Gå til innhold

Vektnedgang og trening / løp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere,

prøver å gå ned noen kilo og drikker derfor aldri energidrikker, spiser barer eller lignende som en del gjør ifbm trening. 

Snart skal jeg gå et turrenn på drøyt fem mil på ski. Er også av og til med på løp. Noen som vet hvor mye mat og drikke, og hva slags mat og drikke, jeg bør innta før og underveis? Altså som både sørger for solid kaloriunderskudd uten at jeg går tom og sprekker?

Anonymkode: b0003...ba1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tusen takk, mange gode tips her. Men opplever at disse rådene først og fremst er rettet mot de som vil prestere best mulig. Jeg er mer opptatt av at rennet skal være et solid bidrag mtp slankemålet mitt. 

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker said:

Tusen takk, mange gode tips her. Men opplever at disse rådene først og fremst er rettet mot de som vil prestere best mulig. Jeg er mer opptatt av at rennet skal være et solid bidrag mtp slankemålet mitt. 

Dette løpet alene vil ikke utgjøre noen forskjell.

Men tror det kan hjelpe på motivasjon til å trene. En trent kropp forbrenner mer fett, men det tar tid. Det eneste som hjelper er å gjøre trening til en livsstil. Kroppen vil tilpasse seg over måneder og år.

Ville derfor fulgt rådene om å fylle lagrene før løpet og å fylle på underveis. Hvis ikke blir dette en lang og ubehagelig tur som man ikke vil gjenta.

• Liker 1
Skrevet

Med «solid underskudd» vil du jo gå tom på fem mil, men ha med deg iallefall to tre bananer og energidrikk uten kalorier? Og spis en grov frokost som magen kan jobbe med underveis.

Men å holde på slik i lengden er oppskrift på sprekk. 

Anonymkode: ff587...d66

Skrevet

Tusen takk for svar! Høres fornuftig ut det du skriver 😊

Skrevet

Å gå et sånt løp med lite mat i magen vil antakelig oppleves som svært ubehagelig. De 1000 kaloriene du sparer på å ikke spise optimalt i for- og etterkant av løpet vil oppleves som veldig mye hardere enn en halv dags faste på en vanlig dag.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...