LiseOslo Skrevet 28. februar 2019 #21 Skrevet 28. februar 2019 Jeg bor på Grønland og føler meg helt trygg. Trives veldig godt og nå når jeg planlegger å kjøpe meg ny leilighet blir det i samme område
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2019 #22 Skrevet 28. februar 2019 Jeg føler meg ikke trygg hele tiden. Men tror ikke det har noe med Oslo spesielt å gjøre, er bare veldig mørkredd og redd for å bli ranet eller voldtatt eller at det skal skje terror eller andre ting. Synes det er naturlig å være litt forsiktig om kvelden og natten og tenke litt på hvor man går i byen, det skjer mye som ikke står i avisene og det er dumt å være så trygg at man utsetter seg for unødvendig risiko, men jeg tenker også at jeg nok er litt overdrevent redd og bekymret. Jeg har bodd litt forskjellige steder, Grunerløkka, Nydalen og et par steder på vestkanten. Kommer nok ikke til å flytte fra Oslo på noen år da, trives sånn i sum godt her. Anonymkode: 76b2e...b2f
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #23 Skrevet 1. mars 2019 Bodd i Oslo i 30 år (Løkka, Vålerenga, Etterstad), har aldri opplevd noe farlig og føler meg trygg ja. Anonymkode: b2940...966 3
Wonders Skrevet 4. mars 2019 #24 Skrevet 4. mars 2019 (endret) På 27.2.2019 den 16.51, AnonymBruker skrev: ... Føler du deg trygg!? Jeg har bodd i Oslo i mange år, og det er nå på tide for meg å kjøpe meg min første leilighet. Jeg ønsker å bo i Oslo på grunn av familie og sosialt nettverk, men jeg har et stort problem. Jeg føler meg rett og slett ikke trygg. Og de stedene jeg har råd til å kjøpe leilighet sier folk mye forskjellig om. Er det noen steder i Oslo (utenom bydel Østensjø), der man kan føle seg trygg til en viss grad og samtidig ikke føle seg som minoritet i sitt eget land? Jeg syns dette er forferdelig skummelt, og det er en ganske stor greie for meg å faktisk skulle kjøpe meg leilighet. Usikker på om dette innlegget blir postet på riktig underforum, men jeg prøver 🙂 Anonymkode: bf0a4...102 Bodd 20 år i Oslo i år ❤️ Majorstuen, Bislett, St. Olavs plass, Groruddalen, St. Hanshaugen. Trygg selv der VG mener det er farlig. Velger å stikke fingeren i jorden, hilse på folk og fe i nabolaget, og være glad for den digre leiligheten, flotte tur-områdene, kjøpesentrene og kollektive transportmidler. Endret 4. mars 2019 av Wonders 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2019 #25 Skrevet 4. mars 2019 Bor i Homansbyen og føler meg trygg Men tar selvfølgelig mine forhåndsregler og går bl.a ikke gjennom Slottsparken sent på kvelden/natta selv om det er korteste ruta hjem. Anonymkode: dfd85...574
Mari Y Skrevet 4. mars 2019 #26 Skrevet 4. mars 2019 Ja. Har vært noen enkelt episoder som har vært ubehagelig. Men ellers helt greit
Katten.2.0 Skrevet 4. mars 2019 #27 Skrevet 4. mars 2019 De eneste gangene jeg har følt meg utrygg i Oslo har vært når de kjepphøye vestkantsguttene vil måle penis. Elsker stemningen på Grønland. 5
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2019 #28 Skrevet 4. mars 2019 Går gjennom Grønland hver eneste helg om natta. Seint på natta. Den tida av døgnet der alle er fullest og mange hverdagsrasister ikke tør å oppholde seg på Grønland. Får alltid gå i fred. Anonymkode: c1748...d7e 2
te_groupies Skrevet 6. mars 2019 #29 Skrevet 6. mars 2019 På 27.2.2019 den 17.10, K.B. skrev: Snakk om fordommer... for meg høres det ikke ut som du egentlig trives i en by. Du høres ut som en liten rasist også. Atte hæ? Nå snakker du om noe helt annet...
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2019 #31 Skrevet 6. mars 2019 Bor på Romsås, føler meg trygg! Anonymkode: df828...32f
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2019 #32 Skrevet 6. mars 2019 Hvorfor ekskluderer du bydel Østensjø? Det er ikke en veldig belastet bydel. 🤣 Har aldri opplevd å føle meg utrygg i Oslo. Bodd mange steder. Anonymkode: 6b746...37a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå