Example Skrevet 2. mars 2019 #41 Skrevet 2. mars 2019 6 timer siden, vintage skrev: Oppsummeringen som sier det meste: http://www.nattogdag.no/2019/03/debatt/?fbclid=IwAR1pPU0ZlijpYQr9QAroWI9tLUCkDjXBUyEu24GabOfkR_WReapHkMBYyN0 Det der var faktisk litt skremmende lesning. Om alt som skrives der stemmer, er det mye verre enn det faktisk ser ut. Tilliten til spesielt VG begynner å bli tynnslitt. I praksis kan man ikke ta noen de nevnte journalistene seriøst, spesielt når det kommer til Ap. Håper VG skjønner hvor ille dette er selv, og gjør endringer. 6
Gjest CrimsonPetal Skrevet 3. mars 2019 #42 Skrevet 3. mars 2019 Frank Underwood i House of Card var inne på noe med uttalelsen “The road to power is paved with hypocrisy, and casualties."
Drizzt Skrevet 3. mars 2019 #43 Skrevet 3. mars 2019 På 1.3.2019 den 10.44, T-Rex skrev: Det står i invitasjonen at det ikke serveres halal-pølser. Hvorfor lyver du? Jeg lyver ikke. Det er offentlig kjent informasjon fra media. 1
jabx Skrevet 3. mars 2019 #44 Skrevet 3. mars 2019 På 28.2.2019 den 22.18, Lill3My skrev: Var ikke dette en bursdagsfest for mannen hennes da? Kan ikke avlyse en planlgat fest fordi Giske rakk å drite seg ut uka før. Om man da ikke går, bare fordi man er redd for hvordan det vil virke utad, blir det også feil. Sier ikke at dette er problemfritt, men ert finnes flere sider til saken. Anbefaler forresten dagens episode av Aftenpodden (Podcast) hvor dette blir tatt opp. Også en generell debatt rundt presseetikk, ansvar, roller osv Jo, man kan avlyse fest når det er snakk om at politikere og journalister har private koblinger. Det er et demokratisk problem. Hvis man velger å være journalist eller politiker så må man faktisk stå for valget også, og man har ikke samme frihet som de fleste andre til å velge omgangskrets. 3
jabx Skrevet 3. mars 2019 #45 Skrevet 3. mars 2019 På 28.2.2019 den 22.38, Tibbie skrev: ...Men så er vel typen hennes journalist selv (eller var det da de ble sammen?), så det er jo heller ikke overraskende at mange av hans folk er i samme bransje. Og hvordan fant de hverandre?
jabx Skrevet 3. mars 2019 #46 Skrevet 3. mars 2019 På 1.3.2019 den 0.26, Alivamale skrev: Fox News for Republikanerne. Penger betyr mye i USA og i politikken deres. Sammenlikner du USA med Norge? Jeg påpekte at det skjer, og spesielt i USA. Og så kom jeg på et eksempel på det. 1
Justlooking Skrevet 21. mars 2019 #47 Skrevet 21. mars 2019 Der ser man hvilken slagside journalister har, og Lars Joakim fra VG deltok på halalpølsefesten. Han har tydeligvis valgt side i «kampen» mellom de to nestlederne og det står i dagens VG at han langt tilbake har forsøkt seg på å få frem en såkalt sannhet mot Giske og misbrukt sin makt og stilling også mot Sofie (med videoen) allerede i 2017. Han jobber ikke lenger med journalistikk etter skandalene, ifølge VG og andre medier i dag. Konklusjonen må være; stol ikke på journalister eller aviser. De har stor slagside om det enten er nære forbindelser med politikere eller andre og ikke minst - sin egen subjektive politiske agenda. 3
Mann1979 Skrevet 21. mars 2019 #48 Skrevet 21. mars 2019 Denne feiringen av Giskes fall fremstår ganske idiotisk i etterkant. 3
TrekStar Skrevet 21. mars 2019 #49 Skrevet 21. mars 2019 (endret) Hadija Tajik burde tre av sin posisjon i Ap. Jeg synes det hadde vært en passende straff, siden hun har vært pådriver med å bli kvitt Giske med sin lyst etter makt. Kanskje Støre også burde tre vekk fra sin posisjon i Ap, han også. Når Listhaug måtte gå av for småting, da synes jeg det er på sin plass at de to, eller ihvertfall Hadija får fyken. Det samme med journalister og evt. redaktøren i VG, og alle journalister som kom på pølsefest. Det lukter ugler i mosen, og at journalister ble invitert, viser hvor korrupt og sammarbeidene venstrevridde media og Ap er. Vi trenger høyrevridde medier, som kan gå i sømmene på politikere i både Ap og Sv. Endret 21. mars 2019 av TrekStar 5
Perelandra Skrevet 21. mars 2019 #50 Skrevet 21. mars 2019 Tråden er ryddet for innhold med opphavsrett. Perelandra, mod.
kat-e Skrevet 23. mars 2019 Forfatter #51 Skrevet 23. mars 2019 På 28.2.2019 den 22.18, Lill3My skrev: Anbefaler forresten dagens episode av Aftenpodden (Podcast) hvor dette blir tatt opp. Også en generell debatt rundt presseetikk, ansvar, roller osv Dessverre har Aftenposten utviklet seg til å bli en utrolig politisk korrekt avis, som alltid støtter venstresiden. Avisen sier jo selv at de kan plasseres langt til venstre politisk. At de forsvarer sammenblandingen av journalister, vennskap og makt forundrer meg ikke, det har virkelig blitt en kjedelig og forutsigbar avis. 2
Fasiten Skrevet 24. mars 2019 #52 Skrevet 24. mars 2019 På 2.3.2019 den 17.37, vintage skrev: Oppsummeringen som sier det meste: http://www.nattogdag.no/2019/03/debatt/?fbclid=IwAR1pPU0ZlijpYQr9QAroWI9tLUCkDjXBUyEu24GabOfkR_WReapHkMBYyN0 THX! Strålende lesning og selv om de fleste enkelt-elementene her er kjent fra før, gjør det inntrykk av å få avisenes rolle i Hadja Tajik sitt karakterdrapkampanje mot Giske så elegant beskrevet. Spesielt artig kuriosa var opplysningen om at VG publiserte artikkel som feilaktig ga inntrykk om ny sex-trakasseringssak mot Giske SAMTIDIG som journalistene som skrev saken var på pølsefest hos Tajik! 2
baltazar Skrevet 24. mars 2019 #53 Skrevet 24. mars 2019 På 21.3.2019 den 20.54, TrekStar skrev: Når Listhaug måtte gå av for småting, da synes jeg det er på sin plass at de to, eller ihvertfall Hadija får fyken. Listhaug har da aldri gått av.
Lothlorien- Skrevet 24. mars 2019 #54 Skrevet 24. mars 2019 På 28.02.2019 den 17.05, Opie skrev: Jeg tror ikke dette kunne skjedd i noe annet land enn Norge. Pressen skal være kritisk og objektiv, og ikke minst skal den gå etter makta og sørge for å snu hver eneste stein, flere ganger, for å sørge for at de gjør sin plikt som folkevalgt. Sørge for at de ikke begår lovbrudd eller befinner seg i gråsoner. De skal være våre vaktbikkjer. I stedet menger de seg sammen med makta, deltar på fester, og slik knyttes det nære bånd, både vennskap og kjærlighetsrelasjoner. Dette fører selvsagt til at journalistikken blir deretter. Særdeles uheldig, og dette hadde skapt store skandaler i de fleste andre land. https://www.nettavisen.no/nyheter/mens-vg-redaktoren-beklaget-direkte-hos-nrk-var-journalistene-hennes-pa-fest-med-hadia-tajik/3423598465.html https://www.nettavisen.no/nyheter/med-tapre-smil-til-samrorefest/3423598610.html Joda, skjer i USA hele tiden. De fleste TV-kanaler og aviser i USA er jo i realiteten en del av det demokratiske parti sitt propagandaapparat...
Lothlorien- Skrevet 24. mars 2019 #55 Skrevet 24. mars 2019 4 timer siden, baltazar skrev: Listhaug har da aldri gått av. Jo, hun ble presset til å gå av som statsråd. 2
baltazar Skrevet 24. mars 2019 #56 Skrevet 24. mars 2019 26 minutter siden, Lothlorien- skrev: Jo, hun ble presset til å gå av som statsråd. Du kan da ikke sammenligne en Statsråd med en nestleder, da en nestleder ikke kan få fyken så lenge Landstyret vil ha henne der. Så nei, Listhaug har aldri måtte gå av da hun er elsket i eget parti. Det samme gjelder Hadi Tajik... det store flertallet vil ha henne i partiet.
Lothlorien- Skrevet 24. mars 2019 #57 Skrevet 24. mars 2019 (endret) 3 timer siden, baltazar skrev: Du kan da ikke sammenligne en Statsråd med en nestleder, da en nestleder ikke kan få fyken så lenge Landstyret vil ha henne der. Så nei, Listhaug har aldri måtte gå av da hun er elsket i eget parti. Det samme gjelder Hadi Tajik... det store flertallet vil ha henne i partiet. Jeg kommenterer bare vrøvlet ditt om at Listhaug ikke måtte gå av, for det måtte hun. At du lager deg en stråmann og sammenligner Tajik med Listhaug er irrelevant. Endret 24. mars 2019 av Lothlorien- 3
Gjest CrimsonPetal Skrevet 24. mars 2019 #58 Skrevet 24. mars 2019 On 3/2/2019 at 5:37 PM, vintage said: Oppsummeringen som sier det meste: http://www.nattogdag.no/2019/03/debatt/?fbclid=IwAR1pPU0ZlijpYQr9QAroWI9tLUCkDjXBUyEu24GabOfkR_WReapHkMBYyN0 Regner med de synes pølsene smakte ekstra godt på festen når Giske var ferdig og kampanjen var vellykket sett fra deres ståsted. "Det hele starter 7. desember 2017. Da skriver den politiske journalist-duoen Kristian Skard og Tore Gjerstad i DN om lekkasjer fra et møte i Arbeiderpartiet der Anniken Huitfeldt har advart «partifellene mot å bruke rykter om seksuell trakassering som ledd i en maktkamp i partiet». Noen få dager senere avslører den samme duoen at det har kommet flere varsler om Trond Giske. Saken har bare anonyme kilder og sier ingenting om noen i det hele tatt føler seg trakassert, og om det eventuelt er ofrene selv eller helt andre som har varslet ledelsen. Den mest konkrete handler om en SMS fra 2011 der Giske spør en 18-åring i AUF i 2011 om hvor det er fest. Dagen etter kaster VG seg på og avisens politiske journalister Eirik Mosveen, Lars Joakim Skarvøy og Marie Melgård skriver utførlig om SMS-saken."
baltazar Skrevet 24. mars 2019 #59 Skrevet 24. mars 2019 12 minutter siden, Lothlorien- skrev: Jeg kommenterer bare løgnen din om at Listhaug ikke måtte gå av, for det måtte hun. At du lager deg en stråmann og sammenligner Tajik med Listhaug er irrelevant. Jeg siterte "TrekStar" som mente at Tajik burde få fyken som nestleder fordi Listhaug også måtte gå for mindre saker. Da var mitt svar: Listhaug har aldri gått av. Om du kaller meg for løgner eller stråmann er helt greit, men jeg tror denne form for hersketeknikk blir gjennomskuet ganske fort.
Lothlorien- Skrevet 24. mars 2019 #60 Skrevet 24. mars 2019 1 minutt siden, baltazar skrev: Jeg siterte "TrekStar" som mente at Tajik burde få fyken som nestleder fordi Listhaug også måtte gå for mindre saker. Da var mitt svar: Listhaug har aldri gått av. Om du kaller meg for løgner eller stråmann er helt greit, men jeg tror denne form for hersketeknikk blir gjennomskuet ganske fort. Ja, at du bruker hersketeknikk er avslørt. Og et tips: Lær deg å skriv til den du svarer til. Jeg nevnte ikke Tajik, kun Listhaug i det jeg skrev først. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå