Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er plaget med at det setter seg deodorantlukt i klærne (overdeler), ofte etter å ha brukt dem bare èn dag. Tar jeg på samme plagg neste dag, lukter det en blanding av svette og "gammel" deo. Dette gjør at jeg må vaske klærne mine etter èn dags bruk, og det sliter jo veldig på dem. Det er ikke sånn at jeg svetter mye heller, blir knapt fuktig under armene, men det er altså som om deodoranten "smitter" av når jeg blir litt varm. Jeg føler i grunnen at jeg har prøvd "alt" - inkludert Yerka/aluminiumklorid, som i grunnen bare gjorde vondt verre. Jeg har også forsøkt ulike typer såpe, er nøye med å få bort såperester og være tørr under armene før jeg tar på deo, og lar deodoranten tørke før jeg tar på meg klærne, men ingen ting hjelper. Noen som har det på samme måte eller har noen tips til hva jeg kan forsøke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva slags deodorant bruker du? Og bruker du syntetiske klær? 

Anonymkode: 88677...137

• Liker 1
Skrevet

Jeg svettet aldri/lite under armene før, og fikk aldri svettelukt. Det siste året begynte jeg imidlertid plutselig å få lukt under armene raskt. Jeg har alltid bare brukt billig deodorant fra REMA, men nå funket ikke disse i det hele tatt. Jeg ble anbefalt en deodorant fra Vichy, grønn topp og det står «kraftig antiperspirant» på den. Den er helt fantastisk, lukter ingenting nå lenger. 

• Liker 2
Skrevet

Bruke en dæsj 5% eddik i skyllemiddelkammeret når du vasker klær. Fjerner lukt.

• Liker 3
Skrevet

Jeg bruker Cosmica Deo Original antiperspirant (blå), den finnes også som parfymefri. 

Og kommer selv aldri til å bytte merke noengang igjen. Bruker også den rosa, men ikke ofte da den blir litt for søt for min smak. 

Anonymkode: 5d321...a40

• Liker 1
Skrevet
11 timer siden, Roci skrev:

Jeg er plaget med at det setter seg deodorantlukt i klærne (overdeler), ofte etter å ha brukt dem bare èn dag. Tar jeg på samme plagg neste dag, lukter det en blanding av svette og "gammel" deo. Dette gjør at jeg må vaske klærne mine etter èn dags bruk, og det sliter jo veldig på dem. Det er ikke sånn at jeg svetter mye heller, blir knapt fuktig under armene, men det er altså som om deodoranten "smitter" av når jeg blir litt varm. Jeg føler i grunnen at jeg har prøvd "alt" - inkludert Yerka/aluminiumklorid, som i grunnen bare gjorde vondt verre. Jeg har også forsøkt ulike typer såpe, er nøye med å få bort såperester og være tørr under armene før jeg tar på deo, og lar deodoranten tørke før jeg tar på meg klærne, men ingen ting hjelper. Noen som har det på samme måte eller har noen tips til hva jeg kan forsøke?

Bruker du syntetiske klær inntil armhulen? Da kan det være årsaken. Jeg bruker kun overdeler i bumull, lin og ull, og jeg kan bruke samme topp i flere dager  uten at det lukter svette. Bruker Sterilan roll on med 48 timers effekt.

Anonymkode: 3dad4...da1

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Bruker du syntetiske klær inntil armhulen? Da kan det være årsaken. Jeg bruker kun overdeler i bumull, lin og ull, og jeg kan bruke samme topp i flere dager  uten at det lukter svette. Bruker Sterilan roll on med 48 timers effekt.

Den finnes i flere gode dufter

Sterilan_16_670.jpg

Skrevet

Går du på hormonprevansjon? Det kan gi litt kraftig svettelukt.

Anonymkode: df9e1...7b2

Skrevet

Det er mange matbutikk-deoer som lukter en slags stram svettelukt etter få timer. Vil seriøst tatt en dusj på morgenen og bare gått uten deo en dag som en test på om det kan være selve deoen som gjør det. 

Jeg kjøper alltid deo på tax-free eller parfymeri. De deoene er av en helt annen kvalitet.

Anonymkode: 8e11d...a63

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har prøvd både rimelige og dyre varianter, parfymerte og uparfymerte, stift og roll-on. De dyrere merkene virker kanskje litt bedre en periode, men så "slutter" de å virke, de også.

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det varierer, jeg har prøvd veldig mange merker og typer, se svaret mitt tillegg forrige AB. Prøver i det lengste å unngå syntetiske klær, det forverrer problemet. Men jeg har samme problemet med naturmaterialer.

Skrevet
6 timer siden, Hilde1302 skrev:

Jeg svettet aldri/lite under armene før, og fikk aldri svettelukt. Det siste året begynte jeg imidlertid plutselig å få lukt under armene raskt. Jeg har alltid bare brukt billig deodorant fra REMA, men nå funket ikke disse i det hele tatt. Jeg ble anbefalt en deodorant fra Vichy, grønn topp og det står «kraftig antiperspirant» på den. Den er helt fantastisk, lukter ingenting nå lenger. 

Takk for tips, den har jeg faktisk ikke prøvd, men skal gå til innkjøp av den umiddelbart! 

Skrevet
6 timer siden, SupaWoman skrev:

Bruke en dæsj 5% eddik i skyllemiddelkammeret når du vasker klær. Fjerner lukt.

Ja, jeg leste faktisk et tips som gikk på å spraye litt ufortynnet eddik (7%) direkte på plagget der lukten satt. Men takk🙂

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker Cosmica Deo Original antiperspirant (blå), den finnes også som parfymefri. 

Og kommer selv aldri til å bytte merke noengang igjen. Bruker også den rosa, men ikke ofte da den blir litt for søt for min smak. 

Jeg har prøvd begge, og de virker en stund,, men så er det akkurat som om de slutter å fungere.

Skrevet

Unngår i det lengste å bruke syntetisk inn mot armhulene/kroppen. Sterilandeodorantene fungerer ikke så bra for meg.

Skrevet
Akkurat nå, Roci skrev:

Jeg har prøvd begge, og de virker en stund,, men så er det akkurat som om de slutter å fungere.

Har du prøvd å barbere deg oftere under armene? Merker selv at om jeg ikke barberer meg annen hver dag så kan det lukte svette av klærne. 

Skrevet

Jeg hadde også dette problemet da jeg brukte deodoranter med aluminiumsklorid. Bruker nå Schmidt’s, som er naturlig og mindre kreftfremkallende. Aldri vært så fornøyd! 

Anonymkode: b7468...d05

• Liker 1
Skrevet

Den finnes i flere gode dufter

Sterilan_16_670.jpg

Har prøvd samtlige, synes at lukten fra disse er den som setter seg kraftigst i klærne, dessverre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...