AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #1 Skrevet 26. februar 2019 For noen år siden var jeg hos doktor og fikk sjekket hjertet. Alt var ok, har ikke astma- men har veldig høy puls. Fikk et inhalasjonspulver jeg kunne bruke før treningsøkter. Dette gikk dessverre i glemmeboksen, men tenkte jeg kunne gi det et forsøk nå da jeg har begynt å trene mer seriøst. Det står på tuben at den gikk ut i 2017. Jeg lurer på om dette har noe å si? Har det mistet effekten? Anonymkode: a28c9...015
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #2 Skrevet 26. februar 2019 Det er fra Oxis, hvis det skulle ha noen betydning. Oxis turbuhaler heter den. -TS Anonymkode: a28c9...015
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #3 Skrevet 26. februar 2019 Spør på apoteket Anonymkode: 243a8...4fb 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #4 Skrevet 26. februar 2019 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: For noen år siden var jeg hos doktor og fikk sjekket hjertet. Alt var ok, har ikke astma- men har veldig høy puls. Fikk et inhalasjonspulver jeg kunne bruke før treningsøkter. Dette gikk dessverre i glemmeboksen, men tenkte jeg kunne gi det et forsøk nå da jeg har begynt å trene mer seriøst. Det står på tuben at den gikk ut i 2017. Jeg lurer på om dette har noe å si? Har det mistet effekten? Anonymkode: a28c9...015 Du skal aldri bruke medisiner utgått på dato, og under ingen omstendigheter medisiner som er utgått på dato for mer enn ett år siden. Effekten kan ha endret seg eller det kan komme bakterier inn i medikamentene fordi innhalasjonspulveret ikke er garantert lukket i beholder lenger enn til utløpsdato, eller metall i oppbevaringsbeholderen kan lekke inn i medisinen. Da får du innhalert ting du ikke vil ha i lungene dine. Gå og snakk med legen din. Anonymkode: 9c070...5a2 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2019 #5 Skrevet 27. februar 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Du skal aldri bruke medisiner utgått på dato, og under ingen omstendigheter medisiner som er utgått på dato for mer enn ett år siden. Effekten kan ha endret seg eller det kan komme bakterier inn i medikamentene fordi innhalasjonspulveret ikke er garantert lukket i beholder lenger enn til utløpsdato, eller metall i oppbevaringsbeholderen kan lekke inn i medisinen. Da får du innhalert ting du ikke vil ha i lungene dine. Gå og snakk med legen din. Anonymkode: 9c070...5a2 Takk for svar! -TS Anonymkode: a28c9...015
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2019 #6 Skrevet 27. februar 2019 Du får helt sikkert en ny resept av fastlegen din. Men være oppmerksom på at mange får høyere puls av astmamedisiner og særlig i starten. Så ikke du blir redd. Anonymkode: f23b7...340
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå