Gå til innhold

Hvordan gjør dere det når alle i familien er syke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere noen tips til hvordan man gjør det beste ut av det? 

Anonymkode: b9b45...430

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spørs hvilken sykdom. :) Er det forkjølelse, høres det nesten koselig ut. Sitte sammen under pledd i sofaen og se på film og drikke te med otrivin og halstabletter og paracet?

Er det omgangssyken, er det helvete på jord og jeg vet rett og slett ikke hvordan folk takler dette. 😬

Anonymkode: 8ad21...929

• Liker 2
Skrevet

Spørs jo litt på hva slags sykdom. Er man skikkelig syk så er det bare å ha fokus på å komme seg gjennom det. Bytte på å ta seg av barn. Meget enkel servering av mat. Gjerne bestille. Fritt frem for tv og ipad. 

Anonymkode: ba377...7d4

• Liker 7
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spørs hvilken sykdom. :) Er det forkjølelse, høres det nesten koselig ut. Sitte sammen under pledd i sofaen og se på film og drikke te med otrivin og halstabletter og paracet?

Kan jeg anta at du ikke har unger? 

Anonymkode: a1038...062

• Liker 22
Skrevet

Jeg er alene med barn, og støtter dette med enkel servering og TV/iPad. Bestill ev mat hjem. 

Man overlever fint uten middag og grønnsaker et par dager. 

Anonymkode: 45618...28d

• Liker 5
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Why? Det er da dette folk gjør når de er forkjøla (vi som jobber på kontor går på jobb) . En er ikke spesielt syk som forkjøla. En snører og hoster og svimer litt, men det er jo bare bry, ikke sykdom. 

Anonymkode: 636de...263

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er alene med barn, og støtter dette med enkel servering og TV/iPad. Bestill ev mat hjem. 

To dager blir til uke, uke blir til måned og plutselig har man gått ett år uten grønnsaker. Veldig uenig der.

Anonymkode: f2b47...40d

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er når man er syk at man har aller størst behov for grønnsaker og næringsrik mat! 

Anonymkode: ba0a9...ef6

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

To dager blir til uke, uke blir til måned og plutselig har man gått ett år uten grønnsaker. Veldig uenig der.

For et tullete svar. Det går fint å gå et par dager uten grønnsaker og da man er frisk så opptar man vanlig rutine. 

• Liker 31
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spørs jo litt på hva slags sykdom. Er man skikkelig syk så er det bare å ha fokus på å komme seg gjennom det. Bytte på å ta seg av barn. Meget enkel servering av mat. Gjerne bestille. Fritt frem for tv og ipad. 

Anonymkode: ba377...7d4

Støtter denne. :) Om det er omgangssyken så sett på alarmen på mobilen så man ikke sover seg gjennom - skulle ha lagt barna til sengs - tiden.

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha, hvorfor skulle man gå et år uten grønnsaker selv om man spiser noe annet i noen dager? Jeg måtte virkelig anstrengt meg for å komme på en masse middager uten grønnsaker i. 

Ts

Anonymkode: b9b45...430

• Liker 19
Skrevet

Er alene med tre. Når alle er syke så gjør jeg så godt jeg kan (også om jeg er syk og ungene ikke er).

Enkel mat, TV, nettbrett, vi sover der det passer og når det passer. Omgangssyke er et helvete, må bare krype til maskinen og slenge inn håndklær og sengetøy når jeg klarer. Skrur opp varmen og lar ungene gå med bare undertøy og kanskje t-skjorte, så blir det mindre klesvask. 

Man kan selvsagt klare seg fint uten middag noen dager. Når man er syk er det sjelden man orker å spise noe særlig uansett. Viktig å drikke da. Så vi drikker vann, og gjerne brus og saft hvis vi orker. Spiser is, kjeks og potetgull om vi orker. Ellers brød og knekkebrød.

Det er jo ikke slik kostholdet er til vanlig, men går fint i noen dager. 

• Liker 11
Skrevet

Er man syk, er det unntakstilstand. Da spises det som orkes. Ikke farlig å gå en dag uten mat om så skal være, det kan faktisk være med å gjøre en raskere frisk også. 

Har ferdiglaget mat i fryseren som bare settes i ovnen om man skulle ha lyst på noe. 

Det viktigste er å drikke vann.

Anonymkode: 6a81a...58b

• Liker 2
Skrevet

Urgh....husker vi hadde fått tidenes influensa for første gang, alle sammen, da småen var bare to år.

Småen syk først, lå som et slakt i bare bleien i sofaen, sov nesten hele tiden og drakk litt vann innimellom når vi nødet han. Husker ikke hvor mange dager han var syk, men dagen før han ble frisk, ble mannen min syk, og dagen etter ble jeg syk. Så begge voksne var syke samtidig, og det var rett og slett ikke mulig å holde seg oppegående. Høy feber, helt i ørska, kroppen verket, klarte ikke noenting. Falt i søvn stående nesten. Og da var ungen blitt frisk, så han ble aktiv igjen.

Vi voksne satt våkne i stua på skift, og tok en time eller to hver. Den som var våken, satte på stadig nye videofilmer til ungen, som var en hyperaktiv to åring, for å få han til å sitte i ro mens vi var syke og ikke klarte noenting. Det gikk greit, han elsket videofilmene sine med barne-filmer og satt pent og tittet på dem så lenge vi matet på med nye filmer.

Vi kom oss gjennom de sykeste dagene på et eller annet vis. Tror ikke vi hadde middag på noen dager, men lagde grøt og velling til småen.

Vi har aldri vært så syke samtidig noen gang siden, og dette er mange år siden nå. 

Man kan jo ikke dra til slektninger med ungen heller, for da smitter man jo bare andre.

• Liker 6
Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Why? Det er da dette folk gjør når de er forkjøla (vi som jobber på kontor går på jobb) . En er ikke spesielt syk som forkjøla. En snører og hoster og svimer litt, men det er jo bare bry, ikke sykdom. 

Anonymkode: 636de...263

Problemet er at små barn som er forkjøla kan bli mye er syk enn voksne, de får ofte feber. Man kan slite med å få i de væske, de blir sutrete og vil gjerne sitte oppå deg. Og da blir man så varm at man nesten smelter. Det er ikke koselig, det er mas. Syke barn er slitsomt og når man er syk selv så orker man kun fordi man MÅ passe på barnet, det er bare grusomt. 

Anonymkode: 600b9...6c3

• Liker 5
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Haha, joda, har to barn. :) Men de takler sykdom ganske bra, også når det er feber. Hvis de ikke ligger i sengene sine og sover, sitter vi i sofaen sammen og ser på tv eller slapper av så godt det lar seg gjøre. Men vi er kanskje et unntak, da.

Skrevet

Lavterskel for alt, bare for å overleve. 

Det verste var vel den gangen 1-åringen og jeg spøy samtidig, jeg måtte holde hodet hennes over bøtta i sprinkelsenga, mens jeg selv spøy i motsatt ende av samme bøtte. Det var pyton. 

Og da både mann og jeg var slått ut av influensa og barnet ble frisk før oss. Da var jeg glad hun var 6 år og ikke 2!

• Liker 2
Skrevet

Det er når man er syk at man har aller størst behov for grønnsaker og næringsrik mat! 

Grønnsaker er det siste jeg har lyst på når jeg er syk😝 Da går det i godis og "drittmat".

Anonymkode: 915b3...d5c

• Liker 6
Skrevet

Hysterisk. 

Greit, du kan gomle brokkoli med 40 i feber og influensa, så drikker resten av oss varm te, og spiser sjokoladekjeks fra pakken, under dyna i sofaen.

• Liker 15
Skrevet

Har du så dårlig selvkontroll at du ikke kan skeie  ut i et par dager uten at det påvirker maten din resten av året altså? 

Anonymkode: 492c8...439

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...