AnonymBruker Skrevet 27. februar 2019 #21 Skrevet 27. februar 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: En flyttevask skal ta en rundvask av hele huset. Selvfølgelig skal slukene tas! En flyttevask skal være det mest gjennomgående og grundige man kan få av vask. Anonymkode: 83629...929 Flyttevask innebærer TØRRmopping av vegger og tak, vask av vegger og tak på kjøkken og bad, vask av lister, vinduer, karmer og gulv. Har brukt tre forskjellige vaskebyråer ifm flytting de siste to årene, og vegger og tak tørrmoppes (evt lett fuktig mopp, men det er ikke vasking i den forstand) samt flekker som er på vegger etc. Anonymkode: 5988a...04c
Gjest Dævendøtte Skrevet 27. februar 2019 #22 Skrevet 27. februar 2019 14 timer siden, MammaMums skrev: inneholde? Vi flytter inn nå 1mars- og skal gå over flyttevasken med gml eier før overtakelse. De leier inn et firma til å gjøre dette. Har jeg litt for høye krav, syns dere, hvis jeg tenker at alle sluk skal være renset? Type vaskene på hhv kjøkken og badene? Og ikke minst dusjkabinett slukene og fra vaskemaskin? Hva tenker dere er innafor og greit å se etter ved gjennomgangen? Er litt nøye på hygiene/vask selv- men tenker jo at ikke alle er like😊 Men, siden det er et profesjonelt flyttevaskebyrå som tar jobben, kjenner jeg jo at jeg håper på å overta en ren og fresh leilighet🤩 Setter pris på tanker, for nå bare tenker jeg altfor masse på masse😅 Flytting er egentlig et slit.. Snart i mål da i det minste 👍 Vi skal snart selge et hus, og da kjøper vi flyttevask. Men vi renser slukene selv, hadde satt pris på det samme om det var vi som flyttet inn, og da gjør vi det samme til nye eiere. Resten overlater vi til flyttevasken.
Gjest loveli Skrevet 27. februar 2019 #23 Skrevet 27. februar 2019 1 time siden, MammaMums skrev: Hmm, kanskje jeg må ha formulert meg feil her- for det jeg lurte på var om det var innafor å spørre om slukene var tatt. Ikke for å klage i etterkant, men får å få vite. Er det ikke gjort, så gjør jeg det selv før vi begynner å bo - er de tatt; så gjør jeg jo ikke noe med de.. Var mest nysgjerrig på om det var innafor å spørre ved gjennomgangen av vasken eller ikke. Om jeg har tenkt på noe som er helt «vilt» å spørre om. Klager ikke- bretter heller opp ermene og gjør det selv... Det er helt innafor å spørre.
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2019 #24 Skrevet 27. februar 2019 At takene skal vaskes syns jeg er litt mye. Jeg skal flytte selv snart. Tre rom har nymalte tak, to har tak som er nymalte for 2 - 3 år siden. Jeg har ingen planer om å vaske takene. Men sluk, det tar jeg. Ville syns det var ekkelt å overta en bolig der slukene ikke var tatt. Mitt største problem blir bak dusjkabinettet. Det er montert av tidligere eiere, og er mer eller mindre "bygget inn" av øvrig møblement. Klarer å få det nok ut fra veggen til at jeg akkurat klarer å få en klut mellom glasset og veggen, men helt bra blir det absolutt ikke. Dette kommer jeg til å si på kontraktsmøtet, slik at det ikke blir klaget på ved overtagelse. Jeg kan jo ikke trylle kabinettet vekk. Da jeg overtok denne boligen, var stekeovnen skikkelig ekkel. Så det ikke før det var for sent å klage, og dro rett ut og kjøpte ny. Da jeg noen måneder senere holdt på å vaske kjøkkenet, og dro skuffene helt ut (tok de av), fant jeg gamle brødskalker bak !! Vil påstå at det er mye verre enn at tak ikke vasket (forutsatt at takene er noenlunde nymalte og rene). Anonymkode: f4f74...bbf 1
Gjest Gagaen Skrevet 27. februar 2019 #25 Skrevet 27. februar 2019 10 timer siden, Anwa skrev: Jeg syns det virker naturlig at når man forlater en bolig at man også tar med seg skitten man har laget mens man har vært i den. Så når jeg har flyttet ut har jeg selvsagt alltid vasket sluken. Jeg vil helst slippe og drive og romstere i fremmede menneskers hårdotter, så hvorfor skal jeg forvente at andre vil gjøre det for meg? Fordi det er renholdsfirmaets jobb, det hører til oppdraget når man tar en flyttevask .
Perelandra Skrevet 28. februar 2019 #26 Skrevet 28. februar 2019 Tråden er ryddet for spekulasjoner Perelandra, mod.
MammaMums Skrevet 1. mars 2019 Forfatter #27 Skrevet 1. mars 2019 Oppdatering fra Ts: Da var vaske-inspisjonen gjort og nøkkel overtatt. Altså; vi snakker om et profesjonelt vaskebyrå.. Kjøkkenskap var ikke vasket- fettmerker, kjøkkenvifte full av fett, fingermerker på skap og skuffer.... Lodotter under et møbel som ikke var rukket å få bort.. Støvete lamper.. Vaskemaskinen var ikke tatt frem og vasket rundt .. Dere vet? Sånn som det blir rundt og under den? 😣 Skillemerker på veggene etter hvor det var vasket og ikke ... Det var lett og se at de ikke hadde tatt hele veggen - men sveipa over i noen runder fra gulv-posisjon😶 Så.. Ja... Skjønner ikke.. Skulle nok bare starta og vaske flyttevask selv😏 Hadde tydelig utkonkurrert et av de største på markedet i hvertfall 🤔 (slukene var tatt da- dette fordi jeg spurte om de kunne be firmaet ta disse, da jeg fikk litt mot fra tilbakemeldingene herfra) -gudvet hvordan de hadde sett ut, hvis ikke.. Så takk for tilbakemeldinger fra dere👍 Godt å vite at jeg ikke var helt urimelig innstilt på hvordan man vasker etter seg når man flytter..
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #28 Skrevet 1. mars 2019 Klaget du på vaskingen? Du må jo ikke bare godta dårlig jobb, da fortsetter de jo bare i samme stil så lenge ingen klager. Anonymkode: 5d503...8d2 2
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #29 Skrevet 1. mars 2019 7 timer siden, MammaMums skrev: Oppdatering fra Ts: Da var vaske-inspisjonen gjort og nøkkel overtatt. Altså; vi snakker om et profesjonelt vaskebyrå.. Kjøkkenskap var ikke vasket- fettmerker, kjøkkenvifte full av fett, fingermerker på skap og skuffer.... Lodotter under et møbel som ikke var rukket å få bort.. Støvete lamper.. Vaskemaskinen var ikke tatt frem og vasket rundt .. Dere vet? Sånn som det blir rundt og under den? 😣 Skillemerker på veggene etter hvor det var vasket og ikke ... Det var lett og se at de ikke hadde tatt hele veggen - men sveipa over i noen runder fra gulv-posisjon😶 Så.. Ja... Skjønner ikke.. Skulle nok bare starta og vaske flyttevask selv😏 Hadde tydelig utkonkurrert et av de største på markedet i hvertfall 🤔 (slukene var tatt da- dette fordi jeg spurte om de kunne be firmaet ta disse, da jeg fikk litt mot fra tilbakemeldingene herfra) -gudvet hvordan de hadde sett ut, hvis ikke.. Så takk for tilbakemeldinger fra dere👍 Godt å vite at jeg ikke var helt urimelig innstilt på hvordan man vasker etter seg når man flytter.. Antar at du ikke overtok nøkkel uten å kreve omvask ? Vaskebyrå tilbyr garanti, så her er det bare for selger å kreve at de kommer tilbake. Brukte selv vaskebyrå sist jeg solgte. Etter 5 timer skinte alt bortsett fra ene toalettet. Det tok de om igjen da jeg selv gikk en kontrollrunde. Tror du kan klage innen 24 timer ? Anonymkode: f4f74...bbf 1
MammaMums Skrevet 2. mars 2019 Forfatter #30 Skrevet 2. mars 2019 På 1.3.2019 den 16.52, AnonymBruker skrev: Antar at du ikke overtok nøkkel uten å kreve omvask ? Vaskebyrå tilbyr garanti, så her er det bare for selger å kreve at de kommer tilbake. Brukte selv vaskebyrå sist jeg solgte. Etter 5 timer skinte alt bortsett fra ene toalettet. Det tok de om igjen da jeg selv gikk en kontrollrunde. Tror du kan klage innen 24 timer ? Anonymkode: f4f74...bbf Huff, ja- jeg sa klart i fra- at dette var langt fra det jeg hadde forventet av en flyttevask. Gml eier var enig, og syntes det var leit at jeg så såpass mye jeg ikke var fornøyd med. Så omvask ble det👍 og daaaa var det liksom ikke noe å klage over. Alt var rent og pent. Spesielt at dette ikke inntraff første gang firmaet var her da? ... Bedre å gjøre ting skikkelig første gang vel? Nå fikk de neppe betaling heller? Spurte jo ikke om det da, men tanken slo meg nå... Takk for innspill folkens 👍
Xmir Skrevet 2. mars 2019 #31 Skrevet 2. mars 2019 Tok over leilighet for en drøy uke tilbake og der var det definitivt ikke vasket. Urinstriper nedover toalettet. Hårballer på vegg under badekar. Fettete innredning på kjøkkenet. Matsmuler i skuffene. Brukte tannpirkere i hylle. Klissete gulv. Stekeovn som hadde et solid lag med svidd fett fra juleribba 2018.... Selger måtte engasjere renholdsfirma for å si det sånn. Han turte ikke se på hverken meg eller megler 😂
Honesty Skrevet 4. mars 2019 #32 Skrevet 4. mars 2019 Vaskebyråer rengjør ikke sluker, kjøkkenvifte, peis/vedovn osv, så dette må i så fall dem som flytter ut ha gjort.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå