AnonymBruker Skrevet 27. februar 2019 #1 Skrevet 27. februar 2019 Holder på å skrive litt søknader. Det jeg lurer på er hvor mye man faktisk skal skrive av tidligere arbeidserfaring. Det står jo i CVen hva jeg har gjort. Jeg tenker det kan være ok å trekke inn positive erfaringer fra enkelte av jobbene som gjerne kan gjøre meg mer attraktiv for jobben. Men det er lenge siden jeg skrev søknader og det jeg lærte på videregående synes jeg bare virker merkelig og uproft. Har også hørt at det er positivt å skrive at man f.eks ble tilbudt jobb hos tidligere arbeidsgiver slik at de ser at det er andre som har valgt meg uten at jeg har søkt. Men blir det ikke litt merkelig? Eller? Og hvor mye skal jeg skrive om meg selv? Hva er lurt å få med? En ting er egenskaper, personlighet osv. Men man har vel en liten intro? Anonymkode: 2de3e...eb4
deedee_ Skrevet 27. februar 2019 #2 Skrevet 27. februar 2019 Hadde skrevet egenskaper/oppgaver du hadde i din tidligere jobb som kan være en fordel for jobben du søker. "Fra min lange erfaring i ****** bransjen har jeg mye kunnskap om ********* noe jeg mener er positivt i arbeid med ******" blabla.
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2019 #3 Skrevet 27. februar 2019 43 minutter siden, deedee_ skrev: Hadde skrevet egenskaper/oppgaver du hadde i din tidligere jobb som kan være en fordel for jobben du søker. "Fra min lange erfaring i ****** bransjen har jeg mye kunnskap om ********* noe jeg mener er positivt i arbeid med ******" blabla. Ok. Så ikke noe om alder, interesser (fritid), bosted osv? Er slike ting jeg lærte for lenge siden... Anonymkode: 2de3e...eb4
deedee_ Skrevet 27. februar 2019 #4 Skrevet 27. februar 2019 (endret) . Endret 27. februar 2019 av deedee_
deedee_ Skrevet 27. februar 2019 #5 Skrevet 27. februar 2019 (endret) 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok. Så ikke noe om alder, interesser (fritid), bosted osv? Er slike ting jeg lærte for lenge siden... Synes ikke det er nødvendig da det står i CV. Min mal er at jeg først begynner med grunnen for at jeg søker nettopp den jobben, hva jeg har gjort tidligere, hvorfor jeg mener jeg vil passe (her kan du flette inn tidligere erfaring og arbeidsoppgaver som er relevante til nye jobben og hvorfor du mener dette er gode egenskaper å ta med videre i jobben du søker nå.) så til slutt avrunder jeg litt med hvem jeg er som person osv, "jeg har blitt beskrevet og har hørt av tidligere kunder/kollegaer at jeg er *** og ***, noe jeg mener er viktige egenskaper i en jobb som består av ****" så dropper du alt annet som ikke er relevant for jobben. Om du er glad i å sykle på fritiden er ikke noe arbeidsgiver bryr seg om. Endret 27. februar 2019 av deedee_
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2019 #6 Skrevet 27. februar 2019 Du kan jo skrive kort om: - Din stilling og oppgaver - Eventuelle resultater - Ledererfaringer Og få fram kvaliteter du mener er attraktive for dem som skal lese din CV. Anonymkode: c7f98...bf1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2019 #7 Skrevet 27. februar 2019 Cvnerden.no Anonymkode: 826e9...dbb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå