Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

At det er en tett kobling mellom pressen og Arbeiderpartiet er det vel neppe noen tvil om. Anledningen skal være en bursdag, men det kommer rett etter at Giske trakk seg som kandidat fra vervet i Trondheim AP.

https://www.nettavisen.no/nyheter/superparets-bursdagsfest-byr-pa-ol-og-halalpolse/3423594544.html

Disse er invitert på festen :

Fra Medie-Norge har paret blant annet invitert:

• VG-kommentator Anders Giæver.
  • VG-journalist Bjørn Haugan.
  • VG-journalist Eirik Mosveen.
  • VG-journalist Lars Joakim Skarvøy.
  • VG-journalist Marie Melgård.
  • Tidligere VG-kommentator Fridtjof Jacobsen.

• TV 2-kommentator Aslak Eriksrud.
  • TV 2-journalist Linn Wiik.
  • TV-2 journalist Ingvild Jensen.
  • NRK-kommentator Lars Nehru Sand.
  • Programredaktør Kyrre Nakkim i NRK.
  • NRK-programleder Ingunn Solheim.
  • NRK-journalist Cato Husabø Fossen.
  • Dagsavisens politiske redaktør, Hege Ulstein.
  • Politisk redaktør i Dagens Næringsliv (DN), Kjetil Alstadheim.
  • DN-journalist Tore Gjerstad.
  • Dagbladet-kommentator Marie Simonsen.
  • Nettavisen-journalist Espen Teigen.
  • Klassekampen-journalist Kjetil Magne Sørenes.
  • Nyansatt nyhetsredaktør i NTB, Sarah Sørheim.
Endret av kat-e
  • Liker 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ingen grunn til bekymring. Journalister har særskilt gode analytiske evner og kritisk sans, slik at det ikke er noen grunn til å frykte at denne typen nær omgang påvirker deres journalistiske arbeid. Den som måtte mene noe slikt farer med konspirasjonsteorier :sarkasme:

Endret av herzeleid
  • Liker 20
Skrevet

Hva så ?

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg hadde virkelig sansen for Hadia Tajik, men det siste året har hun vist sine politiske og menneskelige egenskaper, og det er ikke en slik person vi vil ha i ledelsen noe sted, og i hvertfall ikke som leder av en regjering.

Heller en redelig maktperson som er litt for glad i jenter.

Endret av Horten Market
  • Liker 14
Skrevet
6 minutter siden, Aragorn ll Elessar skrev:

Hva så ?

Korrupsjon.

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, Aragorn ll Elessar skrev:

Hva så ?

ser du virkelig ikke noe problem i at f.eks politisk kommentator i Nrk og andre skal på fest hos APs nestleder ? Lars Nehru Sand har omtalt konflikter mellom Hadjia og Sylvi Listhaug tidligere, skal vi fortsette å regne han som nøytral?

Ikke regn med at denne saken blir omtalt i VG, Dagbladet, NTB osv

• Liker 12
Skrevet

Det er vel ingen hemmelighet at Ap og norske journalister har for tette koblinger. Halal-pølsefest er ikke noe overraskende.

• Liker 5
Skrevet

Kjempelurt av politiske journalister å dra dit. Også lurer de på hvorfor tilliten til mediene blir svekket? Det er jo nettopp på grunn av disse sakene. 

De fleste av oss andre skiller mellom jobb og privatliv. Hvis din oppgave er å være kritisk til politikere, så svikter du er i rollen dersom du kommer for tett på. 

Fra Tajik sin side kan man se det på to måter. En taktikk for å få bedre relasjoner med pressen, eller et i utgangspunktet alt for tett forhold som gjør at de allerede er innenfor vennekretsen du ber i bursdag. 

VG har mye å bevise i tiden fremover. 

• Liker 7
Skrevet (endret)

På festen serveres det halal-pølser. En nedtur for dem som liker vanlige grillpølser. Jeg må dessverre meddele at jeg ikke kommer på den festen, selv om jeg hadde vært invitert. Tror ikke Ole Brumm og hans venner heller ble invitert.

Hadia har vel også et ønske om en stor rolle i AP, og drømmen er nok statsministerjobben etterhvert, som første muslim, og innvandrerkvinne. Det er tre fluer i en smekk, det. Så klart at Giske måtte vekk, da han var hennes største hinder.

Media har også vært flittig brukt, til å skape negativitet mot Giske. Ikke at jeg støtter Giske, men i søken etter makt, så er alt lov. Media og den politiske venstresiden bruker hverandre, og påvirker også vår politiske oppfatning. De journalistene på den gjestelisten, er kanskje personer som fortjener en takk, fra Hadia sin side, for å ha hjulpet henne i rett retning, mot mer makt, ved å påvirke med deres nyhetsoppslag.

Endret av TrekStar
  • Liker 4
Skrevet

Jeg jobbet i en stor organisasjon hvor man hadde klare rettningslinjer på hvordan man skulle oppføre seg overfor samarbeidspartnere for å ikke få habiltetsproblemer eller miste troverdighet. Selv å motta en konfekteske ble juridisk sett på som noe som kunne skape problemer. Å takke ja til en fest hadde vært sett på som et meget alvorlig regebrudd. At Nrk, VG og TV2 deltar er veldig spesielt, men de har jo alltid vært pro AP.

Er det tilfeldig at denne festen kommer rett etter Giske fikk en på tygga?

• Liker 8
Skrevet (endret)

Jeg tror ikke dette kunne skjedd i noe annet land enn Norge.

Pressen skal være kritisk og objektiv, og ikke minst skal den gå etter makta og sørge for å snu hver eneste stein, flere ganger, for å sørge for at de gjør sin plikt som folkevalgt. Sørge for at de ikke begår lovbrudd eller befinner seg i gråsoner. De skal være våre vaktbikkjer.

I stedet menger de seg sammen med makta, deltar på fester, og slik knyttes det nære bånd, både vennskap og kjærlighetsrelasjoner. Dette fører selvsagt til at journalistikken blir deretter. Særdeles uheldig, og dette hadde skapt store skandaler i de fleste andre land.

https://www.nettavisen.no/nyheter/mens-vg-redaktoren-beklaget-direkte-hos-nrk-var-journalistene-hennes-pa-fest-med-hadia-tajik/3423598465.html

https://www.nettavisen.no/nyheter/med-tapre-smil-til-samrorefest/3423598610.html

Endret av Opie
Skrevet
Just now, Opie said:

Pressen skal være kritisk og objektiv, og ikke minst skal den gå etter makta og sørge for å snu hver eneste stein, flere ganger, fir å sørge for at de gjør sin plikt som folkevalgt. I steder menger de seg sammen med makta, deltar på fester, og slik knyttes det nære bånd, både vennskap og kjærlighetsrelasjoner. Dette fører selvsagt til at journalistikken blir deretter. Særdeles uheldig, og dette hadde skapt store skandaler i de fleste andre land.

https://www.nettavisen.no/nyheter/mens-vg-redaktoren-beklaget-direkte-hos-nrk-var-journalistene-hennes-pa-fest-med-hadia-tajik/3423598465.html

https://www.nettavisen.no/nyheter/med-tapre-smil-til-samrorefest/3423598610.html

:fnise:

• Liker 2
Skrevet

La henne bli den neste lederen i AP.  Da vil partiet sikkert komme under sperregrensen.

• Liker 5
Skrevet

Jeg tror ikke konspirasjonen er så stor som du kanskje ønsker den skal være.

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, Alivamale skrev:

Jeg tror ikke konspirasjonen er så stor som du kanskje ønsker den skal være.

Problemet her er, at det gjør ingen ting. Dette gir konspirasjonsteorier vann på mølla, og gjør at folk får mindre tillit til journalistene. 

Og hvorfor skulle man ikke få mindre tro på de? På samme måte som andre habilitetsspørsmål. Vi mennesker blir påvirket. Journalister like så. Det er en grunn til at aviser heller den ene og andre veien, fordi de påvirket av sine politiske sympatier. 

Motivet til Tajik er åpenbart, men motivet til journalistene er mindre så. De prøvde å unngå nettavisens fotografer, så jeg regner med at de følte et ubehag over at dette ble en sak. 

Særdeles korttenkt, både med Jacobsen-saken og Giske-saken friskt i minne. 

• Liker 6
Skrevet
3 timer siden, Opie skrev:

Joda, det skjer spesielt i f.eks. USA, der pressen og korrupte politikere koser seg sammen med rike drittsekker som kjøper både politikere og journalister.

• Liker 3
Skrevet
26 minutter siden, Example skrev:

Problemet her er, at det gjør ingen ting. Dette gir konspirasjonsteorier vann på mølla, og gjør at folk får mindre tillit til journalistene. 

Og hvorfor skulle man ikke få mindre tro på de? På samme måte som andre habilitetsspørsmål. Vi mennesker blir påvirket. Journalister like så. Det er en grunn til at aviser heller den ene og andre veien, fordi de påvirket av sine politiske sympatier. 

Motivet til Tajik er åpenbart, men motivet til journalistene er mindre så. De prøvde å unngå nettavisens fotografer, så jeg regner med at de følte et ubehag over at dette ble en sak. 

Særdeles korttenkt, både med Jacobsen-saken og Giske-saken friskt i minne. 

På samme måte som man man som journalist skal stille kritiske spørsmål «på vegne av samfunnet», kan man stille spørsmål til dem. 

Det å tro at hele journaliststaben i det etablerte media-Norge er venstresidens løpergutter er konspiratorisk og naivt.

• Liker 2
Skrevet
19 minutter siden, jabx skrev:

Joda, det skjer spesielt i f.eks. USA, der pressen og korrupte politikere koser seg sammen med rike drittsekker som kjøper både politikere og journalister.

Forklar nærmere, vær så snill.

Skrevet

Er ikke kjæresten journalist da? Ikke så unaturlig at han har journalistvenner. Hun er vel utdannet jurist og journalist selv og... 

• Liker 2
Skrevet

Hvis et legemiddelselskap inviterer leger på "privat" fest, så tar de samme journalister frem krigstypene, og nøler ikke med å karakterisere det som smøring. Når de mangler ryggmargsrefleksen til å se parallellen til sin egen adferd, vitner det om en verdensforståelse som deler menneskeheten i de gode og de onde. Slik korrupt adferd er ikke galt når de gjør det selv, for de har gode intensjoner.

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...