AnonymBruker Skrevet 27. februar 2019 #1 Skrevet 27. februar 2019 Hei! Jeg er usikker på hvilke forsikringer jeg bør kjøpe. Det er jo en helt jungel der ute med ulike forsikringstyper, og jeg sliter med å finne ut hva som er nødvendig og hva man ikke trenger. Jeg har en "Studentpakke" som man automatisk får som studentmedlem hos Akademikerforbundet, den innebærer Ulykkesforsikring, tyveriforsikring PC/nettbrett/mobil, Id-tyveri, WebHelp. I tillegg har jeg kjøpt en innboforsikring. Jeg ser at jeg for eksempel ikke har reiseforsikring! Lønner det seg å kjøpe dette gjennom forsikringsselskap/fagforbund, eller er det like greit å skaffe seg et mastercard? Og hva med uførforsikring/livsforsikring? Er det noe man må ha? Hjelp! Anonymkode: 0020a...6b9
skruf Skrevet 27. februar 2019 #2 Skrevet 27. februar 2019 Før du kjøper forsikring så bør du sjekke om du fortsatt er inkludert i foreldrene dine sine forsikringer så lenge du studerer (tror det er et alderstak, litt usikker) Her tenkte eldste på å ordne seg innbo og reiseforsikring da hun flyttet for å studere, men da vi sjekket litt rundt så viste det seg at hun fortsatt er inkludert i vår forsikring siden hun fortsatt er folkeregistrert her hjemme
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2019 #3 Skrevet 27. februar 2019 Jeg har innboforsikring, reiseforsikring og bilforsikring Ville definitivt hatt reiseforsikring. Min dekker så fort jeg går ut døra hjemme. Anonymkode: 49e25...8f5
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2019 #4 Skrevet 27. februar 2019 Hvis du ikke reiser utenlands, trenger du ikke reiseforsikring. Du bør kanskje ikke reise utenlands om du er fattig student uansett. Anonymkode: 9500a...309
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2019 #5 Skrevet 27. februar 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg er usikker på hvilke forsikringer jeg bør kjøpe. Det er jo en helt jungel der ute med ulike forsikringstyper, og jeg sliter med å finne ut hva som er nødvendig og hva man ikke trenger. Jeg har en "Studentpakke" som man automatisk får som studentmedlem hos Akademikerforbundet, den innebærer Ulykkesforsikring, tyveriforsikring PC/nettbrett/mobil, Id-tyveri, WebHelp. I tillegg har jeg kjøpt en innboforsikring. Jeg ser at jeg for eksempel ikke har reiseforsikring! Lønner det seg å kjøpe dette gjennom forsikringsselskap/fagforbund, eller er det like greit å skaffe seg et mastercard? Og hva med uførforsikring/livsforsikring? Er det noe man må ha? Hjelp! Anonymkode: 0020a...6b9 Forsikringer du ikke trenger er engangsforsikringer på enkeltprodukter. Disse forsikringene er dyre, og vanskelig å få hjelp hos. Har du en god innboforskikring med uflaksdekning og rettshjelpsdekning samt dekket bolig ved skade på eget hjem. I tillegg til reiseforsikring som dekker 24/7 enten du er på reise eller bare skal ut med søpla så er du godt dekket. Anonymkode: 5efde...ff3
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2019 #6 Skrevet 27. februar 2019 Id tyveri dekning har også topp forsikringene på innbo. Anonymkode: 5efde...ff3
funginger Skrevet 27. februar 2019 #7 Skrevet 27. februar 2019 Jeg har Gjensidige et eller annet for studenter innbo og reiseforsikring. Den er billig og dekker bra. Se om du kan få en pakke der du har innboforsikring. 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis du ikke reiser utenlands, trenger du ikke reiseforsikring. Du bør kanskje ikke reise utenlands om du er fattig student uansett. Anonymkode: 9500a...309 Det kan du selvsagt få bruk for. Reisen til skolen, butikken, hjem, jobb osv. er også reiser og dekkes av reiseforsikringen. Forøvrig reiser mange studenter utendands fordi de jobber ved siden av eller får penger andre steder. 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2019 #8 Skrevet 27. februar 2019 18 minutter siden, funginger skrev: Jeg har Gjensidige et eller annet for studenter innbo og reiseforsikring. Den er billig og dekker bra. Se om du kan få en pakke der du har innboforsikring. Det kan du selvsagt få bruk for. Reisen til skolen, butikken, hjem, jobb osv. er også reiser og dekkes av reiseforsikringen. Forøvrig reiser mange studenter utendands fordi de jobber ved siden av eller får penger andre steder. Kan naturligvis få bruk for det. Men hovedregelen med forsikring er at man skal forsikre seg mot uhell som vil få katastrofale følger for deg. Jeg vet ikke helt hva slags katastrofale følger innad i Norge en reiseforsikring sikrer deg mot. Bilforsikring, bygningforsikring og innboforsikring er MÅ HA. Reiseforsikring er OK å ha innenlands, men bare MÅ ha utenlands. Anonymkode: 9500a...309
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2019 #9 Skrevet 27. februar 2019 For å unngå å leve på minstesats resten av livet, bør du definitivt skaffe deg en uføreforsikring. Anonymkode: a44ab...55c 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2019 #10 Skrevet 27. februar 2019 Jeg hadde ingen faste forsikringer da jeg var student, men så hadde jeg heller ikke så mye av eiendeler. Når jeg reiste utenlands, kjøpte jeg reiseforsikring. Uføreforsikring er altfor dyrt før du har skikkelig inntekt. Anonymkode: 2b3e7...272
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2019 #11 Skrevet 27. februar 2019 Uføreforsikring!! Anonymkode: 36dc4...e03
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå