AnonymBruker Skrevet 27. februar 2019 #1 Skrevet 27. februar 2019 Hei! Jeg har nylig fått finansieringsbevis i banken. Fant en leilighet jeg ville by på og sendte finn-koden til banken siden jeg hadde fått beskjed om å gjøre det. Fikk da beskjed om at de ikke kunne innvilge lån til denne fordi den lå for langt unna arbeidsplassen min. Jeg ser på leiligheter som ligger ca 100km unna mitt nåværende hjem og arbeidsplass, da jeg har lyst til å etablere meg og etterhvert få meg en jobb der borte. Men i mellomtiden har jeg jo fast inntekt og betjeningsevne, er ingen problem for meg å pendle.. Noen som har opplevd noe liknende, eventuelt har en løsning på dette? Står ingen slike restriksjoner i finansieringsbeviset mitt heller, så kan de egentlig nekte meg? Anonymkode: 9278b...d61
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2019 #2 Skrevet 27. februar 2019 Finansieringen betinger vel at du har fast jobb og inntekt, det har du jo ikke hvis du sier opp for å flytte? Anonymkode: 32563...781 5
Andrea.m Skrevet 27. februar 2019 #3 Skrevet 27. februar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Finansieringen betinger vel at du har fast jobb og inntekt, det har du jo ikke hvis du sier opp for å flytte? Anonymkode: 32563...781 Skal jo ikke si opp, skal pendle frem til jeg får en ny jobb
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2019 #4 Skrevet 27. februar 2019 3 timer siden, Andrea.m skrev: Skal jo ikke si opp, skal pendle frem til jeg får en ny jobb Har du forklart dette til banken? Syns dette var rart, da mange jo jobber hjemmefra. Hør med en annen bank? Anonymkode: f8a4f...601
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2019 #5 Skrevet 27. februar 2019 Pendling er dyrt, og er slitsomt. Kanskje må du ta en dårligere betalt jobb bare for å komme unna pendlinga etterhvert? Skjønner at dette medfører økt belastning og usikkerhet for økonomien som kan være bekymringsfullt for banken. Anonymkode: 8cdf8...8a4 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2019 #6 Skrevet 28. februar 2019 Her pendler vi begge, og vi har aldri fått noen reaksjoner på dette når vi har søkt boliglån/flyttet boliglån oppigjennom årene... Har aldri hørt om. Anonymkode: bd6c1...a25
Million Skrevet 28. februar 2019 #7 Skrevet 28. februar 2019 Kanskje banken har regnet på hva pendling over den avstanden koster, og at du da ikke har så god økonomi lenger, og at de kanskje da tror du ikke klarer å betale lånet? Synes det høres rart ut at en bank bruker det argumentet egentlig, men.... jeg ville ringt dem eller sendt email og sagt at du har planer om å skaffe deg en bedre jobb nær boligen så fort du kan. Men enn så lenge er du villig til å pendle. 2
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2019 #8 Skrevet 28. februar 2019 Her har vel problemstillingen oppstått fordi det ikke har vært god kommunikasjon med banken tenker jeg. Anonymkode: f291e...824
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2019 #9 Skrevet 28. februar 2019 Det må komme på avstand, eller beliggenhet? vi har nylig kjøpt, og flytter 30 km ut av Oslo, men var på vurderte å kjøpe i 50 km avstand, og fikk aldri noe beskjed fra banken om det. Men det ville bare tatt 50 min med tog til jobb. Anonymkode: 1a3c6...a9a 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2019 #10 Skrevet 28. februar 2019 Høres ut som du har Sparebanken Sør! Hadde byttet bank. Anonymkode: c2981...9ea
Andrea.m Skrevet 28. februar 2019 #11 Skrevet 28. februar 2019 Takk for svar alle sammen. Har hørt med både Sparebank1 og Nordea og har fått samme svar fra begge. Betjeningsevnen min er mer enn god nok, men de sier at de synes det er for langt å pendle. Noen som har en god bank å anbefale?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå