Gå til innhold

Er det noen som greier å leve av å "shoppe" vakter på sykehjem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, får dere nok vakter til å betjene lån og forsørge barna?

Anonymkode: ffe30...16f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg levde godt da jeg gjorde det, og kunne nok forsørget begge barna mine (hadde ikke barn da), men man får ikke lån. Man risikerer jo faktisk å stå en måned helt uten inntekt, uten at man har noe man skulle ha sagt på det. 

Anonymkode: 27dff...527

• Liker 1
Skrevet

Jeg er student og jobber bare litt, men vet at flere av kollegaene mine klarer dette helt fint. 

Anonymkode: 6127b...505

Skrevet

Jeg har en kollega som gjorde det i mange år. Hvis det da var perioder med lite ekstravakter var hun helt desperat, ringte sjefen hver dag for å spørre om det var noe ledig og ringte hver helg for å si at hun kunne jobbe hvis noen ble syk. Uten vakter blir det jo ingen penger inn. Mange gikk i ufrivillig deltid på avdelingen jeg jobbet på, så vi hadde egentlig en intern policy på å ringe de med deltidsstillinger først og tilby ekstra, fremfor hun som shoppet vakter. Syns de som faktisk binder seg til en turnus med ukurante vakter skal ha fortrinnsrett på ekstravaktene. Hun hadde lange perioder der hun ikke fikk ekstravakter og da har du ingen inntekt heller. Dette rammer jo spesielt hardt hvis du blir syk og ikke har rettighet på sykepenger, men kan også gå utover muligheter til å få lån og pensjonsberegning. Har du en partner med god og stabil inntekt kan det gå, men ellers er det risikabelt. 

Anonymkode: d6f2f...761

• Liker 1
Skrevet

Jeg har gjort det i 3 år nå og har hatt nok inntekt hver mnd.

Anonymkode: fb8a0...591

Skrevet

Dette går fint om du bor sentralt som oslo/akershus. Da får du lett 3-4 hver uke, sats på kveldsvakter og gjerne helg. Da tjener du mest.

perfekt når man har passert 40 å vil trappe litt ned.

Anonymkode: f8557...b21

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...