AnonymBruker Skrevet 27. februar 2019 #1 Skrevet 27. februar 2019 Jeg og mannen min har prøvd å bli gravide en stund nå, men ingen lykke. Føler jeg har prøvd alt. Har brukt en sånn app til å loggføre og følge med på syklusen min og fulgt med på når jeg har el.. Har også passet på å holde meg godt hydrert, samt hatt samleie på ''de riktige'' dagene. Lever ikke et veldig usunt liv foruten at vi begge både røyker og driver med vape. (skal slutte så snart jeg blir gravid eventuelt nå om det kan hjelpe. Infertilitet er ikke et problem i noen av våre familier, så tror nok ikke at noen av oss er infertile. Er det noen her som har tips eller råd til hva som kan hjelpe? Er villig til å prøve nærmest alt på dette tidspunktet. Anonymkode: f82f9...261
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2019 #2 Skrevet 27. februar 2019 Hvor lenge har dere prøvd? Innenfor et år regnes som normalt. Infertilitet er som regel ikke genetisk. Anonymkode: 56031...cfa 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2019 #3 Skrevet 27. februar 2019 Røyking reduserer fruktbarheten så både du og mannen bør slutte asap. Anonymkode: 59640...c08 7
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2019 #4 Skrevet 27. februar 2019 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor lenge har dere prøvd? Innenfor et år regnes som normalt. Infertilitet er som regel ikke genetisk. Anonymkode: 56031...cfa Har prøvd i rundt 1/2 år tror jeg. Føler bare vi har gjort allt riktig så forstår ikke hvorfor jeg ikke får noe positiv 😕 Anonymkode: f82f9...261
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2019 #5 Skrevet 27. februar 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har prøvd i rundt 1/2 år tror jeg. Føler bare vi har gjort allt riktig så forstår ikke hvorfor jeg ikke får noe positiv 😕 Anonymkode: f82f9...261 6 mnd er ingenting Er en grunn til at man bør vente 1 år før man utreder da de fleste (over 90%) blir gravide innen 1 år. Det er 20% sjanse for at det klaffer hver gang. De sier også at man skal ha sex hver andre dag eller hver 3 dag. Ikke hver dag. Røyking er også noe som reduserer fertilitet og enda mer når begge parter røyker. Anonymkode: 01dc8...77f 4
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2019 #6 Skrevet 27. februar 2019 Du er omtrent like fruktbar som 10 år eldre ikke-røykende kvinner sa en lege til min røykende venninne. Røyk gjør deg mindre fruktbar. Anonymkode: 120c2...451 5
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2019 #7 Skrevet 27. februar 2019 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du er omtrent like fruktbar som 10 år eldre ikke-røykende kvinner sa en lege til min røykende venninne. Røyk gjør deg mindre fruktbar. Anonymkode: 120c2...451 Det viste jeg ikke! Da skal jeg slutte nå! Ikke bra 😲 Har røyka i godt over 6 år nå, på tide å slutte Anonymkode: f82f9...261
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2019 #8 Skrevet 27. februar 2019 Røyking er som de andre sier ikke bra når du prøver å bli gravid. Begge bør slutte! Hans sædceller blir påvirket av røyken. Selv om det føles lenge så er det ikke lenge i prøveverden. Så sant du har regelmessige sykluser og dere har sex i dagene før og på el så vil du mest sannsynlig blir gravid i løpet av de neste 6 mnd. Om det ikke skjer så kan du gå til legen og be om en henvisning for utredning. Anonymkode: 1bc81...ad5 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2019 #9 Skrevet 27. februar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Røyking er som de andre sier ikke bra når du prøver å bli gravid. Begge bør slutte! Hans sædceller blir påvirket av røyken. Selv om det føles lenge så er det ikke lenge i prøveverden. Så sant du har regelmessige sykluser og dere har sex i dagene før og på el så vil du mest sannsynlig blir gravid i løpet av de neste 6 mnd. Om det ikke skjer så kan du gå til legen og be om en henvisning for utredning. Anonymkode: 1bc81...ad5 Tenker vi begge slutter å røyke så prøver vi et halvt år- 1 års tid til (høres så ufattelig lenge ut) og om det ikke går innen da så får vi dra til legen Anonymkode: f82f9...261
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2019 #10 Skrevet 27. februar 2019 Ikke prøve, hoppe av i svingen er en klassiker😂 Anonymkode: ce8bf...da6 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2019 #11 Skrevet 27. februar 2019 Litt far out, men verdt et forsøk: Drikk grapefruktjuice under prøvingen. Anonymkode: c245e...1d0 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2019 #12 Skrevet 27. februar 2019 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Litt far out, men verdt et forsøk: Drikk grapefruktjuice under prøvingen. Anonymkode: c245e...1d0 Grapefruktjuice? Hva ligger bak det egentlig? Noen forskningen rundt dette eller er det typ '' old wifes tale '' Anonymkode: f82f9...261
Gjest BethD Skrevet 28. februar 2019 #13 Skrevet 28. februar 2019 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Grapefruktjuice? Hva ligger bak det egentlig? Noen forskningen rundt dette eller er det typ '' old wifes tale '' Anonymkode: f82f9...261 Det skal gjøre eggløsningslimet mer fruktbart og bedre for sædcellene å svømme i. Funket ikke her,men fikk mer slim da Google it
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå