Gå til innhold

Hvordan kle seg til date som overvektig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal på date for første gang, men jeg aner ikke hva jeg skal ta på meg. Det er en hjemmedate hvor vi skal spise middag sammen. Jeg er overvektig og har null peiling på mote eller kombinasjoner i klesveien. Har ikke all verden med penger til å kjøpe noe veldig dyrt. 

Noen som har tips/linker til klær jeg kan se på? Bruker størrelse 54-56.

Anonymkode: cc0ae...245

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er kanskje ikke et veldig hjelpsomt svar, men tenk etter hva du ellers føler deg fin og komfortabel i. Bra personlig stil er mye viktigere enn å følge trender. 

• Liker 20
Skrevet
8 minutter siden, Roci skrev:

Det er kanskje ikke et veldig hjelpsomt svar, men tenk etter hva du ellers føler deg fin og komfortabel i. Bra personlig stil er mye viktigere enn å følge trender. 

Greia er at jeg ikke føler meg fin eller komfortabel i noe :( har stor mangel på selvtillit. 

Skrevet

En A-formet kjole? Tenker på en som er rett i fasongen, fra skuldrene. I chiffon eller et annet lett stoff som ikke klistrer seg til kroppen.

• Liker 3
Skrevet

Med mindre det er blinddate vet han jo hvordan du ser ut, så bare ta på deg noe komfortabelt. Pass deg litt på første date hjemme hos en mann og ikke drikk for mye.

Anonymkode: 291d8...7b3

• Liker 7
Skrevet

Bare ikke ta på deg tunika over tettsittende bukser eller en annen form for «telt» som får deg til å se enda større ut enn du er ! 

Hvordan du bør kle deg kommer jo litt an på kroppsformen din. Dersom du har pærefasong med smalere midje ville jeg ha kledd meg i noe som fremhevet midjen og figuren din, på tross av at du er overvektig. Dersom du har eplefasong så er ville jeg unngått noe som fremhevet midjen. 

Anonymkode: 14c8b...32f

• Liker 6
Skrevet

Jeg vill tatt på en løssittende kjole

• Liker 1
Skrevet

Du er klar over at ordet "hjemmedate" får menn til å anta at de automatisk har fått klarsignal til sex den kvelden?

Anonymkode: ca890...d8e

• Liker 9
Skrevet

Svart er veldig slankende for eksempel i bukse og en vid peplum bluse. Kanskje høye heler til, jeg vet ikke. De sier hvertfall at svart er veldig slankende.

Anonymkode: 21d36...a4d

• Liker 3
Skrevet

Du må bare gå for det du synes er fint. Kanskje dette kan inspirere? 

1C7DF82F-11CD-4DD9-82A4-A12BA6A61179.jpeg

69AC43A2-A8E9-4C3E-BD31-A37310322582.jpeg

CBC31D46-0DDE-435E-B7DC-DBFB4AF01BB6.jpeg

Anonymkode: f8863...118

• Liker 9
Skrevet

Hvilken fasong vil dere si dette er? 

IMG_20190227_192920.jpg

IMG_20190227_193031.jpg

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvilken fasong vil dere si dette er? 

IMG_20190227_192920.jpg

IMG_20190227_193031.jpg

Og ja, jeg vet toppen er liten og fæl, men det var bare for å få en innbilning om fasongen. Det var den eneste nøytrale toppen jeg hadde akkurat nå. 

• Liker 1
Skrevet

Hva liker du å gå med da Ts? Kjole? Tights? Jeans? 

Hva med litt tykke strømpebukser og en knelang hverdagskjole? 

Ville gått for et A-linje snitt om jeg var deg, du har en fin midje og flott byste 😊

Anonymkode: 664db...d31

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva liker du å gå med da Ts? Kjole? Tights? Jeans? 

Hva med litt tykke strømpebukser og en knelang hverdagskjole? 

Ville gått for et A-linje snitt om jeg var deg, du har en fin midje og flott byste 😊

Jeg går stort sett kun i tights og altfor store tunikaer, noe jeg leste over her var fy-fy med min fasong 😅 bruker det egentlig kun fordi det er det eneste som passer meg og som ikke er i stygge og grelle farger (eller som er fryktelig kjedelige). Av stiler jeg liker har jeg sansen for retro stiler type Rockabilly eller alternativt (tenk Grease for eksempel). Her jeg bor har vi kun Kappahl og HM med store størrelser. Begge med veldig små avdelinger og lite utvalg. Skal til Oslo i mars før daten, så om noen kanskje har tips til bra butikker å se i der, hadde det kunne vært til hjelp :) 

• Liker 1
Skrevet

Er en plus-size selv og går mye i tights og tunika 🙈 trenger jo ikke være telt selv om det er en tunika, men jeg synes det er mer kledelig når klærne ikke sitter som et pølseskinn på meg selv, folk trenger jo ikke se at det tyter 🙊

Om du liker netthandel har zalando fått mye bra i store størrelser, only sitt eget plus-size merke som ikke er så dyrt og 😊 jeg finner mye på cellbes.no, men det blir kanskje kjedelig for din smak 😊

• Liker 4
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg går stort sett kun i tights og altfor store tunikaer, noe jeg leste over her var fy-fy med min fasong 😅 bruker det egentlig kun fordi det er det eneste som passer meg og som ikke er i stygge og grelle farger (eller som er fryktelig kjedelige). Av stiler jeg liker har jeg sansen for retro stiler type Rockabilly eller alternativt (tenk Grease for eksempel). Her jeg bor har vi kun Kappahl og HM med store størrelser. Begge med veldig små avdelinger og lite utvalg. Skal til Oslo i mars før daten, så om noen kanskje har tips til bra butikker å se i der, hadde det kunne vært til hjelp :) 

Tights og tunikaer er det verste jeg ser på overvektige! Det får en til å se mye større ut enn en egentlig er. Ikke skjul kroppen din under et digert «telt», vær rak i ryggen og bær vekten din med stolthet :) Da ser du slankere ut også. Men for tettsittende plagg kan også være uflatterende, så jeg tror jeg ville valgt en ensfarget kjole (gjerne sort eller mørk blå) med litt vidde og innsnevring under brystet er hva jeg ville gått for dersom jeg var deg. Gjerne med v-utringning (ikke for dyp) også kjøper du deg en god BH som gir deg litt løft. En omslagskjole til rett under knærne kan passe fint. Sko med litt hel. Unngå masse mønster. 

• Liker 5
Skrevet

Er en plus-size selv og går mye i tights og tunika 🙈 trenger jo ikke være telt selv om det er en tunika, men jeg synes det er mer kledelig når klærne ikke sitter som et pølseskinn på meg selv, folk trenger jo ikke se at det tyter 🙊

Om du liker netthandel har zalando fått mye bra i store størrelser, only sitt eget plus-size merke som ikke er så dyrt og 😊 jeg finner mye på cellbes.no, men det blir kanskje kjedelig for din smak 😊

Liker netthandel, men liker å prøve klærne først også. Har aldri bestilt fra hverken Zalando eller Cellbes, men jeg skal sjekke ut der likevel. Har ikke sjekket ut Only, men det kan jeg gjøre! :) takk for tips!

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville heller gått for en mellomting mellom tunka og pølseskinn. Har en overvektig kollega som pleier å kle seg i tunika og tights og den ene dagen hun ikke gjorde det gikk det opp for meg at hun ser betydelig større ut i denne «nasjonaldrakten» for overvektige. 

En kjole med empirieliv og litt vidde hadde vært mer kledelig. 

• Liker 5
Skrevet

Du har da ikke så gæærn fasong ts :) Selv om du har noen kilo for mye så har du jo former på de rette plassene; du er smal under brystet og har fin svai i ryggen 

Jeg ville ha fremhevet det smale partiet ved å bruke en kjole som går inn rett under puppene (du har fine pupper forresten ), tror det heter empireliv. Du har slanke legger, så ville ha fremhevet leggene ved å bruke en kjole som går til knærne. Gjerne en ensfarget kjole i ei mørk farge siden mørke farger virker forminskende. Sort strømpebukse som har høy denier (ikke de sorte som er så tynne at de er nesten gjennomsiktige. H&M har noen gode sorte strømpebukser som er høye i livet og som har hold-in-effekt for litt ekstra støtte. 

https://cubus.com/no/p/kjoler/fanny-kjole-med-blomstermonster/7232060_F990?gclid=Cj0KCQiAh9njBRCYARIsALJhQkHaZZ3MRsySg6LlBhYo3GG_kQF7bcxNpXsrGL1qsbUA0IZnS0YQj3waAvcLEALw_wcB

• Liker 6
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må bare gå for det du synes er fint. Kanskje dette kan inspirere? 

1C7DF82F-11CD-4DD9-82A4-A12BA6A61179.jpeg

69AC43A2-A8E9-4C3E-BD31-A37310322582.jpeg

CBC31D46-0DDE-435E-B7DC-DBFB4AF01BB6.jpeg

Anonymkode: f8863...118

Hun øverste der burde vært bøtelagt. 

Nr. 2 har skjønt det! 😍👍

Nr. 3 har pærefasong og ser bra ut i antrekket sitt fordi hun ikke har mage. 

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...