AnonymBruker Skrevet 27. februar 2019 #1 Skrevet 27. februar 2019 ... Føler du deg trygg!? Jeg har bodd i Oslo i mange år, og det er nå på tide for meg å kjøpe meg min første leilighet. Jeg ønsker å bo i Oslo på grunn av familie og sosialt nettverk, men jeg har et stort problem. Jeg føler meg rett og slett ikke trygg. Og de stedene jeg har råd til å kjøpe leilighet sier folk mye forskjellig om. Er det noen steder i Oslo (utenom bydel Østensjø), der man kan føle seg trygg til en viss grad og samtidig ikke føle seg som minoritet i sitt eget land? Jeg syns dette er forferdelig skummelt, og det er en ganske stor greie for meg å faktisk skulle kjøpe meg leilighet. Usikker på om dette innlegget blir postet på riktig underforum, men jeg prøver 🙂 Anonymkode: bf0a4...102
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2019 #2 Skrevet 27. februar 2019 Har du vurdert Lillestrøm? 10 min til Oslo S Anonymkode: e7929...d67
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2019 #3 Skrevet 27. februar 2019 Ja, jeg føler meg trygg Anonymkode: 316f6...181 10
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2019 #4 Skrevet 27. februar 2019 Jeg bor på Slemdal. Føler meg trygg. Anonymkode: 5a993...28e 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2019 #5 Skrevet 27. februar 2019 Bor på Skøyen og føler meg trygg. Anonymkode: aa5e3...73c
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2019 #6 Skrevet 27. februar 2019 Bor i groruddalen og føler meg trygg Anonymkode: d1bc9...20b 3
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2019 #7 Skrevet 27. februar 2019 På Lambertseter er det kjempefint å bo. Bør sjekkes ut! Ikke så sykt dyrt heller. Anonymkode: 4d04f...a4f 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2019 #8 Skrevet 27. februar 2019 Bodd på Torshov, Etterstad, Mortensrud og Bøler, alltid følt meg trygg uansett når på døgnet. Eneste som ikke alltid er like gøy er t-banen sent på kvelden i helgene med mye fulle folk, men har aldri opplevd noe skummelt. Anonymkode: 7d05f...7b1 3
K.B. Skrevet 27. februar 2019 #9 Skrevet 27. februar 2019 Snakk om fordommer... for meg høres det ikke ut som du egentlig trives i en by. Du høres ut som en liten rasist også. 7
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2019 #10 Skrevet 27. februar 2019 13 minutter siden, AnonymBruker said: ... Føler du deg trygg!? Jeg har bodd i Oslo i mange år, og det er nå på tide for meg å kjøpe meg min første leilighet. Jeg ønsker å bo i Oslo på grunn av familie og sosialt nettverk, men jeg har et stort problem. Jeg føler meg rett og slett ikke trygg. Og de stedene jeg har råd til å kjøpe leilighet sier folk mye forskjellig om. Er det noen steder i Oslo (utenom bydel Østensjø), der man kan føle seg trygg til en viss grad og samtidig ikke føle seg som minoritet i sitt eget land? Jeg syns dette er forferdelig skummelt, og det er en ganske stor greie for meg å faktisk skulle kjøpe meg leilighet. Usikker på om dette innlegget blir postet på riktig underforum, men jeg prøver 🙂 Anonymkode: bf0a4...102 Jeg føler meg ganske trygg. Innvandring har gjort Oslo til en mindre trygg by, men ikke til en farlig by. Utenom Grønland så drar jeg sjeldent til innvandrerområder. Jeg føler derfor ikke meg som en minoritet i mitt eget land. Anonymkode: 6117f...5fa 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2019 #11 Skrevet 27. februar 2019 Jeg bor på østkanten, Linderud, og føler meg trygg. Har aldri sett noe trøbbel her, og hører f.eks. aldri om bilinnbrudd etc i området. Har bodd her i tre år. Eller jo, en gang var det noe slåsskamp mellom noen afrikanere. De gikk løs på hverandre, ikke folk på gata eller noe altså. Sto i lokalavisen etterpå. Det er det eneste jeg kan komme på i de årene jeg har bodd her. Det er mye innvandrere her, ja, men det gjør ikke meg noe, og det er vel derfor det også er sånn at prisene fremdeles er overkommelige her for mange. Har treroms- blokkleilighet (kjøpt alene) og de går vel nå for ca 2,8-2,9 mill. Jeg har gått hjem alene fra t-banen og bussen flere ganger om natten og kvelden, og aldri møtt på noen som har sagt noe eller gjort noe eller noe sånt. Anonymkode: 5870d...edb 3
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2019 #12 Skrevet 27. februar 2019 Bor på Økern. Er det bråk her så er det innad i egne/rivaliserende grupper, sjeldent tilfeldige mennesker blir involvert. Er ikke redd. Anonymkode: ffd5b...c8c
FrankDrebin Skrevet 27. februar 2019 #13 Skrevet 27. februar 2019 Føler meg stort sett trygg. Bor i et rolig område, og unngår visse deler av byen, spesielt etter mørkets frembrudd.
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2019 #14 Skrevet 27. februar 2019 Bor på Tøyen og føler meg trygg. Pleide å bo på Stovner og følte meg jaggu trygg der og. Anonymkode: f9dd2...7ce 9
LittDiva Skrevet 27. februar 2019 #15 Skrevet 27. februar 2019 Bodd 17 år på Grønland og aldri følt meg utrygg. Flyttet nå en halvtime unna sentrum og er faktisk litt mer skeptisk på natten, siden det er ingen mennesker her😆 4
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2019 #16 Skrevet 27. februar 2019 Lindeberg, føler meg tryggere her enn i sentrum. Fin natur og kort vei til det meste er det også Anonymkode: 8a343...ab2 2
Gjest Krampus Skrevet 27. februar 2019 #17 Skrevet 27. februar 2019 Akkurat nå, LittDiva skrev: Bodd 17 år på Grønland og aldri følt meg utrygg. Flyttet nå en halvtime unna sentrum og er faktisk litt mer skeptisk på natten, siden det er ingen mennesker her😆 Den følelsen hadde jeg da jeg flyttet fra Oslo og til bygda uti skogen. De første nettene var jeg så vanvittig utrygg jeg bare tenkte herregud om noe skjer så er det ingen som hører om jeg skriker, jeg kan ikke løpe til en nabo, jeg kan ikke løpe inn på en bensinstasjon, jeg er helt alene. Som i alle skrekkfilmene jeg har sett 😄 Bodde på Ryen
LittDiva Skrevet 27. februar 2019 #18 Skrevet 27. februar 2019 4 timer siden, batcat skrev: Den følelsen hadde jeg da jeg flyttet fra Oslo og til bygda uti skogen. De første nettene var jeg så vanvittig utrygg jeg bare tenkte herregud om noe skjer så er det ingen som hører om jeg skriker, jeg kan ikke løpe til en nabo, jeg kan ikke løpe inn på en bensinstasjon, jeg er helt alene. Som i alle skrekkfilmene jeg har sett 😄 Bodde på Ryen Så ikke bare meg🤣🤣. Skiter i noen tullinger i sentrum, men her i " skauen"👀👀👀👀 1
Krake Skrevet 28. februar 2019 #19 Skrevet 28. februar 2019 19 timer siden, K.B. skrev: Snakk om fordommer... for meg høres det ikke ut som du egentlig trives i en by. Du høres ut som en liten rasist også. Lol, hvem er det som har fordommer her? 🤣 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2019 #20 Skrevet 28. februar 2019 21 hours ago, batcat said: Den følelsen hadde jeg da jeg flyttet fra Oslo og til bygda uti skogen. De første nettene var jeg så vanvittig utrygg jeg bare tenkte herregud om noe skjer så er det ingen som hører om jeg skriker, jeg kan ikke løpe til en nabo, jeg kan ikke løpe inn på en bensinstasjon, jeg er helt alene. Som i alle skrekkfilmene jeg har sett 😄 Det viser hvor dårlig følelse er for å vurdere det reelle farenivået. Den statistiske sjansen for at det skal skje akkurat deg noe er større i Oslo enn nesten alle andre steder i Norge, spesielt på østkanten. Anonymkode: 39301...282 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå