AnonymBruker Skrevet 27. februar 2019 #1 Skrevet 27. februar 2019 Jeg trenger innspill til hva dette kan skyldes. Skal prøve å legge fram saken så kort og oversiktlig som mulig. - Hun har bodd 60/40 i 9 år, er nå 13. - Hun sier at det å ha to hjem ikke er noe kjipt, at det virker som venner og andre folk tror det er mye verre enn det egentlig er. Jeg har inntrykk av at hun mener dette oppriktig. - Siden jeg bor like ved skolen og man må ta buss til faren, kommer hun til meg hver dag selv om hun er hos han. Så henter han henne på tur fra jobb. - Hun er alltid grinete med en gang hun kommer hjem. Kort, mutt, småfrekk i kommentarene. Så løsner det, og så begynner hun å prate som en foss, tulle og le sånn som jeg kjenner henne. - De ukene hun er her, er hun "vanlig" med en gang hun kommer hjem fra skolen, ikke noe grinete først. - Det er ikke noe krangling mellom meg og faren, så det er ikke derfor. Kan dere hjelpe meg med innspill til hvorfor dette skjer? Kanskje noen har opplevd noe lignende? Anonymkode: 23103...09d
Emmelise Skrevet 27. februar 2019 #2 Skrevet 27. februar 2019 Yay, du har fått en tenåring! De neste 3-5 årene kommer til å bli interessante. Jeg ønsker deg lykke til. 12
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2019 #3 Skrevet 27. februar 2019 4 minutter siden, Emmelise skrev: Yay, du har fått en tenåring! De neste 3-5 årene kommer til å bli interessante. Jeg ønsker deg lykke til. Jeg burde tatt med at det har vært sånn i flere år. My bad. Ts Anonymkode: 23103...09d 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2019 #4 Skrevet 27. februar 2019 Det er vel bare at hun ikke "lander" hos deg når hun kommer fra skolen, hun er jo ikke "hjemme" ennå, men bare "venter" på en måte, midt i transportetappen. Det er sikkert bare en følelse, at å ta av seg skoene, henge opp jakka, finne på noe (å snakke om, gjøre) er litt pes/kjedelig akkurat de dagene. Anonymkode: 2887a...dd9 22
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2019 #5 Skrevet 27. februar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er vel bare at hun ikke "lander" hos deg når hun kommer fra skolen, hun er jo ikke "hjemme" ennå, men bare "venter" på en måte, midt i transportetappen. Det er sikkert bare en følelse, at å ta av seg skoene, henge opp jakka, finne på noe (å snakke om, gjøre) er litt pes/kjedelig akkurat de dagene. Anonymkode: 2887a...dd9 Det var et veldig godt poeng som jeg ikke har tenkt på før. Tror du det samme gjelder søndag når hun kommer fra faren, at hun bare må "lande"? Ts Anonymkode: 23103...09d 2
Sirah Skrevet 27. februar 2019 #6 Skrevet 27. februar 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det var et veldig godt poeng som jeg ikke har tenkt på før. Tror du det samme gjelder søndag når hun kommer fra faren, at hun bare må "lande"? Ts Anonymkode: 23103...09d Mest sannsynlig. Jeg må alltid lande når jeg kommer hjem etter å ha vært vekk litt. Tar alltid litt tid før jeg får ro i kroppen igjen 4
Kattugla Skrevet 27. februar 2019 #7 Skrevet 27. februar 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er vel bare at hun ikke "lander" hos deg når hun kommer fra skolen, hun er jo ikke "hjemme" ennå, men bare "venter" på en måte, midt i transportetappen. Det er sikkert bare en følelse, at å ta av seg skoene, henge opp jakka, finne på noe (å snakke om, gjøre) er litt pes/kjedelig akkurat de dagene. Anonymkode: 2887a...dd9 Signerer denne, hun kan ikke bare slå seg til ro og slappe av, hun venter på å gå videre.
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2019 #8 Skrevet 27. februar 2019 Jeg blir veldig glad hvis det bare er det det handler om Ts Anonymkode: 23103...09d 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2019 #9 Skrevet 27. februar 2019 Du kan ikke spørre henne da? "Du, jeg har lagt merke til at det muligens er noe som plager deg de gangene du akkurat har kommet hjem." Anonymkode: dfcf0...6e8 3
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2019 #10 Skrevet 27. februar 2019 Jeg tenker og at hun ikke har landet helt. Kanskje de andre vennene snakker om besøke hverandre, eller at hun vil være med de, men føler hun må si nei for hun må hjem å vente på å bli hentet. Anonymkode: 02ad0...678 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2019 #11 Skrevet 27. februar 2019 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan ikke spørre henne da? "Du, jeg har lagt merke til at det muligens er noe som plager deg de gangene du akkurat har kommet hjem." Anonymkode: dfcf0...6e8 Jeg kan gjøre det. Men er litt redd det vil høres ut som jeg prøver å antyde at noe ikke er bra når hun er hos faren. Hvis du skjønner? Ts Anonymkode: 23103...09d 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2019 #12 Skrevet 27. februar 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenker og at hun ikke har landet helt. Kanskje de andre vennene snakker om besøke hverandre, eller at hun vil være med de, men føler hun må si nei for hun må hjem å vente på å bli hentet. Anonymkode: 02ad0...678 Hun trenger aldri å si nei til sånt, han henter henne bare der hun er når han er ferdig eller senere Ts Anonymkode: 23103...09d 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2019 #13 Skrevet 28. februar 2019 Unnskyld men synes dere har en ganske stusselig ordning for en 13 åring. Har selv en 14 åring og hun hadde aldri i verden gått med en en slik samværsordning. Regner med far bor et stykke unna siden hun må hentes hos deg hver dag? Er du helt sikker på at hun ønsker denne ordningen? Anonymkode: 2f322...b31 2
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2019 #14 Skrevet 28. februar 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Unnskyld men synes dere har en ganske stusselig ordning for en 13 åring. Har selv en 14 åring og hun hadde aldri i verden gått med en en slik samværsordning. Regner med far bor et stykke unna siden hun må hentes hos deg hver dag? Er du helt sikker på at hun ønsker denne ordningen? Anonymkode: 2f322...b31 Hva tenker du er så stusselig? Ts Anonymkode: 23103...09d 2
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2019 #15 Skrevet 28. februar 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva tenker du er så stusselig? Ts Anonymkode: 23103...09d Å gå hjem til deg å sitte å vente på pappa nesten halve tiden av livet. Være såpass langt unna venner og nettverk 40% av tiden. Anonymkode: 2f322...b31 3
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2019 #16 Skrevet 28. februar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Å gå hjem til deg å sitte å vente på pappa nesten halve tiden av livet. Være såpass langt unna venner og nettverk 40% av tiden. Anonymkode: 2f322...b31 Åja, da har du misforstått veldig 🙂 Men det er jo helt i orden. Ts Anonymkode: 23103...09d 2
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2019 #17 Skrevet 28. februar 2019 Har hun mulighet for å ta bussen hjem til pappa etter skolen når hun er hos han? Det kan jo hende det kan være en løsning? Hun er jo gammel nok til å være alene hjemme og kanskje hun vil sette pris på å få lov til det? Anonymkode: 3964d...6db
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2019 #18 Skrevet 28. februar 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har hun mulighet for å ta bussen hjem til pappa etter skolen når hun er hos han? Det kan jo hende det kan være en løsning? Hun er jo gammel nok til å være alene hjemme og kanskje hun vil sette pris på å få lov til det? Anonymkode: 3964d...6db Joda, det kan hun godt! Og hun gjør det en sjelden gang, men kommer stort sett innom her heller. Vi bor et steinkast fra skolen, faren bor 7 minutter unna med buss. Ts Anonymkode: 23103...09d 2
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #19 Skrevet 1. mars 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Har hun mulighet for å ta bussen hjem til pappa etter skolen når hun er hos han? Det kan jo hende det kan være en løsning? Hun er jo gammel nok til å være alene hjemme og kanskje hun vil sette pris på å få lov til det? Anonymkode: 3964d...6db Jeg tror også det hadde vært en bedre løsning at hun drar rett hjem til faren og ikke innom deg. Selv om det at hun drar innom deg er noe hun selv velger. Når hun drar innom deg så blir hun minnet på at hun ikke skal være der nå, men bare en liten stund før hun skal videre. Det blir sannsynligvis litt negativt. Jeg tror hun hadde fått mer ro om hun hadde tatt bussen rett til faren, og at det faktisk hadde vært bedre nå som hun er så gammel at det overhodet ikke skal være noe problem. Om hun ikke ønsker det så kan du jo bidra ved at du ikke er hjemme når hun kommer til deg. At du ikke sitter og venter på å varte henne opp og underholde henne. Hvis hun erfarer at hun kommer til tomt hus uansett så har hun ingen grunn til å dra til deg. Noen ganger må vi gjøre det motsatte av det vi først tenker for å hjelpe barna. Anonymkode: 4f7bb...ea8 3
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #20 Skrevet 1. mars 2019 Jeg får et inntrykk av at du føler noe plager henne når hun er hos, skal til eller har vært hos faren? Anonymkode: e95c1...4f1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå