? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2019 #4 Del Skrevet 28. februar 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei. Jeg skal ha meg nytt kredittkort. Her er det jeg vil ha: -Ingen årsavgift -Efaktura eller avtalegiro -Høyest mulig cashback/bonus (spesielt på dagligvarer siden det er det jeg kjøper mest av i året) Jeg bryr meg ikke om: -Hva renten er -Reiseforsikring -Bensinrabatter -Høy kredittramme -Betalingsutsettelse Hva er beste kortet? Anonymkode: 6072e...0ff Hvilket kredittkort har årsgebyr? Omtrent ingen. Hvilket kort tilbyr ikke efaktura og avtalegiro? Omtrent ingen. Hvilket kredittkort har best caahback? Google.... Resten av spørsmålene dine har med få unntak alle andre kredittkort. Så igjen, google beste kredittkort kashback! Ingen forbyr deg vel å ha et helt knippe med kort? Anonymkode: ba6de...dd4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2019 #5 Del Skrevet 28. februar 2019 3 minutter siden, AnonymBruker said: Hvilket kredittkort har årsgebyr? Omtrent ingen. Hvilket kort tilbyr ikke efaktura og avtalegiro? Omtrent ingen. Hvilket kredittkort har best caahback? Google.... Resten av spørsmålene dine har med få unntak alle andre kredittkort. Så igjen, google beste kredittkort kashback! Ingen forbyr deg vel å ha et helt knippe med kort? Anonymkode: ba6de...dd4 Betaler man alltid i tide så er jo det beste å faktisk ha et helt knippe med kort, hvor man velger kort etter hva man faktisk trenger de til og hvilke fordeler de har, og passer på å bruke hvert kort til sitt best tilpassede formål til enhver tid. De fleste har imidlertidig så romslig økonomi at de ikke trenger å være så nøye, men det kan allikevel være litt morsomt og givende, om man gjør det riktig. Anonymkode: 244c5...813 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2019 #6 Del Skrevet 28. februar 2019 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Betaler man alltid i tide så er jo det beste å faktisk ha et helt knippe med kort, hvor man velger kort etter hva man faktisk trenger de til og hvilke fordeler de har, og passer på å bruke hvert kort til sitt best tilpassede formål til enhver tid. De fleste har imidlertidig så romslig økonomi at de ikke trenger å være så nøye, men det kan allikevel være litt morsomt og givende, om man gjør det riktig. Anonymkode: 244c5...813 Bruk av kredittkort hermi huset er ikke fordi vi trenger kreditten, men fordi vi trenger fordelene kortene gir. Derfor har vi kort tilpasset ulike formål. 365 til bensinkjøp på Esso, Essokort til bilvask, gir 40 % avslag i prisen, coop kort til coopbutikker, Æ til bruk på Rema, Komplettbank til nettkjøp osv. Jeg har en periode hatt det morsomt med å se hvor mange kredittkort det er mulig å få og hvor høy kreditt og kredittscore jeg får. Dermed svaret om et knippe kredittkort til ulike formål for å tjene opp fordeler der man kan. Kredittkort kaster jo selskapene etter alle som søker, i håp om at de ikke skal være prisbevisste og betale inn før rentene kommer galloperende. Anonymkode: ba6de...dd4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 28. februar 2019 #7 Del Skrevet 28. februar 2019 20 timer siden, King in the North skrev: Jeg bruker COOP Mastercard, de har 1% på alle kjøp, utenom dagligvarer i andre butikker enn COOP.. Så spørs om det er fleksibelt nok for deg. Tror det finnes kort som gir 1% i alle dagligvarehandler, Komplett Bank sitt? Husker jeg feil? Jeg trodde det var 1% på vanlig Coop medlemsskap når man registrerer medlemskortet (app) og betaler, men 2% med Coop Mastercard? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2019 #8 Del Skrevet 28. februar 2019 2 timer siden, Million skrev: Husker jeg feil? Jeg trodde det var 1% på vanlig Coop medlemsskap når man registrerer medlemskortet (app) og betaler, men 2% med Coop Mastercard? Ja, det er det. Men posten du kommenterte skrev 1% på ALLE kjøp, ikke 1% hos coop. Så dere har rett begge. Anonymkode: ab938...b39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2019 #9 Del Skrevet 28. februar 2019 Hvilket kort du bør velge avhenger jo helt av hvilke forbruk du har. Jeg har coop mastercard, bruker det til all handel, både i butikker og på nett, unntatt andre dagligvarerhandeler enn Coopkjeden. Får 1% cashback på alle kjøp, blir fort litt på et år. I tillegg har jeg Norwegiankortet som jeg kun bruker på Rema 1000 og Kiwi. Får 1% cashpoint. 1 cashpoints =1kr. Sparer opp til jeg skal ut å fly til neste år. Norwegian har uansett de billigste billettene på den strekningen, så jeg vet jeg kommer til å få brukt for cash pointene. Norwegian har også noen andre måter å få cashpoints på, som ulike abbonementer, +++. Vurderer å skaffe meg enda et kort, som gir god drivstoffrabatt. Men skal jo holde orden på alle korta og regningene og. Så tror jeg utsetter nytt mastercard til neste år, etter Norwegianreisen. Da kan jeg heller droppe Norwegiankortet, og skaffe meg et bra drivstoffkort. Anonymkode: ab938...b39 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2019 #10 Del Skrevet 28. februar 2019 23 hours ago, King in the North said: Jeg bruker COOP Mastercard, de har 1% på alle kjøp, utenom dagligvarer i andre butikker enn COOP.. Så spørs om det er fleksibelt nok for deg. Tror det finnes kort som gir 1% i alle dagligvarehandler, Komplett Bank sitt? Det stemmer at komplett sitt gir 1% i alle dagligvarehandler (og alle andre steder). Det gir 2% på netthandel, noe som er ganske greit. Blir ikke store summene, men er litt gøy. Anonymkode: 82185...77a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
King in the North Skrevet 28. februar 2019 #11 Del Skrevet 28. februar 2019 3 timer siden, Million skrev: Husker jeg feil? Jeg trodde det var 1% på vanlig Coop medlemsskap når man registrerer medlemskortet (app) og betaler, men 2% med Coop Mastercard? Man får faktisk 2%+1% ved COOP Mastercard i coop-butikker. Bare pass på at du er medlem av riktig samvirkelag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2019 #12 Del Skrevet 28. februar 2019 40 minutter siden, King in the North skrev: Man får faktisk 2%+1% ved COOP Mastercard i coop-butikker. Bare pass på at du er medlem av riktig samvirkelag! Og å registrere seg på sidene deres eller i app. Da får man i tillegg 11 % bonus på all frukt og grønt. Anonymkode: ba6de...dd4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2019 #13 Del Skrevet 28. februar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Og å registrere seg på sidene deres eller i app. Da får man i tillegg 11 % bonus på all frukt og grønt. Anonymkode: ba6de...dd4 Hvorfor registrerer man dette? Og hvordan registrere man riktig samvirkelag? Hilsen meg som meldte meg inn i dag 😊 Anonymkode: ec451...8b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2019 #14 Del Skrevet 28. februar 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det stemmer at komplett sitt gir 1% i alle dagligvarehandler (og alle andre steder). Det gir 2% på netthandel, noe som er ganske greit. Blir ikke store summene, men er litt gøy. Anonymkode: 82185...77a Men kun 2000 bonuspoeng per år, eller max. 500 i måneden. Det er jo ikke så mye. Anonymkode: 30e68...5da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NBA Skrevet 1. mars 2019 #15 Del Skrevet 1. mars 2019 Jeg liker BankNorwegian når jeg er ute og reiser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 1. mars 2019 #16 Del Skrevet 1. mars 2019 (endret) Hva med Ya bank Visa kredittkort? Jeg bruker det fordi det gir 3% på alle nettkjøp. Man må velge rabatten en gang i mnd på nettsiden deres, og man har 4 rabatter å velge mellom hver mnd. Jeg velger nettkjøp hver gang fordi det er det som passer meg, fordi jeg bruker kortet til å betale med på nett når jeg f.eks. handler matvarer hos Kolonial.no for hjemlevering. Det funker selvsagt på alle andre nettkjøp også. 3% er jo ikke så fryktelig mye, men det er bedre enn ingenting, og kan bli litt om man bruker kortet systematisk på alt av nettkjøp. Man får de 3% som rabatt fratrukket på fakturaen neste mnd, ikke som opparbeidet bonus eller noe. Direkte fratrekk REDIGERT; ooops, det jeg skrev ovenfor er feil, de har visst endret på alt hos Ya bank, uten at jeg har fått det med meg. Her er oversikten over steder man får rabatt ved bruk av kortet. "Nettkjøp" er fjernet. https://ya.no/Kredittkort/rabatter Endret 1. mars 2019 av Million 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #17 Del Skrevet 1. mars 2019 Jeg har flere, tilpasset ulike behov : Hverdag : Coop mastercard på coop butikker + stort sett alle andre hverdagsinnkjøp minus der jeg ikke får bonus fordi det er en konkurrent (Norgesgruppen og Rema) Hverdag : Ikano Visa i alle andre dagligvarebutikker + månedslig rabatt på ulike produktgrupper, f eks får jeg 5% rabatt på sport og fritid denne måneden. Reise : Bank Norwegian fordi det er gebyrfritt i utlandet, pluss at jeg får 1% cashpoints på alle kjøp Sånn i tilfelle : Ya kredittkort fordi det også gir månedsrabatter på ulike produkerområdet, f eks denne måneden har jeg valgt 5% rabatt på hus og hjem. Det eneste styret med det, er å huske hvilket kort det var som ga hvilken rabatt når jeg står i kassen og skal handle.... Om du er helt ny med kredittkort, ville jeg kanskje anbefalt Ikano sitt, ettersom det gir fast 1% rabatt på dagligvarer, og stort sett har gode rabatter hver måned i året. Anonymkode: c4e86...384 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå