Gå til innhold

Hvor henvende seg ang barn i skolealder som lesper?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det helsesøster? Hvordan  er gangen i det? Barnet trenger kun hjelp til å uttale s. Vil kun av svar av noen som vet helt sikkert gangen i det.

Anonymkode: 5a4c5...f8b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Henvisning til PPT.

Anonymkode: 27d0a...8c4

Skrevet

Vi snakket med kontaktlærer, som avviste problemstillingen i første klasse, men som satte barnet i kontakt med logoped i andre klasse. Logopeden tar en samtale med barnet og man setter eventuelt i gang med timer. Det er innen PP-tjenesten, og det er skolen som henviser, altså tror jeg lærer er riktig vei (det var det i vårt tilfelle). .

Anonymkode: fc563...bcb

Skrevet

Det er ikke vits før etter tannfellingen. Barnet må ha i alle fall 2 tenner oppe og to nede. 

Er det på plass så kan skolen henvise til logoped. 

Anonymkode: 36846...5f4

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi snakket med kontaktlærer, som avviste problemstillingen i første klasse, men som satte barnet i kontakt med logoped i andre klasse. Logopeden tar en samtale med barnet og man setter eventuelt i gang med timer. Det er innen PP-tjenesten, og det er skolen som henviser, altså tror jeg lærer er riktig vei (det var det i vårt tilfelle). .

Takk for svar! Da skal jeg kontakte læreren. Dette er en 11-åring.

Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Glemte å spørre i forrige svarer mitt....: Har barnet lært seg å uttale s på den rette måten nå? Hva og hvordan foregikk "behandlingen"? Kom logopeden til skolen? TS

Skrevet

Det er ikke skolen som søker, det er foreldrene. Skolen kan være med på søknaden, og få deres mening også, men det er foreldrene som må skrive under. 

Her i kommunen så sender man en søknad til ppt og får time til logoped hos dem. Det pleier å være noen mnd ventetid, men det varierer. Her må vi være med til logopeden som jobber på ppt, hun kommer altså ikke til skolen. Barnet får øvelser som læres hos logopeden og som skal gjøres hjemme. Det er veldig viktig at barnet er motivert, ellers så blir det vanskelig. 

Anonymkode: 0941a...41a

Skrevet

Logopeden fylte ut søknad selv, vi bare skrev under. Det er riktig at barnet må være motivert, det er det den første samtalen gikk ut på. Barnet gjorde øvelser med logoped på skolen i skoletiden(en gang i uka), hadde med øvelsesark hjem og jeg var med på en time for å se hvordan de øvde for å øve hjemme (men mulig det var fordi han bare var 7). 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Logopeden fylte ut søknad selv, vi bare skrev under. Det er riktig at barnet må være motivert, det er det den første samtalen gikk ut på. Barnet gjorde øvelser med logoped på skolen i skoletiden(en gang i uka), hadde med øvelsesark hjem og jeg var med på en time for å se hvordan de øvde for å øve hjemme (men mulig det var fordi han bare var 7). 

Det er veldig viktig. Spørr deg selv hvem som «eier problemet». Det er veldig vanskelig å få et barn som ikke bryr seg til å endre måten det snakker på. 

Anonymkode: 36846...5f4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...