Gå til innhold

Dame 37 trenger makeover. Hjelp meg med klær og sko?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet ikke hvor jeg skal hente inspirasjon til klær. Jeg er for gammel til det meste som foregår i motebildet. 

Dere andre på min alder, hvor shopper dere? Hvor finner dere inspirasjon? 

Jeg liker minimalistiske klær, tror jeg. Liker godt kjoler, cardigans, skjerf. Hvis jeg skulle velge meg noen "forbilder", måtte det kanskje være Gwyneth Paltrow, og kanskje Ine Jansen i "Helt Perfekt"? 

Jeg vil være klassisk og elegant uten å være kjerring. Men, jeg har dessverre store overarmer og mage etter svangerskap. Jobber med saken. 

Alle tips mottas er hjertelig velkommen, enten det er til butikker, nettsider med inspirasjon, eller helt konkrete plagg som kan fungere! 

Anonymkode: f2682...217

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruk kanskje kjendiser på din egen alder som du liker, og tilpass etter egen smak og størrelse. Sjekk kroppsfasongen din og les tips om hvilke typer plagg som passer.

Selv er jeg timeglass med mage og store pupper, så jeg prøver å gå med klær som fremhever form men skjuler magen. 

Følg gjerne med på de to du nevnte og se hva som kan fungere for deg. Spør folk du kjenner om du vet de er flinke med klær, osv.

Anonymkode: 7c10d...35f

Skrevet

Som 38-åring selv blir jeg faktisk litt fornærmet over at du sier du er for gammel for noe som helst. Men okei. For klassiske og elegante klær uten å være kjerring hadde jeg sett på COS, Samsøe & Samsøe og MSCH. Sko pleier jeg å kjøpe fra Tamaris og Gabor.

Anonymkode: 97b00...b07

• Liker 7
Skrevet

37 er da ikke gammelt 😱

Anonymkode: a5cdd...e1a

• Liker 1
Skrevet

Selected har mye fint synes jeg. Hilsen 38 år :)

Anonymkode: 10ac6...16b

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke hvor jeg skal hente inspirasjon til klær. Jeg er for gammel til det meste som foregår i motebildet. 

Dere andre på min alder, hvor shopper dere? Hvor finner dere inspirasjon? 

Jeg liker minimalistiske klær, tror jeg. Liker godt kjoler, cardigans, skjerf. Hvis jeg skulle velge meg noen "forbilder", måtte det kanskje være Gwyneth Paltrow, og kanskje Ine Jansen i "Helt Perfekt"? 

Jeg vil være klassisk og elegant uten å være kjerring. Men, jeg har dessverre store overarmer og mage etter svangerskap. Jobber med saken. 

Alle tips mottas er hjertelig velkommen, enten det er til butikker, nettsider med inspirasjon, eller helt konkrete plagg som kan fungere! 

Du er for gammel til det som foregår i motebildet for tenåringer.

Den virkelig eksklusive moten syes ikke for tenåringer, det syes for kvinner rund 30 - 45.

Anonymkode: cfcaa...61c

• Liker 6
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du trenger seriøst hjelp !

Anonymkode: 12a45...16f

Skrevet

Jeg har virkelig lyst til å hjelpe deg, må jo høre mer om deg enn det som står her da. Men først, så er IKKE DU gammel! Si dette til deg selv før du gjøre noe annet i det hele tatt med klerstillen. Den tanken får deg bare selv ned, du trenger å løfte deg opp! Jeg skal hjelpe deg jeg!

Hva slags størrelsen i hvilket merket du bruker? Har du noen andre kjendiser i samme størrelse som deg, og samme høyde og helst samme fasong som du blir inspirert av, og ikke bare i klerstilen, men noe du kunne relatere deg til da?

Hvor handler du derfor du ikke vet hvor og hva du skal kjøpe? Hva med nettet, er dette uaktuelt?

Hva legger du i elegant? Sort-hvitt, sigarettbukser, blyant skjørt eller hvordan mener du? Og hva legger du i kjerring-stil?

Hvilke farger kler du? Hvilke farger liker du? Og hvilket farger passer deg ikke i det hele tatt?

Øyefargen, hårfargen og hudfargen? Helst bilder, finn noe på nettet, så blir det lettere å jobbe med.

Hva som gjør at du føler deg bra? Bukse, skjørt, kjole, kåper osv.

Vet du selv hva som du ikke passer og dette har ikke noe med hva du mener om kroppen din?

+++

Hvis du svarer på dette her først, så kan vi jobbe sammen videre? Hva sier du da? Du kan ta kontakt direkte med meg også hvis du vil det. Ingen forpliktelse. Dette kan vi klare sammen hvis du vil det selv!

Skrevet

:P

Jeg er snart 38 år, og føler meg kun for gammel til klær som utelukkende 14åringer går med, type crop top og miniskjørt :P 

Men ja, jeg tenker jo at dersom du synes Ine i Helt Perfekt kledde seg fint, så tenker jeg jo at du liker klassiske casual klær. 

Jeg handler mest Selected Femme, noe Second Female, og så litt variasjon av dyrere (2Day/Ganni e.l) eller billigere (avogtil Zara...tja, handler igrunnen veldig sjeldent på HM pga elendig kvalitet i vask og supersyntetiske trange greier). 

Og så har jeg begynt å strikke ting sjøl - type mohairtopper og sånt. Blir endel gensere/cardiganer av Petite Knit ser det ut til.......men før jeg strikket selv kjøpte jeg ofte ullcardiganer fra Selected Femme og/eller Second Female. 

Jeg ser kanskje for meg at du kan finne endel der egentlig, de har en blanding av klassisk og mer streetaktig. CoS synes jeg har ufattelig kjip passform på alt, selv om jeg liker fargene veldig godt. Veldig sånn arkitekt møter kulturadministrasjonsansatt.

Floyd ja....kjøper bare jeans der - for meg passer Kine best, men mange som er større enn meg liker kanskje de stretchbuksene deres nettopp fordi det er mye stretch og man kan velge midjehøyde. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...