Gå til innhold

Vil jeg kunne gjøre yoga selv om jeg har brukket et ben?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har brukket benet og blir stillesittende i lang tid framover. Det gjør ikke så vondt lenger, så jeg har lyst til å komme meg litt i form. Hvis jeg leter opp yogavideoer på YouTube, vil jeg kunne finne en del øvelser jeg kan gjøre selv om jeg er handikappet? Og så bare hopper jeg over øvelser som ikke går? Noen tips til gode videoer? 

Anonymkode: 485ad...25f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja. Kroppen din bruker mye energi på å fikse beinet ditt. Har du overskudd så bør du kunne gjøre litt, men ville vært veldig forsiktig om du ikke gjør dette i samråd med lege/fysio. Ville definitivt holdt meg unna øvelser som på noen måte har med beinet å gjøre, så det kan vel bli vanskelig. 

Anonymkode: e3333...b4f

• Liker 1
Skrevet

Jeg vil tro du har restriksjoner på belastning av denne ene foten. Da kan du gjøre alt av øvelser der du ikke belaster foten. 

Anonymkode: ef734...d58

Skrevet

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tja. Kroppen din bruker mye energi på å fikse beinet ditt. Har du overskudd så bør du kunne gjøre litt, men ville vært veldig forsiktig om du ikke gjør dette i samråd med lege/fysio. Ville definitivt holdt meg unna øvelser som på noen måte har med beinet å gjøre, så det kan vel bli vanskelig. 

Neida, å være aktiv selv med skade er kjempeviktig. Det øker blodsirkulasjonen og er heldig ved tilheling av skader. Selv kreftpasienter oppfordres til å trene. Det er en grunn til at man har pusterom til de på sykehuset. Man skal absolutt ikke være redd for at man tar fra kroppen noe energi som den trenger til å bruke til tilheling :)

• Liker 1
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, ts har ikke vært alvorlig og komplisert syk,  men hun har en skade. Da er det fint å holde blomomløp og muskler i gang under tilheldingen. Du kan gjøre masse yoga sittende eller liggende. Yoga handler om å tilpasse øvelsene til sin egen kropp og form. Så bare finn deg noen øvelser og sett i gang. Der det ikke går eller det gjør vondt, finner du noe annet å gjøre.

Anonymkode: af775...a2f

Skrevet

Har du et stressbrudd (beklager, jeg mente "stressreaksjon") i foten?

Da skal du trene inntil smertegrensen, visstnok.

Anonymkode: 9e37c...305

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...