AnonymBruker Skrevet 27. februar 2019 #1 Skrevet 27. februar 2019 Jeg har så lyst å drikke vin, men har ennå ikke funnet en type som passer til meg. De er ofte for sure eller bitre etter min smak. Jeg liker mer søtlige og friske drikker (uten å være for sure). Det er jo en jungel av vin der ute, så jeg har lyst å prøve ut mer. Anonymkode: 7187a...f74
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2019 #3 Skrevet 27. februar 2019 Martin Códax Marieta Anonymkode: 97ea5...239
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2019 #4 Skrevet 27. februar 2019 Da vil jeg anbefale deg å spørre på polet. Men en hvitvin som mange liker og som er frisk og litt søt er DrLosen. Tysk vin. Anonymkode: fc7a8...e1b
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2019 #5 Skrevet 27. februar 2019 Black tower og blue nun er kjent for å være ålreite nybegynnervin. Anonymkode: 9e62a...08b 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2019 #6 Skrevet 27. februar 2019 Hvis du liker litt søte og friske viner, vil jeg anbefale Riesling-viner. Ser en over meg nevner Dr. Loosen - det er en Riesling-vin som er fin til en nybegynner. Eller så kan du spørre på Vinmonopolet, da får du god hjelp 😊 Anonymkode: fb305...749
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2019 #7 Skrevet 27. februar 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Black tower og blue nun er kjent for å være ålreite nybegynnervin. Anonymkode: 9e62a...08b De er også grunnen til at mange ikke liker vin. Man trenger ikke å starte med billig skvip fordi om man er nybegynner. Hold deg unna disse, TS. Anonymkode: fc7a8...e1b 4
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2019 #8 Skrevet 27. februar 2019 Takk for mange tips. Skal sjekke ut noen av dem! Anonymkode: 7187a...f74
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2019 #9 Skrevet 27. februar 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: De er også grunnen til at mange ikke liker vin. Man trenger ikke å starte med billig skvip fordi om man er nybegynner. Hold deg unna disse, TS. Anonymkode: fc7a8...e1b Smaken er som baken. Jeg liker Black tower jeg da, søt uten alt for mye ettersmak. Anonymkode: 9e62a...08b
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2019 #10 Skrevet 27. februar 2019 Av rødvin, sikt på italiensk Amarone eller spansk Rioja. Anonymkode: 3e0bb...d38
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #11 Skrevet 1. mars 2019 Jeg er også nybegynner og synes Riesling-viner er lette, gode hvitviner. Liker spesielt Schmetterling - den er passe søt, frisk og en utrolig god sommervin Det finnes en Schmetterling Trocken, jeg husker ikke om jeg foretrekker den eller førstnevnte. Flaskene har sommerfugl over etiketten og er lett å gjenkjenne. Synes rødvin er vanskeligere å venne meg til. Har smakt en spansk Rioja (Baron de Ley Reserva, 2014) som nevnt over, mannen elsker den, men jeg synes den ble for tung. Veldig lurt å starte med å drikke rødvin til mat, for eks. biff. Sunrise og Casillero Del Diablo er av druen Cabernet Savignon og er visst gode nybegynnerviner. Lenge siden jeg har smakt dem selv og hadde helt glemt dem av, så de må jeg prøve på nytt Anonymkode: f7d04...d2c
Whistler Skrevet 1. mars 2019 #12 Skrevet 1. mars 2019 På 27.02.2019 den 16.25, AnonymBruker skrev: ............ Jeg liker mer søtlige og friske drikker (uten å være for sure). Det er jo en jungel av vin der ute, så jeg har lyst å prøve ut mer. Anonymkode: 7187a...f74 Søtlige og friske havner i kategorien "potetgullvin". Vin er "acquired taste", det er vanskelig, og du kommer til å få langt bedre råd på polet enn her. Det finnes så godt som ikke dårlig vin på polet, og de som jobber der er godt kurset på produktene, og ikke minst er de også kurset på hva vinene passer til av mat.
gohege Skrevet 1. mars 2019 #13 Skrevet 1. mars 2019 Av rødvin ville jeg forsøkt en zinfandel eller en sangiovese
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå