AnonymBruker Skrevet 27. februar 2019 #1 Skrevet 27. februar 2019 Jeg oppfatter at de aller fleste unngår å kjøpe pels i dag. Men jeg lurer på hvordan ståa er når det gjelder å f.eks. kjøpe en gammel pels på fretex, eller bruke en gammel pels du har arvet etter oldemor, eller kjøpe fake pels for den saks skyld. Er det etisk forsvarlig? Eller kan ikke folk flest se forskjell på den om den er ny eller gammel, ekte eller fake, og du kan derfor ende opp med å sende signaler du egentlig ikke ønsker å sende? Personlig styrer jeg også unna fake pels. Men akkurat bestemors gamle pelskåpe synes jeg det er ordentlig synd at ingen bruker i dag. Den var meget verdifull i hennes tid, og hun var stolt av den, hadde den hele sitt voksne liv og brukte den bare til spesielle anledninger. Det føles ikke riktig å kaste den heller, liksom. Samtidig vil man jo ikke risikere å bli kastet egg på og bli kalt morder på gata. Hva tenker andre om denne problematikken? Anonymkode: 39707...ed2 2
Gjest Tigress Skrevet 27. februar 2019 #2 Skrevet 27. februar 2019 Bruk den gamle arva pelsen din og fortel historia her til alle som spør. Gjenbruk er alltid bra. Fuskepels er fullt av mikroplast som hamnar i vatnet, så bruk heller den arva pelsen din. Eg har også arva pels eg brukar med stor glede, mellom anna fordi eg kjente dei som eigde kleda før meg. Altså, eg har ei strutsefjærlue heime, kor sært er ikkje det!
Tvist Skrevet 27. februar 2019 #3 Skrevet 27. februar 2019 Synes ikke pels er pent, og hadde følt meg uvel i den. Men om det føles greit for deg kan du bruke den, det jeg synes er ille er alle de som går rundt i Canada goose jakker, de dyrene blir minst like ille behandlet som pelsdyr i Norge,om ikke værre (hvis det er mulig).
stenalina Skrevet 27. februar 2019 #4 Skrevet 27. februar 2019 Arva farmors fake pels jakke, tror jeg er safe 😁
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2019 #5 Skrevet 27. februar 2019 Visst er det etisk riktig. Jeg arvet en revepels fra min mormor og den bruker jeg gjennom vinteren. Reven blir ikke levende av at jeg kaster denne. Reven ble drept på 50-tallet. Anonymkode: e5e9c...aa1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå