Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
3 minutter siden, Lothlorien- skrev:

Ja, at du bruker hersketeknikk er avslørt. Og et tips: Lær deg å skriv til den du svarer til. Jeg nevnte ikke Tajik, kun Listhaug i det jeg skrev først.

Du er den aller første som har beskyldt meg for å være løgner, stråmann og drive med hersketeknikk. At det kommer fra deg er helt greit... gjør meg ingen ting. Men ikke la ting gå utover andre med slik hersketeknikk selv om du har et bedritent liv,

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, baltazar skrev:

Du er den aller første som har beskyldt meg for å være løgner, stråmann og drive med hersketeknikk. At det kommer fra deg er helt greit... gjør meg ingen ting. Men ikke la ting gå utover andre med slik hersketeknikk selv om du har et bedritent liv,

snakk om å drive med hersketeknikker. Se på hvordan du skriver. Du blir tatt i løgn, og svarer med hersketeknikk og stråmann. Og så mener du at jeg har et bedritent liv fordi jeg avslører deg. Gå i deg selv, følg reglene på forumet og ikke lyv. Burde være enkelt å huske for deg.

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, Lothlorien- skrev:

snakk om å drive med hersketeknikker. Se på hvordan du skriver. Du blir tatt i løgn, og svarer med hersketeknikk og stråmann. Og så mener du at jeg har et bedritent liv fordi jeg avslører deg. Gå i deg selv, følg reglene på forumet og ikke lyv. Burde være enkelt å huske for deg.

Da kan vi ta det på nytt, steg for steg. Så kan du arrestere meg der du mener jeg lyver.

TrekStar mener at Taijik burde gå av som nestleder fordi Listhaug måtte gå av for mindre.

Mitt svar: Listhaug har ikke gått av.

Deretter stuper du inn ved å si at Listhaug har gått av som statsråd.

Mitt svar: Du kan ikke sammenligne en Statsråd med en nestleder, da en nestleder ikke kan få fyken så lenge Landstyret vil ha henne der.

Hvor lyver jeg?

Skrevet
4 minutter siden, baltazar skrev:

Da kan vi ta det på nytt, steg for steg. Så kan du arrestere meg der du mener jeg lyver.

TrekStar mener at Taijik burde gå av som nestleder fordi Listhaug måtte gå av for mindre.

Mitt svar: Listhaug har ikke gått av.

Deretter stuper du inn ved å si at Listhaug har gått av som statsråd.

Mitt svar: Du kan ikke sammenligne en Statsråd med en nestleder, da en nestleder ikke kan få fyken så lenge Landstyret vil ha henne der.

Hvor lyver jeg?

Det er feil å si at Listhaug ikke har gått av. For det har hun. Og så lyver du, bruker stråmann, når du gir inntrykk av at jeg har sammenlignet Listhaug og Tajiks situasjon på noen måte.

Liker ikke folk som er uredelige og bruker hersketeknikker, som du gjør.

Case closed.

• Liker 1
Skrevet (endret)
10 minutter siden, Lothlorien- skrev:

For det har hun

Ja, men det har du jo helt rett i, men du trekker inn Listhaug som Statsråd, og det kan ikke sammenlignes med Tajik sin rolle som nestleder. Dersom du ser på dette som løgn så er det bare å beklage for det var absolutt ikke intensjonen,

Endret av baltazar
Skrevet
57 minutter siden, CrimsonPetal skrev:

Regner med de synes pølsene smakte ekstra godt på festen når Giske var ferdig og kampanjen var vellykket sett fra deres ståsted.

"Det hele starter 7. desember 2017. Da skriver den politiske journalist-duoen Kristian Skard og Tore Gjerstad i DN om lekkasjer fra et møte i Arbeiderpartiet der Anniken Huitfeldt har advart «partifellene mot å bruke rykter om seksuell trakassering som ledd i en maktkamp i partiet». Noen få dager senere avslører den samme duoen at det har kommet flere varsler om Trond Giske. Saken har bare anonyme kilder og sier ingenting om noen i det hele tatt føler seg trakassert, og om det eventuelt er ofrene selv eller helt andre som har varslet ledelsen. Den mest konkrete handler om en SMS fra 2011 der Giske spør en 18-åring i AUF i 2011 om hvor det er fest.

Dagen etter kaster VG seg på og avisens politiske journalister Eirik Mosveen, Lars Joakim Skarvøy og Marie Melgård skriver utførlig om SMS-saken."

Og den sms’en har vedkommende sagt hun ikke oppfattet negativt eller brød seg om. Selvsagt. 

Har aldri hatt sansen for Tadjik, hun virker så beregnende og bruker alle virkemidler for å komme seg opp og frem. Kristian Skard som startet aksjonen mot Giske ble som kjent hennes kjæreste. men rent bortsett fra det viser journalistene så tydelig slagside at det er både skummelt og skremmende!

• Liker 2
Skrevet
16 minutter siden, baltazar skrev:

Ja, men det har du jo helt rett i, men du trekker inn Listhaug som Statsråd, og det kan ikke sammenlignes med Tajik sin rolle som nestleder. Dersom du ser på dette som løgn så er det bare å beklage for det var absolutt ikke intensjonen,

Igjen: Se på hva du svarer på. Jeg har ikke sagt noe om Tajik, så slutt å lat som det.

Skrevet
2 minutter siden, Lothlorien- skrev:

Igjen: Se på hva du svarer på. Jeg har ikke sagt noe om Tajik, så slutt å lat som det.

Igjen, jeg er nødt til å trekke inn Taijik da det er henne posisjon vi sammenligner Listhaug med

Skrevet

Igjen, jeg er nødt til å trekke inn Taijik da det er henne posisjon vi sammenligner Listhaug med

Tull, det er ikke alle innleggene i denne tråden som sammenligner disse.

Skrevet (endret)
5 minutter siden, Lothlorien- skrev:

Tull, det er ikke alle innleggene i denne tråden som sammenligner disse.

Den jeg siterer er når Listhaug blir sammenlignet med posisjonen til Taijik. Det er jo den jeg må forholde meg til da du går inn og siterer mitt svar som er rettet TrekStar

Endret av baltazar
Skrevet

Den jeg siterer er når Listhaug blir sammenlignet med posisjonen til Taijik. Det er jo den jeg må forholde meg til da du går inn og siterer mitt svar som er rettet TrekStar

Og TrekStar og jeg er to ulike personer, og i tråder hender det at flere enn to personer skriver innlegg. Om du ikke takler det, så burde du vel ikke skrive her.

Skrevet
41 minutter siden, Lothlorien- skrev:

35 minutter siden, baltazar skrev:

Tenker dere at dette er interessant for andre?

Skrevet
46 minutter siden, Justlooking skrev:

Og den sms’en har vedkommende sagt hun ikke oppfattet negativt eller brød seg om. Selvsagt. 

Har aldri hatt sansen for Tadjik, hun virker så beregnende og bruker alle virkemidler for å komme seg opp og frem. Kristian Skard som startet aksjonen mot Giske ble som kjent hennes kjæreste. men rent bortsett fra det viser journalistene så tydelig slagside at det er både skummelt og skremmende!

Jeg har også alltid sett på henne som beregnende uten å helt kunne sette fingeren på hva det er. Mulig vi begynner å få noen tråder å nøste i nå, ja. 

• Liker 2
Skrevet (endret)
1 hour ago, Justlooking said:

Det gjelder alle på toppen i politikken. Man kommer seg ikke til toppen uten å være kynisk. Giske er kjent for å være en som var svært dyktig i dette å bruke alle virkemidler for å komme seg opp og frem. Giske var jo så dyktig at Stoltenberg i sine memoarer sa at Giske var for dyktig, Giske var så dyktig i maktspillet at andre i partiet ble skremt fra å ønske han som partileder. 

Endret av SVK
Skrevet

Nå som VG har blitt tatt i løgn, og for å ha vridd fakta for å kvitte seg med Giske.

Så virker denne pølsefesten som en seiersfest.

https://www.nettavisen.no/nyheter/mens-vg-redaktoren-beklaget-direkte-hos-nrk-var-journalistene-hennes-pa-fest-med-hadia-tajik/3423598465.html

Dessverre tror jeg den etablerte presse har lenge operert som politkere med ekstra mye makt. Som da de bestemte seg for å skvise ut Sylvi Listhaug.

• Liker 1
Skrevet (endret)
10 minutter siden, kat-e said:

Dessverre tror jeg den etablerte presse har lenge operert som politkere med ekstra mye makt. Som da de bestemte seg for å skvise ut Sylvi Listhaug.

Listhaug skviste seg selv ut. I et demokrati så må statsrådene ha tillit hos stortingsflertallet og Listhaug gjorde ikke annet enn å spydde på stortingsflertallet. Du kan jo tenke deg selv hvor lenge du hadde fått beholde jobben din om hobbyen din var å spytte sjefen din i ansiktet. 

Det er Stortinget som er valgt av folket, ikke statsrådene.

Endret av SVK
Skrevet
51 minutter siden, SVK skrev:

Listhaug skviste seg selv ut. I et demokrati så må statsrådene ha tillit hos stortingsflertallet og Listhaug gjorde ikke annet enn å spydde på stortingsflertallet. Du kan jo tenke deg selv hvor lenge du hadde fått beholde jobben din om hobbyen din var å spytte sjefen din i ansiktet. 

Det er Stortinget som er valgt av folket, ikke statsrådene.

https://www.nettavisen.no/meninger/georgegooding/slik-koblet-de-listhaugs-innlegg-til-22-juli/3423426600.html

Pressen viste nok lenge hvor opphavet til denne sammenkoblingen kom fra, men brukte massive krefter på å se det hele en vei i det noen greide å lage en slik sammenkobling. I det Støre, og Raymond Johansen kom bane begynte de etablerte mediene å intervje hverandre. TV2 intervjuet stanghelle, Nrk intervjuet Dagsavisen (AP avis) og selvsagt sin egen Lars Neru Sand, mannen som også var på pølefest, han antydet at Listhaug la ut dette samme dag som kino filmen om utøya hadde premiere.

Arne Strand tidligere redaktør av Dagsavisen fikk timesvis med sendetid på alle de etablerte mediene, hvor han helt uten å bli sagt i mot kunne angripe Listhaug. Sorry men det er slik mediene oprerer. De jobbet aktiv for å lage et enormt press i mot henne, slik de gjorde med Giske.

Skrevet (endret)
52 minutter siden, kat-e said:

https://www.nettavisen.no/meninger/georgegooding/slik-koblet-de-listhaugs-innlegg-til-22-juli/3423426600.html

Pressen viste nok lenge hvor opphavet til denne sammenkoblingen kom fra, men brukte massive krefter på å se det hele en vei i det noen greide å lage en slik sammenkobling. I det Støre, og Raymond Johansen kom bane begynte de etablerte mediene å intervje hverandre. TV2 intervjuet stanghelle, Nrk intervjuet Dagsavisen (AP avis) og selvsagt sin egen Lars Neru Sand, mannen som også var på pølefest, han antydet at Listhaug la ut dette samme dag som kino filmen om utøya hadde premiere.

Arne Strand tidligere redaktør av Dagsavisen fikk timesvis med sendetid på alle de etablerte mediene, hvor han helt uten å bli sagt i mot kunne angripe Listhaug. Sorry men det er slik mediene oprerer. De jobbet aktiv for å lage et enormt press i mot henne, slik de gjorde med Giske.

Både du og Gooding får mene hva dere vil. Det endrer jo ikke fakta og fakta er at statsrådene må ha tillit hos  stortingsflertallet og Listhaug gjorde sitt beste for å bli mest mulig upopulær blant stortingsflertallet. 

Man kan klage  så mye man vil om hvordan det er urettferdig at stortingsflertallet bestemmer, men det er nå sånn det fungerer i et demokrati. Det er Stortinget som er folkevalgt. Folket valgte aldri Listhaug til statsråd. 

Det er heller ingen tvil om at Listhaug elsket å få mye oppmerksomhet i media. Alt det du beskriver er jo hva Listhaug ønsket. Hun elsket å kunne spille offer. Slik at sånne som deg og Gooding kunne synes synd på henne. Dere har blitt rundlurt av Listhaigs spill. Listhaug lever på oss-mot-dem-retorikk. Da kan hun få mye støtte på Facebook. Men som statsråd så har man en viktigere jobb enn å sanke likes på Facebook.  

Endret av SVK
Skrevet
6 timer siden, SVK skrev:

Både du og Gooding får mene hva dere vil. Det endrer jo ikke fakta og fakta er at statsrådene må ha tillit hos  stortingsflertallet og Listhaug gjorde sitt beste for å bli mest mulig upopulær blant stortingsflertallet. 

Man kan klage  så mye man vil om hvordan det er urettferdig at stortingsflertallet bestemmer, men det er nå sånn det fungerer i et demokrati. Det er Stortinget som er folkevalgt. Folket valgte aldri Listhaug til statsråd.  

Det er heller ingen tvil om at Listhaug elsket å få mye oppmerksomhet i media. Alt det du beskriver er jo hva Listhaug ønsket. Hun elsket å kunne spille offer. Slik at sånne som deg og Gooding kunne synes synd på henne. Dere har blitt rundlurt av Listhaigs spill. Listhaug lever på oss-mot-dem-retorikk. Da kan hun få mye støtte på Facebook. Men som statsråd så har man en viktigere jobb enn å sanke likes på Facebook.   

Så er jo dette med "tillit" ganske påtatt. I praksis trenger man å sak å "ta" en statsråd på, og har man ikke det, så tyr man til å lage en egen. Stortinget har "tillit" helt til de finner en skandale de kan tjene politisk på.

Tror ikke denne saken gjorde noe for om folk generelt var for eller imot Listhaug. Det var mest for politikernes egen skyld, og det er liten tvil om at Listhaug var kontroversiell.

Her forsøkte man å lage en kobling mellom det hun sa og 22. juli, som var meget tynn.

Skrevet (endret)
On 3/25/2019 at 7:52 AM, Example said:

Så er jo dette med "tillit" ganske påtatt. I praksis trenger man å sak å "ta" en statsråd på, og har man ikke det, så tyr man til å lage en egen. Stortinget har "tillit" helt til de finner en skandale de kan tjene politisk på.

Tror ikke denne saken gjorde noe for om folk generelt var for eller imot Listhaug. Det var mest for politikernes egen skyld, og det er liten tvil om at Listhaug var kontroversiell.

Her forsøkte man å lage en kobling mellom det hun sa og 22. juli, som var meget tynn.

Ja  "tillit" handler også om hva stortingsflertallet kan tjene politisk på. Så da har statsråden selv et ansvar på å ikke oppføre seg på en slik måte at stortingsflertallet mener de vil tjene politisk på å kaste statsråden. Det fritar ikke Listhaug fra noe ansvar. Det er tross alt Listhaugs handlinger som gjorde henne kontroversiell og at hun mistet tilliten hos stortingsflertallet. 

For øvrig når det er politisk gunstig for stortingsflertallet å felle en statsråd så er det fordi flertallet av velgerne ønsker at statsråden skal gå av. Det er ikke politisk gunstig for stortingsflertallet å gå mot velgerne. 

Endret av SVK

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...