AnonymBruker Skrevet 27. februar 2019 #1 Skrevet 27. februar 2019 Når jeg må stresse ned på jobben, tar jeg ofte frem et kart og drar på en liten "ferie" til et spennende sted på jorden der jeg ikke har vært før. Så kan jeg "rusle" litt rundt i fremmede byer, eller se på landemerker langt unna, nesten som om jeg var der på ordentlig. I går gikk jeg for eksempel litt i Nord-England, rundt omkring på Lindisfarne, der vikingene kom i land for mange hundre år siden. Jeg føler nesten at jeg har vært der nå! I forrige uke var jeg i Dubai på Street view. Gikk bort til Burj al Arab, og prøvde å gå ut på de palmeformede øyene, men det var ikke så spennende, de var jo helt flate. Mest spektakulært å se fra lufta, sikkert. Har også prøvd å søke opp spennende steder i Russland, som den gigantiske diamantgruva i Mirnyj, men der er det sjelden google-biler har vært, og punktene kommer ikke helt i nærheten. Er det noen som har tips til flotte og spennende reisemål som er bra opplevelser i street view? Anonymkode: 9d36c...b5b 6
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2019 #2 Skrevet 27. februar 2019 Roma. Du får ikke gått i alle gatene, men du kan se hvor de kjente tingene ligger i forhold til hverandre. Generelt er det lurt å bruke hvis man er usikker før man skal på tur. Da blir det mye lettere å kjenne seg igjen og vite om man er på rett vei når man kommer dit. Anonymkode: 9edb6...424 1
Påkrevd Skrevet 27. februar 2019 #3 Skrevet 27. februar 2019 Ja, stadig vekk. Jeg «street-viewet» meg rundt i en liten italiensk by en gang. Ble skikkelig oppslukt fordi det var så fint der. «Gikk» i flere timer i løpet av noen dager. Flere tilfeldigheter førte til at jeg var i denne byen et års tid senere. Det var helt sprøtt. Jeg følte meg veldig hjemme og var så og si lommekjent selv om jeg aldri før hadde satt mine bein der. 2
Gjest Linaria Skrevet 28. februar 2019 #4 Skrevet 28. februar 2019 Jeg har vært på Lindisfarne, og med street view slipper man i hvert fall all vinden! Det er et spill som heter GeoGessr, der man blir plasser et tilfeldig sted i verden med street view og må klare å gjette hvor man er basert på stedsnavn, veier, språk etc. Utrolig fin underholdning om man er glad i reise og geografi.
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2019 #5 Skrevet 28. februar 2019 6 timer siden, Linaria skrev: Jeg har vært på Lindisfarne, og med street view slipper man i hvert fall all vinden! Det er et spill som heter GeoGessr, der man blir plasser et tilfeldig sted i verden med street view og må klare å gjette hvor man er basert på stedsnavn, veier, språk etc. Utrolig fin underholdning om man er glad i reise og geografi. Ja, spiller GeoGuessr innimellom. Veldig artig, gjette seg fram til steder i verden på grunnlag av vegetasjon, veier, skilt eller bygninger ved veien. Prøvde også spillet Pursued, som handler om at man liksom blir kidnappet og stikker av, og ikke vet hvor i verden man befinner seg. Så har man noen få minutter på å finne ut via street view hvilken by man er i, så man får tilkalt hjelp. Anonymkode: 9d36c...b5b
Ella1 Skrevet 28. februar 2019 #6 Skrevet 28. februar 2019 Vi har VR med google earth og da får man virkelig følelsen av å ha vært på "ferie". https://vr.google.com/earth/ Anbefales 🙌 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2019 #7 Skrevet 28. februar 2019 24 minutter siden, Ella1 skrev: Vi har VR med google earth og da får man virkelig følelsen av å ha vært på "ferie". https://vr.google.com/earth/ Anbefales 🙌 Kult! Skal teste ut etter jobb i dag Anonymkode: 9d36c...b5b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå