Gå til innhold

Innvilget brystreduksjon men hvilket sykehus skal jeg velge for operasjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kan hjelpe meg å velge rett sykehus ifht operasjon? Jeg bor i Kristiansand og her har den klinikken som tidligere hadde statlig støtte ikke mulighet lenger. Dermed må jeg til Skien,Drammen,Oslo osv men har ikke peil på hvilket sykehus jeg bør gå for. Erfaring med dette? Hører gjerne fra deg! 

Anonymkode: 7ebcf...973

Skrevet

Du kan velge et offentlig sykehus i kr.sand. Eventuelt sjekk ventetider på andre sjukehus. Du blir bedre passet på ved et offentlig sykehus. Et privat sykehus kan hive deg inn og utatt i rekordfart.

Anonymkode: 520ba...86b

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Noen som kan hjelpe meg å velge rett sykehus ifht operasjon? Jeg bor i Kristiansand og her har den klinikken som tidligere hadde statlig støtte ikke mulighet lenger. Dermed må jeg til Skien,Drammen,Oslo osv men har ikke peil på hvilket sykehus jeg bør gå for. Erfaring med dette? Hører gjerne fra deg! 

De sykehusene du får nest resultat hos er dem med flest operasjoner og dermed best øvelse i å gjøre denne typen operasjoner. 

Jeg vet ikke hva du har å velge mellom, det finner du nok obersikt over på Helsenorge.no. Husk på at deraom du har fått en dato for ventelistegaranti så følger datoen deg uansett hvilket sykehus du velger. Noen sykehus gir deg ny dato, men det er ikke i samsvar med dine rettigheter. 

Anonymkode: 5a55e...7c3

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du kan velge et offentlig sykehus i kr.sand. Eventuelt sjekk ventetider på andre sjukehus. Du blir bedre passet på ved et offentlig sykehus. Et privat sykehus kan hive deg inn og utatt i rekordfart.

Når hun har fått invilget operasjon, så skal hun også ha fått fristdato, og da velger hun fritt uten å tenke på bentelister. 

Og ut igjen blir hun sendt senest innen 48 timer er gått etter operasjon uansett sykehus, uansett hvor hjelpeløs hun er. Så hun bør ha folk som kan hjelpe henne etterpå.

• Liker 1
Skrevet

Aleris Oslo, DR Margareth Bruheim lang erfaring og dyktig. Er super fornøyd  etter min reduksjon. Flott resultat. Anbefales. 

Anonymkode: edd79...e1b

Skrevet

Takk for svar! Jeg får det altså dekket av staten og det er ikke alle sykehus som har offentlig støtte. 

Har hun du over her anbefaler offentlig støtte? Fikk du operasjon på medisinsk grunnlag?

Jeg får det pga rygg og nakke smerter. 

Vil gjerne ha flere innspill. Leste litt på aleris sine sider nå og ser ut som ytterst få klinikker har off støtte.. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Takk for svar! Jeg får det altså dekket av staten og det er ikke alle sykehus som har offentlig støtte. 

Har hun du over her anbefaler offentlig støtte? Fikk du operasjon på medisinsk grunnlag?

Jeg får det pga rygg og nakke smerter. 

Vil gjerne ha flere innspill. Leste litt på aleris sine sider nå og ser ut som ytterst få klinikker har off støtte.. 

Ja  samme som deg.  Fikk det dekket offentlig. Gikk fra G  cup  til C  cup. 

https://www.aleris.no/leger/margareth-bruheim/

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja  samme som deg.  Fikk det dekket offentlig. Gikk fra G  cup  til C  cup. 

https://www.aleris.no/leger/margareth-bruheim/

Tusen takk. Har også G og ønsker meg C 😉 takk for link! 

• Liker 1
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan jeg det? Ser på listen på helenorge at Kristiansand ikke er oppført...?

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Her er oversikt over sykehus som utfører dette for det offentlige i Helse Sør-Øst https://helsenorge.no/velg-behandlingssted/ventetider-for-behandling?bid=63 

Anonymkode: e021b...ba5

Og her er ikke aleris Oslo /Drammen oppført som jeg har fått anbefalt her. 😕så dumt da! 

Du over som anbefaler meg en spesiell kirurg og dette sykehuset, er det lenge siden du tok den operasjonen? Kanskje de har endret avtalene sine...

Noen som kjenner til clinic Bellevue i Stavanger?

Ts

Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og her er ikke aleris Oslo /Drammen oppført som jeg har fått anbefalt her. 😕så dumt da! 

Du over som anbefaler meg en spesiell kirurg og dette sykehuset, er det lenge siden du tok den operasjonen? Kanskje de har endret avtalene sine...

Ts

Jeg ble operert i slutten av 2016. Kanskje du kan ta en tlf  dit og  høre  med dem?. Si at du kjenner til noen som har gjort dette gjennom det offentlige tidligere, og spør dem om de fremdeles står på listen? Jeg fikk henv  fra fastlegen. og resten ble gjort på Aleris også konsultasjonen da jeg fikk det innvilget. 

Skrevet
56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ble operert i slutten av 2016. Kanskje du kan ta en tlf  dit og  høre  med dem?. Si at du kjenner til noen som har gjort dette gjennom det offentlige tidligere, og spør dem om de fremdeles står på listen? Jeg fikk henv  fra fastlegen. og resten ble gjort på Aleris også konsultasjonen da jeg fikk det innvilget. 

Skal prøve kontakte dem. Gir tilbakemelding her 😊 syns alltid det er trygt å forhøre seg på forhånd og sjekke ut litt med andre hvor de har vært fornøyde. Takk igjen. 

• Liker 1
Skrevet

Hei igjen. Ringte Drammen /Oslo og der er det ikke offentlig støtte lenger 😕da står jeg helt på bar bakke og må bebynne å nøste litt ifht hvor og hvem og anbefalinger. Ikke så lett... Noen steder har også svært lang ventetid. Huff... Men verdt å vente på en god kirurg.

Aleris Trondheim har off støtte og den klinikken i stavanger jeg nevner her. Og et i Oslo som heter Lhl i Oslo. Noen som har kjennskap til noen av disse?

Skrevet

Hvorfor insisterer du på å gå privat? Privat gir ikke noe bedre tilbud enn det offentlige. Velg et sykehus som ligger greit til transportmessig ifht der du bor, det er ikke veldig artig å reise hjem nyoperert over lange avstander og du må gjerne også ha noen som kan være med deg på reisen. Er du mye plaget og vil ha det rast overstått velger du et sted med kort ventetid. Antal behandlinger som gjøres et sted trenger heller ikke ha noe å si for resultatet. Et sykehus kan ha 5 kirurger som gjør 10 inngrep hver i året, mens ett annet kun har 1 kirurg som gjør 10 inngrep i året, og erfaringsmengden er derfor lik. Skal du sjekke noe bør det være kvalitetsindikatorene som ligger på helsenorge, da ser du ventetid, strykning på operasjon, infeksjonrate og hvor fornøyd folk er. 

Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor insisterer du på å gå privat? Privat gir ikke noe bedre tilbud enn det offentlige. Velg et sykehus som ligger greit til transportmessig ifht der du bor, det er ikke veldig artig å reise hjem nyoperert over lange avstander og du må gjerne også ha noen som kan være med deg på reisen. Er du mye plaget og vil ha det rast overstått velger du et sted med kort ventetid. Antal behandlinger som gjøres et sted trenger heller ikke ha noe å si for resultatet. Et sykehus kan ha 5 kirurger som gjør 10 inngrep hver i året, mens ett annet kun har 1 kirurg som gjør 10 inngrep i året, og erfaringsmengden er derfor lik. Skal du sjekke noe bør det være kvalitetsindikatorene som ligger på helsenorge, da ser du ventetid, strykning på operasjon, infeksjonrate og hvor fornøyd folk er. 

Jeg hadde (og har ) helt klart gått for privat,, med noen som er spesialist  innenfor  plastikk kirurgi og brystreduksjon og som gjør denne type inngrep ukentlig.  Du vil ikke få det samme ved et offentlig sykehus, med  en tilfeldig kirurg som med stor sannsynlighet  vil ha en helt annen erfaring. med denne type kirurgi  Jeg bodde en drøy times kjøring unna og ble hentet med bil., ellers kan man jo fint bo på hotell. 

Annonse
Skrevet

Jeg fikk også dekket brystreduksjon og ble operert ved en privatklinikk i Oslo, arrene mine er kjempefine i forhold til en venninne som ble operert ved et offentlig sykehus. Jeg fikk til og med overnatte en natt på klinikken, vanligvis blir man sendt hjem så fort narkosen er ute av kroppen. Velg en privatklinikk hvis du kan 👍🏻

Anonymkode: 1d18d...792

Skrevet

Jeg ble operert på Volvat i Trondheim nå på mandag. Ble sendt hjem et par timer etter jeg våknet fra narkosen. Men de ringte meg i går for å høre hvordan det gikk. Føler meg godt ivaretatt, og har følt det hele veien siden den første konsultasjonen. 

Jeg vet ikke hvordan arrene blir enda, men håper det blir bra. Brystene ble mye mindre enn forventet, men kanskje de er litt "sammenklemte" enda? 

Anonymkode: e6917...b03

Skrevet

Takk igjen for alle innspill. For meg er det viktig å velge operasjons-sted ut fra erfaring. Da jeg ringte Clinique bellevue tidligere i dag (stavanger), så sa de at det er viktig at jeg kommer til en erfaren kirurg akkurat på dette feltet, og det er det ikke alle off.sykehus som har. Resultatet kan variere veldig og selvsagt vil jeg ha best resultat. Så det blir nok privatklinikk på meg og jeg heller mot Stavanger, som er 3 timer unna her jeg bor. Joda, Arendal har et off. sykehus som tilbyr off. støtte, men der er ventetiden 52 uker (yay!), mens privatklinikken jeg snakker om har 4 (!) ukers ventetid, og jeg ville tatt det som en fin tur på hotell med mannen.... :) 

Spennende å høre om deg som har operert nylig. Er du skuffet over størrelsen? Det sies at man ikke kan se konturene av hvordan de "ender" opp før det har gått ca 3 mndr? 

Og du som ble operert på Aleris oslo (eller var det drammen), du sier du er fornøyd med resultatet...jeg å bare spør, fikk du den størrelsen du ønsket (C) og fikk du også "løft" ? Har ei venninne som har gjort dette, men det er over 15 år siden, og hun sier at enda er brystene hennes skikkelig "snertne" og det etter tre fødsler og såpass mange år. Det må jeg si jeg ser frem til - lettere bryster og gjerne litt mer "snertne" (løftet) :) 

ts

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ts

Når du hører til Kristiansand, så hører du vel til en annen helseregion enn dem som hører til Oslo? 

Hver enkelt helseregion har sine avtaler med det private, så du kan ikke velge privat på kryss av helseregioner. Derfor kan en i Osloområdet Velge slik svareren over har valgt, mens du i Kr. Sand ikke kan velge til Oslo fordi du ikke hører georgrafisk til Oslo. 

Du må også tenke på at du som nyoperert skal reise fra sykehuset og hjem. Å sitte og humpe på toget fra Oslo til Kr. Sand kan bli en opplevelse du ikke ville valgt om du vistte hva du gikk til. 

En brysoperasjon er en svær operasjon med mange hundrede sting både innvendig og minst hundrede utvendig på hvert bryst. Sannsynligvis får du stifter i form av agraffer utvendig. Du er hoven, og ganske maltraktert i hele bryskassen etter en slik operasjon. 

Ville ringt fritt sykehusvalg og snakket med dem der før du velger. 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når du hører til Kristiansand, så hører du vel til en annen helseregion enn dem som hører til Oslo? 

Hver enkelt helseregion har sine avtaler med det private, så du kan ikke velge privat på kryss av helseregioner. Derfor kan en i Osloområdet Velge slik svareren over har valgt, mens du i Kr. Sand ikke kan velge til Oslo fordi du ikke hører georgrafisk til Oslo. 

Du må også tenke på at du som nyoperert skal reise fra sykehuset og hjem. Å sitte og humpe på toget fra Oslo til Kr. Sand kan bli en opplevelse du ikke ville valgt om du vistte hva du gikk til. 

En brysoperasjon er en svær operasjon med mange hundrede sting både innvendig og minst hundrede utvendig på hvert bryst. Sannsynligvis får du stifter i form av agraffer utvendig. Du er hoven, og ganske maltraktert i hele bryskassen etter en slik operasjon. 

Ville ringt fritt sykehusvalg og snakket med dem der før du velger. 

Jeg sjekket dette med stavanger i dag, og de sa "hjertelig velkommen" selvom jeg bor i kristiansand. det finnes jo ingen privatklinikk her med offentlig støtte, derfor må jeg jo faktisk reise av gårde. Men oslo blir det vel ikke, har ikke landet enda. 

Uansett, de sa også at jeg blir sydd med tråder som løser seg opp selv. Ikke stiftet, så det er fint og det har jeg erfaring med. Kommer ikke til å ta tog heller, men ha med mannen og ta en natt på hotell, deretter kjøre bil. Det må jo bare ordne seg :) Kan ikke la det være heller, bare fordi det ikke finnes klinikk av den sorten her....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...