Gå til innhold

Dagens samfunn tvinger kvinner til abort

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes det er så trist at mange føler seg tvunget til å avslutte svangerskapet, enten av medisinske funn knyttet til barnets helse eller sosiale utfordringer. Staten burde hjelpe borgere, ikke utføre «barmhjertighetsdrap».

Snakker selvfølgelig ikke om selvbestemt abort!

Anonymkode: bfe59...574

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner ikke spørsmålet ditt.

Mener du at man ikke burde abortere syke fostre? Eller de som har så alvorlige misdannelser at de aldri vil få et fullverdig liv?

Hvem tjener på dette, i så fall?

Anonymkode: 8ab90...704

• Liker 5
Skrevet

Det kan være, men snakket egentlig først og fremst om at hvis man får et barn med utfordringer så står man helt alene, det er lite hjelp som blir gitt og ofte opplever foreldrene og miste både det ene og det andre.

Også har man alle 16 åringene som blir presset av kjærestene sine til å utføre abort. Hvem tjener på det egentlig? Hennes kjæreste og samfunnet som nå slipper å måtte gi økonomisk hjelp.

Støtten man kan forvente i dette landet er for dårlig, hvor er kjærligheten og omsorgen? Jeg tror at flere av de fostrene du snakker om (selvfølgelig ikke alle) kunne fått et verdig liv dersom foreldrene fikk mer støtte og hjelp. 

Skrevet

Ja jeg er enig, det er veldig dyrt å leve og bo i dag. Ikke alle har råd til å flytte til bolig egnet for barn, eller råd til mat for flere, fritidsaktiviteter for barna gjennom hele deres oppvekst, etc.  Så da blir mange tvunget til abort selvom de gjerne ville hatt barn om samfunnet var mer tilrettelagt for det forhold til de økonomiske mulighetene.  Barnehageutgifter øker, boutgifter øker, varepriser øker, mens foreldrestøtten senkes. 
Støtten til familier med barn med spesielle behov senkes , foreldre må trappe ned jobben for å bli mere hjemme med funksjonshemmet barn og stå for utgifter med tilrettelegging av bolig og utstyr til flere hundre tusen selv fra egen lomme, man får ikke lenger samme kommunale hjelp fra hjemmetjenesten og assistenter.. 

Ikke greit å få barn  i dag desverre!

Anonymkode: a7006...1da

• Liker 3
Skrevet

Jeg er for selvbestemt abort! Men mente jeg er enig i at dagens samfunn tvinger kvinner til abort. 

• Liker 4
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja jeg er enig, det er veldig dyrt å leve og bo i dag. Ikke alle har råd til å flytte til bolig egnet for barn, eller råd til mat for flere, fritidsaktiviteter for barna gjennom hele deres oppvekst, etc.  Så da blir mange tvunget til abort selvom de gjerne ville hatt barn om samfunnet var mer tilrettelagt for det forhold til de økonomiske mulighetene.  Barnehageutgifter øker, boutgifter øker, varepriser øker, mens foreldrestøtten senkes. 
Støtten til familier med barn med spesielle behov senkes , foreldre må trappe ned jobben for å bli mere hjemme med funksjonshemmet barn og stå for utgifter med tilrettelegging av bolig og utstyr til flere hundre tusen selv fra egen lomme, man får ikke lenger samme kommunale hjelp fra hjemmetjenesten og assistenter.. 

Ikke greit å få barn  i dag desverre!

Takk! Du formulerte det på en bedre måte. Jeg blir så lei meg når jeg hører historier der foreldre av syke barn ikke får noe som helst avlastning og der barnet blir gjort om til et problem og sykeliggjort. Det finnes jo de foreldrene som ikke har et liv uten å være mamma eller pappa til et alvorlig sykt barn. Pleiepengesaken for eksempel, er jo helt hårreisende!!

Jeg kunne ønske at staten kunne åpnet opp for mer forskjeller, både når det kommer til når man får barn og hvilke barn man kan tillate seg å bringe inn i verden, med tanke på trygghet rundt barnet og seg selv. 

Selvbestemt abort er gull! Noe annet hadde vært helt ansvarsløst å mene!

• Liker 1
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Også har man alle 16 åringene som blir presset av kjærestene sine til å utføre abort. Hvem tjener på det egentlig? Hennes kjæreste og samfunnet som nå slipper å måtte gi økonomisk hjelp.

Vel... teknisk sett så slipper et barn å bli mor til et barn. Jeg vil våge å påstå at i de aller aller fleste tilfellene så tjener 16 åringen på å ikke bli mamma enda.

• Liker 1
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg synes det er så trist at mange føler seg tvunget til å avslutte svangerskapet, enten av medisinske funn knyttet til barnets helse eller sosiale utfordringer.

Hadde vært litt mindre 'sosiale utfordringer' hvis kvinnfolka bare passa litt mer på sin EGEN kropp og brukte kvinnelig kondom: https://www.plannedparenthood.org/learn/birth-control/internal-condom

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, OhGawdNo skrev:

Hadde vært litt mindre 'sosiale utfordringer' hvis kvinnfolka bare passa litt mer på sin EGEN kropp og brukte kvinnelig kondom: https://www.plannedparenthood.org/learn/birth-control/internal-condom

Kondom for menn er det beste alternativet for å hindre graviditet, men det vet kanskje ikke du som aldri har sex. Så da kan du holde deg unna seksualråd og tråder om graviditet og abort også.  
Uansett handler ikke denne tråden om prevensjon og uønsket graviditet, men hvordan samfunnet er i dag og gjør det vanskeligere å være forelder for de som ønsker å sette barnet til verden. 

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Kondom for menn er det beste alternativet for å hindre graviditet

Det er jo ikke mannen som kan bli gravid da, så hvorfor kvinnen ikke selv tar ansvar for sine egne prevensjonsmidler fremstår for meg som en gåte.

1 minutt siden, AnonymBruker said:

hvordan samfunnet er i dag og gjør det vanskeligere å være forelder for de som ønsker å sette barnet til verden. 

Burde vært forbudt for alenemødre å yngle. Påfører bare alle oss andre utgifter, og skaper kriminelle.

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, OhGawdNo said:

Tenker menn burde være flinkere til å bruke kondom, som beskytter både mot svangerskap OG kjønnssykdommer.

Anonymkode: 853ce...f45

• Liker 4
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Tenker menn burde være flinkere til å bruke kondom, som beskytter både mot svangerskap OG kjønnssykdommer.

Tenker KVINNER burde vært flinkere til å bruke KVINNELIG kondom siden det er de som kan bli gravide og ikke mannen.

Vet ikke om dette er for avansert logikk for deg.

• Liker 1
Skrevet
26 minutter siden, OhGawdNo skrev:

Tenker KVINNER burde vært flinkere til å bruke KVINNELIG kondom siden det er de som kan bli gravide og ikke mannen.

Det beskytter ikke mot kjønnsykdommer. Men du som ikke har sex blåser vel i det. 
Skjønner at dette temaet er altfor avansert logikk for deg som skriver i andre tråder at du hadde havnet i fengsel om du fikk kjæreste, og at du har aspergerssyndrom. Det er greit at du prøver å normalisere deg og delta i normale debatter men ikke dra din mangelfulle innsikt til å gjelde andre når det er du som mangler logikk og kunnskap. 

• Liker 1
Skrevet
31 minutter siden, OhGawdNo said:

Om kvinnen blir gravid og velger å få barnet så må barnefaren betale bidrag i minst 18 år. 

Vet ikke om det blir for avansert logikk for deg.

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Den der burde funke fint. Dreper garantert all sexlyst. 

Anonymkode: abf4d...f7e

Omtrent som bruk av kondom, da. Fint for meg, for på samme måte som enkelte feminister har ytret at 'mannen er en vandrende dildo', så har jeg ikke et problem med å yttre at enkelte kvinner tjener ikke annet formål i livet enn å være et selvsmørende hull.

Skrevet

Jeg er sterk motstander av abort fordi jeg setter retten til liv over alle andre rettigheter (inkl. eiendomsrett). Man kan argumentere for eller mot et forbud, men den pragmatiske løsingen må være at kvinner må dekke kostnader til aborter selv, og ikke tvinge mannlige skattebetalere til å finansiere dette. Da vil nok aborttallene gå ned. 

Skrevet

Tråden er ryddet for oppfordring/forherligelse av brudd på norsk lov.

Mynona, mod.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...