Gå til innhold

Hvorfor er generelt bygdefolk mindre elegant?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forskjellige folk er alle steder, men jeg er fra en bitteliten bygd og rømte stedet så snart jeg fikk sjansen. Folk i byen vet å omgås mennesker. De fra bygda legger ut masse tullebilder og gjør mye dumt. Sånne ting de tror er veldig morsomt men som jeg bare synes er tragisk. 

Anonymkode: 33309...cdb

Videoannonse
Annonse
Gjest Krampus
Skrevet

Da var det bra du kom deg fort vekk og til et sted du trives bedre. Må være grusomt å bo på et sted der folk legger ut tullete bilder på Facebook. 

Skrevet

Hm

Anonymkode: 94669...df9

Skrevet
49 minutter siden, batcat skrev:

Da var det bra du kom deg fort vekk og til et sted du trives bedre. Må være grusomt å bo på et sted der folk legger ut tullete bilder på Facebook. 

Åh herregud. Folk kan legge ut tullete bilder alle steder, men generelt er bygdefolk mindre elegant i oppførsel.

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Åh herregud. Folk kan legge ut tullete bilder alle steder, men generelt er bygdefolk mindre elegant i oppførsel.

Hvorfor må folk være elegant? 

Anonymkode: 81253...68a

• Liker 25
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor må folk være elegant? 

Anonymkode: 81253...68a

TS er vel av det uselvstendige slaget, da. Som ser seg selv i sin omkrets, speiler seg i alle rundt seg og helst vil ha pene og rike venninner, over jordnære og lojale. 

Det høres litt tullete ut. Du velger din egen IG feed. Selv på ytre Svalvard. 

Anonymkode: 6ee59...1ef

• Liker 17
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

TS er vel av det uselvstendige slaget, da. Som ser seg selv i sin omkrets, speiler seg i alle rundt seg og helst vil ha pene og rike venninner, over jordnære og lojale. 

Det høres litt tullete ut. Du velger din egen IG feed. Selv på ytre Svalvard. 

Anonymkode: 6ee59...1ef

Så man er jordnær og lojal om man er slik bygdetulling som skal legge ut bilder som liksom skal være så morsomme?

og vil man bo i byen så vil man ha rike venner? Så ikke logikken der..

• Liker 3
Skrevet

Nei! Det er vi ikke! :raven:

• Liker 7
Skrevet

De tar ikke seg selv like seriøst som du gjør og er ikke like opptatt av å bli likt av alle.

Anonymkode: 6d303...6c9

• Liker 23
Skrevet

Bare vent til du blir jordnær om noen år når du ser at livet er for kort til å ta alt så alvorlig. Da blir du nok en liten bygdetulling du og ;)

Anonymkode: ba6f9...fd5

• Liker 7
Skrevet

Folk fra bygda er vel litt mindre selvhøytidelige da? 

Synes det er bra jeg. "Elegant" liksom, kan vel fort bli litt kjedelig. 

• Liker 12
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bare vent til du blir jordnær om noen år når du ser at livet er for kort til å ta alt så alvorlig. Da blir du nok en liten bygdetulling du og ;)

Hvorfor er fremtiden alltid så dyster?  Synes faktisk de fleste rundt meg tar ting mer alvorlig jeg. 

Skrevet

Jeg gjetter på at du er ganske så ung?

Folk på bygda tar seg ikke seg selv så seriøst, de er trygge på seg selv. De vet hvem de har rundt seg og hva som er greit og ikke greit. I byene så er det mange folk, man vet ikke hva de andre ser på som greit og ikke greit og da vil mange oppføre seg stivere og mer korrekt. 

Og etterhvert som årene går så bryr man seg mindre og mindre for man er tryggere på seg selv, uansett hvor man bor. 

Anonymkode: 71820...785

• Liker 8
Skrevet

Ehm... jeg bor på bygda, legger ufattelig sjeldent ut noe som helst på Facebook, men jeg er vel uelegant bare fordi jeg bor på bygda 🤪

Anonymkode: 4e4fc...396

• Liker 5
Skrevet

Er fra bygda, legger sjeldent ut noe på sosiale media. Er kanskje mindre elegant i den form av at jeg ikke pynter meg så ofte. 

Jeg trives best i turtøy og liker best å drive med hund og friluftsliv, gidder sjelden å bruke sminke, men jeg er ærlig og redelig i det minste. Ikke drikker jeg noe særlig heller. Og så dusjer jeg daglig/annenhver dag, så jeg er i det minste renslig om jeg så er mindre elegant. Og om jeg er mindre elegant så plager det meg ikke heller, jeg skjønner jo ikke hvordan folk orker masse sminke, upraktiske klær og høye heler til enhver tid 😁

Anonymkode: fa5b3...944

• Liker 4
Skrevet

Jeg opplever ikke at de på bygda generelt oppfører seg mindre elegant - mer joviale og mindre opptatt av å fremstå perfekt gjennom sosiale medier kanskje, men det er det ikke noe galt med. Det finnes bygdetullinger, men tullinger er det overalt uansett. 

At folk i byen kler seg mer elegant er naturlig. Jeg er selv fra bygda i innlandet, men bor i Oslo. Mens folk på min alder i hjemtraktene går mer i bergansjakke og joggesko, løper jeg rundt i pene kåper og merkevesker - man gjør stort sett som folk rundt seg 🤷🏼‍♀️ 

Anonymkode: 7dcae...e64

• Liker 1
Skrevet

Det kommer nok mye ann på kulturforskjeller. Dersom alle vennene dine legger ut masse tullebilder er det nok terskelen lavere for at man legger dem ut selv også. Det er lissom det som er greia. Tror neppe dette har så mye med bygda å gjøre. Jeg bor i en by og syntes jaggu det er mange her også som legger ut mye vas :P 

• Liker 3
Skrevet (endret)

Som en fra bygda føler jeg meg nesten litt fornærmet😂 nei, vi er kanskje ikke så elegante som de fra storbyen, vi foretrekker kanskje kjeledress fremfor pelskåpe, og støvler fremfor høyehæler.. men når det er sagt så er det du ser det du får! Vil mye heller ha det gøy og ta meg selv uhøytidelig enn å på liv og død skulle opprettholde et «immage» for de rundt meg 

Endret av blomaden
  • Liker 4
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og hvorfor må man bli en bygdetulling? Jeg driver å prøver å planlegge fremtiden i Izmir. Har forelsket meg der og elsker byen. Har en som er helt gal etter meg fra en liten bygd i Norge som jeg hardt bare prøver å dytte fra meg, en typisk bygdetulling.

men nå skriver du garantert at "om noen år angrer dubpå valget du tok. Og skjønner du burdte tatt bygdetullingen" eller noe sånt.

Skrevet

Må si jeg heller foretrekker å kunne være litt mindre selvhøytidelig og stiv enn å sitte og irritere seg over at andre har det gøy og har det morsomt sammen.

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...