AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #1 Skrevet 26. februar 2019 Jeg er en alenemor som har hovedomsorgen for barnet mitt. Har begynt å tenke på hvilke forsikringer det er verdt å ha dersom det skulle skje meg noe som kan hjelpe barnet litt videre. Har dere noen forsikringer forbeholdt barn som dere kunne anbefale? Anonymkode: f1d6c...32d
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2019 #2 Skrevet 27. februar 2019 Du bør heller undersøke hvilke forsikringer du i din livssituasjon kan få enn hva andre her måtte mene du bør ha. Send en mail til flere forsikringsselskap og spør. Da får du innspill på hva de kan tilby. Presiser i mailen at du vil ha skriftlig svar slik at du i ro og mak kan vurdere. Anonymkode: b29b1...3b8
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2019 #3 Skrevet 27. februar 2019 Jeg har forsikring som gjør at jeg beholder inntekten ved langvarig sykdom. Husker ikke hva den heter, kritisk sykdom kanskje. Etter et år på sykemelding synker inntekten drastisk, og det kan ta et par år å få en diagnose som gir uføretrygd. Forsikringen skal holde inntekten min oppe i denne perioden. På ulykkesforsikringen har jeg valgt stor utbetaling ved uførhet, framfor stor utbetaling ved død. Dette for å gi meg økonomi til å evt flytte til bedre tilrettelagt bolig hvis noe skjer. Jeg har valgt å sikre min egen økonomi når jeg er i live, siden jeg har forsørgeransvar og stort boliglån. Ved død kan ungen selge kåken og utløse penger. Det finnes dessuten en far som tar ansvar, og som har god økonomi. Anonymkode: 0be3a...0d3 2
Gjest UngMann1986 Skrevet 27. februar 2019 #4 Skrevet 27. februar 2019 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er en alenemor som har hovedomsorgen for barnet mitt. Har begynt å tenke på hvilke forsikringer det er verdt å ha dersom det skulle skje meg noe som kan hjelpe barnet litt videre. Har dere noen forsikringer forbeholdt barn som dere kunne anbefale? Anonymkode: f1d6c...32d Uføreforsikring/livsforsikring. Se resten av svaret lenger ned... 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har forsikring som gjør at jeg beholder inntekten ved langvarig sykdom. Husker ikke hva den heter, kritisk sykdom kanskje. Etter et år på sykemelding synker inntekten drastisk, og det kan ta et par år å få en diagnose som gir uføretrygd. Forsikringen skal holde inntekten min oppe i denne perioden. På ulykkesforsikringen har jeg valgt stor utbetaling ved uførhet, framfor stor utbetaling ved død. Dette for å gi meg økonomi til å evt flytte til bedre tilrettelagt bolig hvis noe skjer. Jeg har valgt å sikre min egen økonomi når jeg er i live, siden jeg har forsørgeransvar og stort boliglån. Ved død kan ungen selge kåken og utløse penger. Det finnes dessuten en far som tar ansvar, og som har god økonomi. Anonymkode: 0be3a...0d3 Kritisk sykdom-forsikring dekker bare noen få sykdommer. Hva skjer hvis du får en annen sykdom enn de som gjelder? Da får du ingen utbetaling. Ulykkesforsikring dekker bare ulykker/skader, ikke andre sykdommer. Du bør absolutt vurdere å tegne en uføreforsikring. Bytt ut de to andre, hvis det blir for dyrt å ha alle tre...
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2019 #5 Skrevet 27. februar 2019 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har forsikring som gjør at jeg beholder inntekten ved langvarig sykdom. Husker ikke hva den heter, kritisk sykdom kanskje. Etter et år på sykemelding synker inntekten drastisk, og det kan ta et par år å få en diagnose som gir uføretrygd. Forsikringen skal holde inntekten min oppe i denne perioden. På ulykkesforsikringen har jeg valgt stor utbetaling ved uførhet, framfor stor utbetaling ved død. Dette for å gi meg økonomi til å evt flytte til bedre tilrettelagt bolig hvis noe skjer. Jeg har valgt å sikre min egen økonomi når jeg er i live, siden jeg har forsørgeransvar og stort boliglån. Ved død kan ungen selge kåken og utløse penger. Det finnes dessuten en far som tar ansvar, og som har god økonomi. Anonymkode: 0be3a...0d3 Ja, så lite vet man... Ved død kommer Fylkemannens vergeavdeling på banen og bestemmer hva som skal skje med både penger og bolig når barnet er umyndig. Nok av tråder her inne der folk har fortvilet og prøvd å få omgjort avgjørelser tatt av Fylkemannen. Videre håper jeg du har lest alt med liten skrift, om unntak og hva som ikke dekkes og når. Anonymkode: b29b1...3b8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå