AnonymBruker Skrevet 27. februar 2019 #1 Skrevet 27. februar 2019 Jeg er en høyt utdannet og oppegående kvinne. Jeg har mye livserfaring, både fra Norge og utlandet. Jeg har ingen akademikere i familien og har virkelig stått på for å i det hele tatt begi meg ut på en slags ubevisst klassereise. Siden lederen min er en mann på 60 og resten er menn i alle aldere, er hverdagen preget av å være usynlig, bli oversett mens beslutninger tas bak min rygg. Jeg blir aldri gitt tillit eller oppgaver jeg kan vokse på. Jeg fant ut at en kollega tjener betydelig mer enn meg uten å ha mer ansvar, høyere utdanning eller mer erfaring, og vi startet samtidig. Tok den kampen med lederen til tross for en ganske ubehagelig dag på jobb. Jeg får ofte kommentarer om at det som kvinne er forventet å gå litt opp i alder når man ser etter partner av kollegaer. De tror fritiden min består av shopping og skravling. De skal alltid mansplaine, men spør meg aldri om hjelp, til tross for at jeg kan mer om et tema enn det de diskuterer eller lurer på. De er så preget av et fastlåst kjønnsrollemønster, noe som hemmer meg på jobb. Jeg er så lei av å alltid måtte heve stemmen for å bli hørt, krangle og fremheve meg selv gjentatte ganger. Jeg er ikke mann, og det å måtte oppføre seg som en, det er i grunn utmattende. Det var en utblåsning😫 Anonymkode: 0fa96...f65 4
herzeleid Skrevet 27. februar 2019 #2 Skrevet 27. februar 2019 Høres slitsomt ut. Hva slags fagfelt er dette innen? 1
King in the North Skrevet 27. februar 2019 #3 Skrevet 27. februar 2019 Møtet med ambisiøse menn(og kvinner) kan være ganske utmattende. Man må konstant hevde seg, og kreve sin "rolle" i hierarkiet. Tror fort det er like slitsomt for en del av de andre mennene i bedriften du jobber for. Ellers er det godt å høre du tok den lønnskampen med sjefen din. Man får ikke alltid lønnsøkning uten å kreve det. 2
Snaskesnusken Skrevet 27. februar 2019 #4 Skrevet 27. februar 2019 Kjedelig å være i den situasjonen, Ts. For noen år siden jobbet jeg med bare menn og opplevde litt av det som du snakke om. Jeg har hatt forskjellige tillitsverv i fagforeningen som er medlem i og har derfor lært å kommunisere tydelig uten å kragle, men snakke tydelig og bestemt. Da mennene prøvde å overkjøre meg stilte jeg spørsmål til metodene deres. Da ble det vanskelig for dem å fortsette med overkjøring da de måtte tenke seg om. Jeg er vant med å jobbe i team og ønsker å være en samarbeidsparter med alt som samarbeid medfører. Etterhvert ble jeg hørt og inkludert. 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2019 #5 Skrevet 27. februar 2019 Menn forteller om lønnen sin som de forteller om antall sexpartnere eller størrelsen på penis. Trekk alltid fra 30%. Men om du fikk høyere lønn så kom det jo noe godt ut av løgnen i alle fall. Anonymkode: fc1ab...987 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2019 #6 Skrevet 28. februar 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: Menn forteller om lønnen sin som de forteller om antall sexpartnere eller størrelsen på penis. Trekk alltid fra 30%. Men om du fikk høyere lønn så kom det jo noe godt ut av løgnen i alle fall. Anonymkode: fc1ab...987 Og husk å legge til fra 50% til 500% på kvinners antall sexpartnere. Anonymkode: 209f0...4cf
OPIgirl Skrevet 28. februar 2019 #7 Skrevet 28. februar 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Og husk å legge til fra 50% til 500% på kvinners antall sexpartnere. Anonymkode: 209f0...4cf Det måtte jo komme. Fjols. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå