AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #1 Skrevet 26. februar 2019 Noen som har peiling? Anonymkode: f802d...073
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #3 Skrevet 26. februar 2019 To longs og to par ullsokker. Lettere å skifte dersom de blir våte på bena. Anonymkode: 1b4b8...e07
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #4 Skrevet 26. februar 2019 Kommer ann på så mye alder, aktivitet, avføring, søling. Jeg bruker ofte tights og sokker, da trenger man bare skifte sokkene. Jeg har i perioder klart meg godt med to gode par tights, samt to ekstra skift liggende i barnehagen. En periode klarte jeg meg faktisk en vinter med bare tre sett ull, men da ble de vaska ofte og barnet var over den verste sølealderen og hadde ikke starta dotrening enda. Stort sett bruker jeg bare tre ulltights til gutten min på to nå, og har vel to andre i reserve. Så har jeg finere strømpebukser til helgene. Anonymkode: 563be...b6b 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #5 Skrevet 26. februar 2019 4 minutter siden, Morgenrøden skrev: Alder? 1. Trenger de flere når de er eldre? Anonymkode: f802d...073
kakapo Skrevet 26. februar 2019 #6 Skrevet 26. februar 2019 Bør ha 2 par strømpebukser liggende i barnehagen.
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #7 Skrevet 26. februar 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noen som har peiling? Anonymkode: f802d...073 Alle barn trenger aå mange skift at du rekker å vaske og ha tørre nye klær før skapet er tomt. Orker du ikke vaske hver dag, så trenger du flere strømpebukser. Er barnet i slutte med bleie alderen trenger du mer skift enn om barnet er ferdig med slutte med bleier perioden. Noen barn er sølebarn. Vi har ei som tømmer ned drikkeglasset sit x antall ganger for dagen, og følgelig må skiftes på mange ganger for dagen. Du får reflektere litt selv. Anonymkode: 99810...867 2
Morgenrøden Skrevet 26. februar 2019 #8 Skrevet 26. februar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: 1. Trenger de flere når de er eldre? Anonymkode: f802d...073 Færre vil jeg si. Ser at flere svarer på strømpebukse som skiftetøy i barnehagen? er det det du mener? I såfall to-tre par i barnehagen. Hvis du tenker generelt, tenker jeg 8-10 par. De minste løper ofte rundt bare i strømpebukse i barnehagen. Det kan raskt gå et skift om dagen da. I tillegg er det greit å ikke måtte vaske hver dag. 3
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #9 Skrevet 26. februar 2019 Ja, jeg mener generelt. Åh, da var det mye mer enn jeg trodde. Får kjøpe inne flere 😊 Anonymkode: f802d...073
Aleksandra1 Skrevet 26. februar 2019 #10 Skrevet 26. februar 2019 (endret) 2-3 par i barnehagen er helt ok 👌 Endret 26. februar 2019 av Aleksandra1
Sago Skrevet 27. februar 2019 #11 Skrevet 27. februar 2019 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg mener generelt. Åh, da var det mye mer enn jeg trodde. Får kjøpe inne flere 😊 Anonymkode: f802d...073 8 - 10 stykk! Vi har aldri hatt så mange. Det holder med en til to som skiftetøy i barnehagen (strømpebukse eller longs, ikke begge deler) og så hvor mange dere trenger mellom vask en vanlig uke. I min erfaring er det ikke ofte de bruker skiftetøyet, så vi har ofte hatt liggende ting der som er en størrelse for stort. Når det begynner å bli passe, tar vi det med hjem og tar det i bruk.
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2019 #12 Skrevet 27. februar 2019 7 minutter siden, Sago skrev: 8 - 10 stykk! Vi har aldri hatt så mange. Det holder med en til to som skiftetøy i barnehagen (strømpebukse eller longs, ikke begge deler) og så hvor mange dere trenger mellom vask en vanlig uke. I min erfaring er det ikke ofte de bruker skiftetøyet, så vi har ofte hatt liggende ting der som er en størrelse for stort. Når det begynner å bli passe, tar vi det med hjem og tar det i bruk. Kommer jo helt an på barnet, så man må nesten ta utgangspunkt i det. Noen pløyer gjennom skift, andre bruker knapt skiftetøy. Man merker jo fort hva sitt barn trenger. I tider med vått vær, bleieslutt osv kan det være greit å heller ha litt for mye enn for lite skift. Anonymkode: a4886...5f4
Sago Skrevet 27. februar 2019 #13 Skrevet 27. februar 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kommer jo helt an på barnet, så man må nesten ta utgangspunkt i det. Noen pløyer gjennom skift, andre bruker knapt skiftetøy. Man merker jo fort hva sitt barn trenger. I tider med vått vær, bleieslutt osv kan det være greit å heller ha litt for mye enn for lite skift. Anonymkode: a4886...5f4 Det er nok sant, men TS trenger jo ikke å løpe ut for å kjøpe en haug med strømpebukser før barnehagestart ☺️. Det må være noen i skiftekurven, men vent til du ser om det blir mye skift før du kjøper veldig mange. Longs og sokker er også et godt alternativ.
Arkana Skrevet 27. februar 2019 #14 Skrevet 27. februar 2019 Det kommer jo an på så mye. Guttene mine har aldri brukt strømpebukser. De bruker ullongs når de er ute om vinteren og har stort sett hatt bare 2-3 stykker hver. Datteren min har også ullongs som brukes under dressen om vinteren, men hun bruker i tillegg kjoler og skjørt og har kanskje 4-5 vanlige bomullsstrømpebukser som hun bruker til dette. Våre har omtrent aldri brukt av skiftetøyet hverken i barnehagen eller på skolen så her har det ikke vært noen vits i å ha massevis liggende. 1
Sylveon Skrevet 27. februar 2019 #15 Skrevet 27. februar 2019 Alder? Vi kuttet det ut ved 3-4 års alderen. 2
absinthia Skrevet 27. februar 2019 #16 Skrevet 27. februar 2019 Det kommer an på hvordan barnet er og hva dere driver med på fritiden. Minstebarnet her, er lik sin mor som barn og tester støvlene, klatrer i trær, river hull i regntøy, ruller i gjørma, leker i fjæra mm, så om vi er ute etter barnehagen, kan hun lett ha forbrukt en strømpebukse i barnehagen og en når vi kommer hjem. Jeg er ikke fan av å vøre nødt til å vaske klær hele tiden, så jeg synes man bør ha 6-8 strømpebukser. Det er greit å ha to i barnehagen og resten hjemme. 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2019 #17 Skrevet 27. februar 2019 Jeg har jenter som liker å gå i hverdagskjoler og skjørt i barnehagen, så vi har kanskje 5-10 i bomull og 3-4 i ull pr barn (de er litt større enn 1 år). Dersom barnet bruker ullongs i stedet for strømpebukser trenger man kanskje litt færre. Strømpebukser under vanlige klær bruker vi kun når det er veldig kaldt og i en kort mellomperiode vår/høst. Kjøper som regel strømpebukser på salg. Anonymkode: 8d3dc...0f8 1
Minlillelykke Skrevet 27. februar 2019 #18 Skrevet 27. februar 2019 Vi har 10 strømpebukser og noen longs. Vi liker strømpebukser bedre enn longs, han fryser lettere med longs fordi det glipper luft opp mellom sokkene. 1
Skogkløver Skrevet 27. februar 2019 #19 Skrevet 27. februar 2019 Barnet mitt på 2.5 går i ullstrømpebukse stort sett hver dag. Vi hiver de til vask så godt som hver kveld. Vi har 2 stk liggende i bhg og 8-10 stk hjemme. På høst og vår bruker hun ofte bare strømpebukse med shorts utenpå. Vi har mindre bukser enn strømpebukser 😅 1
Gjest Albbas Skrevet 27. februar 2019 #20 Skrevet 27. februar 2019 Kommer jo helt an på. Vi har bare to, og ingen som skift i barnehagen. De to han har brukes sjelden. Bruker heller ikke longs. Hadde vi bodd en kald plass hadde det vært annerledes.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå