Gå til innhold

Venninne som har råd til det utroligste

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en venninne i midten av tyveårene som gjør de helt utroligste ting, er med på alt mulig. Hun reiser mye, nå er hun på andre siden av jorden omtrent og skal være der i flere uker. For få mnd siden reiste hun også, og var i USA i ukevis, likedan lange sommerferier utenlands og på reisefot. Hun er ikke fra noen av disse stedene eller har familie der, men reiser med samboeren og noen ganger alene. Hun tar taxi ofte, spiser ute på restauranter hvor alkohol også er involvert ca 3-4 ganger i uken med div venner og samboeren (dette får jeg blant annet med meg gjennom sosiale media) Hun og samboeren leier en leilighet, men har nå planer om å kjøpe eget. Fint interiør og møbler har de også. Han lever også tilsynelatende samme "luksuslivet". Hun kjøper seg stadig nye klær, sko og div produkter hun gjerne viser frem, noe som så klart er hyggelig. Hun ber folk på middager og disker opp med alt, dyre gaver til folk hun kjenner osv. Alt dette er selvsagt helt ok og jeg er ikke misunnelig, men det som er så rart som jeg har stusset mer og mer over i det siste er at hun ikke jobber. Hun er ikke ufør, det er jeg ganske sikker på, og om hun så var hadde hun vel neppe hatt råd til alt dette. Samboeren jobber deltid i en matbutikk, og en gang poengterte hun sterkt at samboeren ikke mottar noe fra nav. Utfra hvordan jeg kjenner familien hennes, foreldrene, så har jeg svært liten mistanke til at hun har arvet mye penger eller får sponset noe fra foreldre. Faren vet jeg ikke noe om, men moren har i likhet med samboeren bare en deltidsjobb og det er på en skole. Kanskje tull av meg å stusse ved dette, men er ganske påfallende. Jeg føler meg ikke så nær venn at jeg tør å spørre mer hvor hun får penger fra. Da er svar i så fall bare at hun ser seg om etter en liten jobb, slik hun sa engang jeg forsiktig hintet til og spurte hva hun drev med for tiden. Men nå begynner jeg virkelig å lure på hva hun egentlig driver med...(eller dem) Noen som har noen formening om hva dette kan være? 🤔

Anonymkode: 5cc6c...a52

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er da ganske enkelt å finne ut det aller meste om hennes og familiens økonomi 

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, FrodeF skrev:

Det er da ganske enkelt å finne ut det aller meste om hennes og familiens økonomi 

På hvilken måte mener du? Søk i skattelister er uaktuelt, ærlig talt, det er ikke min sak og SÅ nysgjerrig er jeg ikke. Glemte også å si at hun gjerne står for fester, som innebærer alt mulig forskjellig og åpenbart må koste tusenvis av kroner.

• Liker 2
Skrevet

Da er de vel kriminelle da...

Anonymkode: f44dc...446

• Liker 9
Skrevet
4 minutter siden, FrodeF skrev:

Ja, og mrd så detaljert beskrivelse ganske lett å kjenne igjen hvem dette kan være. 

Hva er hensikten med å henge ut sine "venner" på denne måten? Hva angår det ts hva andre gjør? 

Anonymkode: 7a38a...178

• Liker 16
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Da er de vel kriminelle da...

Anonymkode: f44dc...446

Har virkelig begynt å lure på det, men aner ikke hva det kan være snakk om, null peiling på slikt. Er bare så rart at de åpenbart har råd til mye mer enn en høyt utdanna som jobber fulltid til og med (jeg er ikke høyt utdanna selv men kjenner andre som er det og kan derfor "sammenligne" litt i eget hode) 

• Liker 2
Skrevet

Forbrukslån f.eks. Forskudd på arv, mange som har endel penger å avse til barna sine uten at det er veldig tydelig å se for andre. Eller så kan hun selvfølgelig ha vunnet i Lotto, jobbe som eskorte eller kriminell virksomhet. Umulig å vite.

• Liker 37
Skrevet

Kanskje hun selger trusene og sokkene sine.. 🤔

• Liker 20
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, og mrd så detaljert beskrivelse ganske lett å kjenne igjen hvem dette kan være. 

Hva er hensikten med å henge ut sine "venner" på denne måten? Hva angår det ts hva andre gjør? 

Anonymkode: 7a38a...178

Overhodet ikke min mening å henge ut venner, men tenkte dette kunne være et greit sted å diskutere noe anonymt. Mener dessuten ikke noe negativt da de er fantastiske mennesker, så ikke det det går på, men om andre kanskje har lignende erfaringer og kan forstå eller ha svar på hvordan noen kan ha råd til så mye med en økonomi som åpenbar kanskje ikke skulle tilsi det. 

• Liker 4
Skrevet

Vunnet i lotto? Forskudd på arv?

Anonymkode: d5133...69b

• Liker 6
Skrevet

Kan også være dyre forbrukslån og ting kjøpt på nedbetaling...

• Liker 10
Skrevet

Vunnet i lotto? Forskudd på arv?

Anonymkode: d5133...69b

Ser flere foreslår lotto gevinst eller forskudd på arv. Jeg er temmelig sikker på at de ikke har vunnet i lotto eller tatt opp lån nylig, denne livsstilen har hva jeg har sett pågått i lang tid (over minst 3-4 år) Forskudd på arv kan så klart være, men ser ikke hvordan en forelder som selv sitter med leid leilighet og har flere barn skulle kunne finansiere et av barna en slik livsstil. Bare merkelig rett og slett 

• Liker 1
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På hvilken måte mener du? Søk i skattelister er uaktuelt, ærlig talt, det er ikke min sak og SÅ nysgjerrig er jeg ikke. Glemte også å si at hun gjerne står for fester, som innebærer alt mulig forskjellig og åpenbart må koste tusenvis av kroner.

Det er ikke din sak og du er ikke så nysgjerrig - men du spekulerer gjerne på nett? Enten får du spørre henne direkte, eller så får du la være å bry deg med ting du ikke har noe med.

Anonymkode: 9607a...1fe

• Liker 21
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Overhodet ikke min mening å henge ut venner, men tenkte dette kunne være et greit sted å diskutere noe anonymt. Mener dessuten ikke noe negativt da de er fantastiske mennesker, så ikke det det går på, men om andre kanskje har lignende erfaringer og kan forstå eller ha svar på hvordan noen kan ha råd til så mye med en økonomi som åpenbar kanskje ikke skulle tilsi det. 

Hva jobber hun og kjæresten med?

Anonymkode: 1296c...b33

Skrevet

Hva jobber hun og kjæresten med?

Det har jeg skrevet i hovedinnlegget. Han jobber deltid i en matbutikk og hun jobber ikke

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har virkelig begynt å lure på det, men aner ikke hva det kan være snakk om, null peiling på slikt. Er bare så rart at de åpenbart har råd til mye mer enn en høyt utdanna som jobber fulltid til og med (jeg er ikke høyt utdanna selv men kjenner andre som er det og kan derfor "sammenligne" litt i eget hode) 

Det er sånne folk som deg som irriterer meg, som ikke kan la folk ha økonomien sin i fred for fy om de tar seg råd til ekstravagante ting, for da er de automatisk kriminelle🙄 Det kan være 100 grunner til at hun har så god råd, uansett hvor godt man kjenner en person så vet man ikke hver eneste detalje i deres økonomi og hva de har til rådighet. Kan være at de har arva av grandtanter/onkler, forvalter penger i aksjer og fond der de får bra avkastning, kan være at hun bruker opp sine sparepenger fra tidligere, at hun har fått utbetalt store summer fra helseforsikringer ang ting du ikke har noe med å gjøre eller at de er så dumme å ha tatt opp flere forbrukslån. Mulighetene er mange! Så slutt å bry deg om andres økonomi, har du baller så får du spørre henne face 2 face, du har ikke det nei? Så la vær og bry deg om deg selv!

Anonymkode: e6130...be8

• Liker 13
Skrevet

Det har jeg skrevet i hovedinnlegget. Han jobber deltid i en matbutikk og hun jobber ikke

Vil det si at han forsørger de begge?

Skrevet

Jobber hun ikke i del hel? Hvorfor ikke? Virker ikke som kjenner "venninne" din så godt, for alt du veit ka dei jobb heime fra. Aksjer, investeringer, fond eller liknende.. 

Anonymkode: 160c0...749

• Liker 4
Skrevet

Tipper de dukker opp i luksusfellen ganske snart, eller de burde ihvertfall. Ganske tydelig at de lever over evne.

Anonymkode: a0967...9aa

• Liker 6
Skrevet

Siden dere er venner er det ganske naturlig å vite hvorfor hun ikke jobber?? Hva sier Hun om dette? Er hun jobbsøker? Har hun utdanning? Skal hun starte på utdanning? 

Anonymkode: 964b2...158

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...