AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #1 Skrevet 26. februar 2019 Min kjæreste betaler barnebidrag. Vi vurderer å flytte sammen til nyttår. Blir da inntekten vår regnet sammen, og risikerer han å måtte betale mer i barnebidrag til sin eks da?? Anonymkode: 42227...a3f
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #3 Skrevet 26. februar 2019 Nei, inntektene blir ikke regnet sammen. Men hvis han ikke fra før har full bidragsevne, vil samboerskapet styrke bidragsevnen Anonymkode: a6b96...799 12
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #4 Skrevet 26. februar 2019 Ja, men ikke fordi dere bor sammen, men fordi han vil få økt bidragsevne fordi han får mindre boutgifter ved å dele utgifter. Anonymkode: 81527...dbf 6
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #5 Skrevet 26. februar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei, inntektene blir ikke regnet sammen. Men hvis han ikke fra før har full bidragsevne, vil samboerskapet styrke bidragsevnen Anonymkode: a6b96...799 Dette er riktig. Hans boutgifter regnes som redusert. Din inntekt har ingenting med saken å gjøre. Men du: han betaler ikke til eksen. Han betaler for barnet. Anonymkode: 386c5...cab 24
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #6 Skrevet 26. februar 2019 Ulike svar, hvor kan man finne fasiten? Anonymkode: 42227...a3f
Dr. Ops Skrevet 26. februar 2019 #7 Skrevet 26. februar 2019 Bidragskalkulatoren på nav. Der kan dere legge inn alle opplysninger og får estimert et beløp.
Rotemor Skrevet 26. februar 2019 #8 Skrevet 26. februar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ulike svar, hvor kan man finne fasiten? Anonymkode: 42227...a3f Alle svarene er jo like! 15
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #9 Skrevet 26. februar 2019 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er riktig. Hans boutgifter regnes som redusert. Din inntekt har ingenting med saken å gjøre. Men du: han betaler ikke til eksen. Han betaler for barnet. Anonymkode: 386c5...cab Han betaler til eksen, som skal gå til barnet 😉 Med mindre barnet er over 18 år å får barnebidrag, da betaler man til barnet. Anonymkode: 1ea77...401
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #10 Skrevet 26. februar 2019 4 minutter siden, Rotemor skrev: Alle svarene er jo like! Nei, alle svarene er ikke like. Men jeg har vært i en slik situasjon hvor jeg måtte ta større del av husstandens felleskostnad fordi jeg som ektefelle hadde forsørgerplikt da mannens bidrag økte Anonymkode: a6b96...799
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #11 Skrevet 26. februar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han betaler til eksen, som skal gå til barnet 😉 Med mindre barnet er over 18 år å får barnebidrag, da betaler man til barnet. Anonymkode: 1ea77...401 FOR barnet... Ts fremstiller det som at kjæresten må gi masse penger til eksen. Men de er FOR barnet. Anonymkode: 386c5...cab 10
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #12 Skrevet 26. februar 2019 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: FOR barnet... Ts fremstiller det som at kjæresten må gi masse penger til eksen. Men de er FOR barnet. Anonymkode: 386c5...cab Flisespikkeri! Du vet ikke hva denne eksen bruker pengene på... skal skrive under på at det ikke er barnet som får nyte de godene. Men det er en annen sak. Jeg lurte enkelt på om han må betale mer i bidrag. Anonymkode: 42227...a3f 3
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #13 Skrevet 26. februar 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Flisespikkeri! Du vet ikke hva denne eksen bruker pengene på... skal skrive under på at det ikke er barnet som får nyte de godene. Men det er en annen sak. Jeg lurte enkelt på om han må betale mer i bidrag. Anonymkode: 42227...a3f Aner du virkelig hva det koster å ha et barn? Kan love at det ikke er noe som helst igjen til å bruke på seg selv når alt annet er betalt, med mindre mor velger å bo på en ettroms og la barnet leve på kneipbrød. Anonymkode: fccbe...4a3 13
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #14 Skrevet 26. februar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Aner du virkelig hva det koster å ha et barn? Kan love at det ikke er noe som helst igjen til å bruke på seg selv når alt annet er betalt, med mindre mor velger å bo på en ettroms og la barnet leve på kneipbrød. Anonymkode: fccbe...4a3 Jeg har tre selv, så vet godt hva det koster med barn Hun klarer seg godt hun, med årslønna si på 640.000,- Anonymkode: 42227...a3f 2
Dr. Ops Skrevet 26. februar 2019 #15 Skrevet 26. februar 2019 (endret) Det ts beskriver er faktisk en realitet for (kanskje) mange. Endret 26. februar 2019 av The R. S 1
Whistler Skrevet 26. februar 2019 #16 Skrevet 26. februar 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Aner du virkelig hva det koster å ha et barn? Kan love at det ikke er noe som helst igjen til å bruke på seg selv når alt annet er betalt, med mindre mor velger å bo på en ettroms og la barnet leve på kneipbrød. Anonymkode: fccbe...4a3 Du høres akkurat ut som mor til mine fire barn, som fikk beholde nedbetalt hus og bil og likevel mente at en 60/40 ordning var det beste for barna (og etter mitt ringe syn hennes lommebok).
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #17 Skrevet 26. februar 2019 Hvis du vet hva mor tjener så er det jo en enkel sak, bare let frem bidragskalkulatoren på nav.no og plott inn opplysninger der. Så ser du hva han må betale Og jo, hvis han flytter sammen med deg så får han økt bidragsevne, og det kan hende bidraget øker Anonymkode: c90d8...066 2
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #18 Skrevet 26. februar 2019 Jeg forstår ikke helt denne bidragskalkulatoren. Far har i alle år betalt bidrag privat. Ganske mye også. Vi har fått to felles barn. Mor har fått samboer. Tenkte å regne ut dette på nytt da bidraget er ganske høyt. Ikke et alternativ i kalkulatoren at mor har samboer. Hun slipper også unna med en god del utgifter som samboer. Selv med to barn til så skulle far betale enda mer til mor. Henger ikke på grep da vi har samme lønn som før vi fikk barn. Far har til og med mere samvær med barnet. Beklager, ikke meningen å kuppe tråden, men siden det ikke er noe alternativ at mor har samboer/mann og evt flere barn i kalkulatoren... Forstår det ikke... Anonymkode: 3f996...884 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #19 Skrevet 26. februar 2019 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har tre selv, så vet godt hva det koster med barn Hun klarer seg godt hun, med årslønna si på 640.000,- Anonymkode: 42227...a3f Hvorfor vil du ikke at faren skal hjelpe med å forsørge ungen sin? Er du sjalu på ungen? Anonymkode: 81527...dbf 9
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #20 Skrevet 26. februar 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg forstår ikke helt denne bidragskalkulatoren. Far har i alle år betalt bidrag privat. Ganske mye også. Vi har fått to felles barn. Mor har fått samboer. Tenkte å regne ut dette på nytt da bidraget er ganske høyt. Ikke et alternativ i kalkulatoren at mor har samboer. Hun slipper også unna med en god del utgifter som samboer. Selv med to barn til så skulle far betale enda mer til mor. Henger ikke på grep da vi har samme lønn som før vi fikk barn. Far har til og med mere samvær med barnet. Beklager, ikke meningen å kuppe tråden, men siden det ikke er noe alternativ at mor har samboer/mann og evt flere barn i kalkulatoren... Forstår det ikke... Anonymkode: 3f996...884 Ungen koster det samme å livnære selv om ungen får halvsøsken. Anonymkode: 81527...dbf 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå