Gå til innhold

pris kastrering o.l

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

da har jeg ringt rundt til dyreklinikkene i området for å sjekke priser for kastrering, øremerking og vaksinering av hankatten vår, og prisene ser ut til å variere fra ca 1000 - 1600 kr. Hva har andre betalt for dette?

Ellers ble jeg nesten litt overrasket over å høre at de stort sett ikke chippet kattene her - øremerking er vanligere. Det fine med øremerking er jo at folk SER at katten tilhører noen, men i det lille katteøret blir vel fort tatoveringen gjengrodd og uleselig (i tillegg til at det ikke ser så pent ut..)?

Videoannonse
Annonse
Gjest Ms Chanandler Bong
Skrevet

Her har dyrlegen nå faktisk et vårtilbud på kastrering og vaksinering av katt til kr 400. Håper så mange som mulig benytter seg av det. Betalte 700 for å kastrere min hunkatt.

Skrevet

På hund koster det i lle fall mer å sterilisere en tispe enn å kastrere enn hann.

Skrevet

For å sterilisere en frøken er et mye mer omfattende inngrep enn en kastrering.

Ja, mange vetrinærer har Kastr./Ster. - kampanjer på våren! Det er kjempeflott.

Å betale 1000-1500 for en sterilisering er ikke mye, hvis alternativet er å gi p-piller til katten hele livet, eller evt leve med frustrasjonen det er å få kattunger som en aldri får gitt vekk eller evt må betale for å avlive.

Katten vi hadde når jeg var liten fikk p-piller, det var umulig å gi den regelmessig, vi hadde ingen kontroll på om den ble spydd opp igjen, katten fikk premature misdannede kattunger..uff det var veldig trist.

Det er vel anvendte penger og du slipper uønskede kattunger eller å passe på at katten får i seg pillen sin. Dessuten er p-piller MEGET kreftframkallende. Det er 90% sjanse for at pus får jurkreft bl.a. og det vil vi vel ikke....

Gjest Gjesta
Skrevet

Kastrerte min hannkatt denne uka, og betalte 500 kr. Overraskende billig syns jeg.

K

Gjest Anonymous
Skrevet

trådstarter her igjen:)

jeg synes det er helt ok å betale en tusenlapp for kastrering/øremerking/vaksine - alternativet er jo ikke aktuelt. Synes det er kjempefint at det kjøres kampanjer i forhold til dette også, selv om gniern i meg blir litt snurt fordi de selvsagt ikke har kampanje her hvor VI bor (de hadde det tidligere i vinter, luringene). Hehe.

Jeg har et lite tilleggspørsmål når det gjelder merking - har kattene deres chip eller tatovering? Tenker først og fremst på hus/utekatter - rasekatter chippes vel ofte uansett? Jeg vil jo gjerne at katten skal kunne spores tilbake til oss om han skulle bli borte, men så vet jeg at mange, i hvert fall i det området jeg bor, ikke aner at man kan scanne katter man finner... Og tatoveringen blir vel også ofte uleselig? Eller...?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...