Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde en medisinsk abort forrige onsdag. Har blødd en god del siden og på mandag tror jeg embryo kom ut. Blødde veldig lite igår og idag har det kun vært minimalt med brun spotting. Må jeg likevel vente 2 uker før vi kan ha samleie, eller er det trygt så lenge det ikke blør friskt? 

Anonymkode: 7dccd...ae6

Skrevet

Brun spotting er fortsatt blødning. Du bør vente de to ukene du har fått beskjed om om du vil deg selv vel. Du har et sår i livmoren som kan bli infisert nå. 

Anonymkode: b7e25...532

• Liker 3
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Brun spotting er fortsatt blødning. Du bør vente de to ukene du har fått beskjed om om du vil deg selv vel. Du har et sår i livmoren som kan bli infisert nå. 

Men om jeg har litt brun spotting om en uke til, er det da trygt?

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men om jeg har litt brun spotting om en uke til, er det da trygt?

Nei, ikke hvis du fortsatt blør. Du skal vente 2 uker eller til det slutter å blø. 

• Liker 2
Skrevet

Du kan fint ha sex, men bruk kondom.

Anonymkode: 18248...128

Skrevet

^ for å unngå infeksjon

Anonymkode: 18248...128

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde en medisinsk abort forrige onsdag. Har blødd en god del siden og på mandag tror jeg embryo kom ut. Blødde veldig lite igår og idag har det kun vært minimalt med brun spotting. Må jeg likevel vente 2 uker før vi kan ha samleie, eller er det trygt så lenge det ikke blør friskt? 

Vil du virkelig stole mer på amatørsvar fra tilfeldig folk på internett, enn hva legen sa til deg etter aborten?

Du har et åpent sår i livmoren. Dette kan bli infisert ved sex. La det være til ting har grodd skikkelig. Så himla vanskelig kan det vel ikke være å ta en to ukers pause?

Anonymkode: 35030...7f8

• Liker 5
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vil du virkelig stole mer på amatørsvar fra tilfeldig folk på internett, enn hva legen sa til deg etter aborten?

Du har et åpent sår i livmoren. Dette kan bli infisert ved sex. La det være til ting har grodd skikkelig. Så himla vanskelig kan det vel ikke være å ta en to ukers pause?

Anonymkode: 35030...7f8

Det sto i brevet jeg fikk med fra sykehuset, vent 2 uker eller til det slutter å blø. Derfor lurer jeg på om det er trygt når jeg ikke blør lenger selvom det ikke har gått fullt 2 uker. 

Nei, vanskelig er det ikke, men jeg har veldig lyst, så om det var trygt, så tenkte jeg vi kunne prøve litt forsiktig.

Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det sto i brevet jeg fikk med fra sykehuset, vent 2 uker eller til det slutter å blø. Derfor lurer jeg på om det er trygt når jeg ikke blør lenger selvom det ikke har gått fullt 2 uker. 

Nei, vanskelig er det ikke, men jeg har veldig lyst, så om det var trygt, så tenkte jeg vi kunne prøve litt forsiktig.

Men du blør når du spotter :)

Anonymkode: 2a8e7...ba9

Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå må du ta deg sammen. Legen har gitt deg en anbefaling. Jeg og andre i tråden har sagt at du bør ta den anbefalingen seriøst. Du fortsetter å lete etter grunner til å ha sex under én uke etter en abort. Ingen kan hindre deg i å ha sex med et sår i livmoren, der du risikerer bekkeninfeksjon om det er det du vil. Men når du først har pult på deg en uønsket unge: hva med å prøve være mer ansvarlig å la være å pule på seg en infeksjon i tillegg??

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nå må du ta deg sammen. Legen har gitt deg en anbefaling. Jeg og andre i tråden har sagt at du bør ta den anbefalingen seriøst. Du fortsetter å lete etter grunner til å ha sex under én uke etter en abort. Ingen kan hindre deg i å ha sex med et sår i livmoren, der du risikerer bekkeninfeksjon om det er det du vil. Men når du først har pult på deg en uønsket unge: hva med å prøve være mer ansvarlig å la være å pule på seg en infeksjon i tillegg??

Siden du ikke vet hvorfor jeg fikk utført abort, så syntes jeg du skal roe deg litt. Som nevnt sto det i papirene og legen sa til meg; vente 2 uker eller så lenge du blør. Nå i ettertid lurer jeg derfor på om det er greit om blødningen opphører selvom det ikke akkurat har gått to uker. Jeg er usikker på om jeg misforsto. 

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men spotting = blødning. Hva tror du spotting er? Det er BLOD. 

Skrevet

Bare vent to uker uansett. Hvor jævl vanskelig kan det være?

Anonymkode: 3fb7f...67c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...