Gå til innhold

Hvorfor legger dere aldri ungene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på dagligvarebutikken nå sent kl 21for å handle en pk melk. Der teller jeg 4 småbarn, våken i vogn. En masse unger småskolealder som skal på skolen i morgen. Dette er forøvrig gjennomgående i enkelte bydeler. Nabounger kommer på døra klokka 22 og ser med vantro på meg når jeg sier at mine sover.

Så kjære nye landsmenn; hvorfor legger dere ikke ungene deres? Når er det de sover? Jeg fatter det bare ikke! 

Anonymkode: 4ebf2...376

• Liker 20
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lurer på det samme. Har naboer fra Syria med barn i alderen 4-12 år og de legger seg tidligst klokka 22:30, men hører ofte at de er våkne etter midnatt.

Anonymkode: b5f8f...8d2

• Liker 10
Skrevet

"Våre nye landmenn", hvem sikter du til? Og hvorfor det?

Anonymkode: db783...0d4

• Liker 5
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Lurer på det samme. Har naboer fra Syria med barn i alderen 4-12 år og de legger seg tidligst klokka 22:30, men hører ofte at de er våkne etter midnatt.

Anonymkode: b5f8f...8d2

Kan hende at de prioriterer det å være sammen og det å legge seg sammen  istedet for å sitte oppe uten ungene.

Anonymkode: 6201f...3c2

• Liker 7
Skrevet

Jeg er ikke etnisk Norsk, men har lagt ungene kl 19.00 siden tre måneders alder. 

Mine venninner og naboer derimot har barna oppe til 21-22. Og 99% av disse er etnisk Norske. 

Søker du etter feil hos personer eller setter folk i båser så ser du bare dem og glemmer at det er likt hos mange etnisk Norske også! 

Anonymkode: 8d515...cef

• Liker 18
Skrevet

Ser at ikke alt ble med: 

Alle er forskjellige, barn også. Noen barn har behov for å sove oftere på dagen som igjen medfører senere leggetid, mens andre ikke sover noe og må legges tidlig. 

La nå folk legge ungene sine når de vil ;)

Anonymkode: 8d515...cef

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor stopper du ikke foreldrene i butikken og spør dem? Istedenfor å gulpe det ut her? 

• Liker 5
Skrevet

De må vel ikke dra ungene ut av senga kl 6 hver dag for å rekke jobb sikkert.

Anonymkode: 4ac49...16e

• Liker 30
Skrevet

Det er på tide å komme seg ut av din norsk boble og innse at det er andre måter å gjøre ting på 🤦🏼‍♀️

Anonymkode: ee58e...5e6

• Liker 12
Skrevet

Det er vel ganske typisk at disse nye lands folkene våre legger barna sent. Det er demmes kultur. Jeg ser ikke noe problem i det? 

Hvorfor er ting feil med en gang en opplever noe utenom det vanlige? 

La de gjøre som de vil. Og la også etniske norske legge barna sent om de vil. 

Helt utrolig hva folk skal legge seg opp i 😅 

Anonymkode: e08d8...5d5

• Liker 5
Skrevet
10 minutter siden, Rotemor said:

Alle har ikke samme syn på leggetid.

Jeg oppfatter innlegget ditt som sneversynt og rasistisk.

Enhver person som skriver et kritisk innlegg med setningen «kjære nye landsmenn» er ferdig dømt av meg.

Hva skal jeg skrove Istede da, som

du mener er politisk korrekt i en slil grad at man kan debattere dette utover ditt innspill? 

• Liker 5
Skrevet

Det var da voldsomt til reaksjoner!!! Jeg spør hvorfor. Av 10 svar, er bare ett ute etter debatt.

• Liker 5
Skrevet

Kanskje de bare er smarte nok til å ikke ta alt de får servert av helsestasjonen for god fisk sånn som "superforeldrene" som ender med lys-våkne unger:klar for en ny dag 04.00. Fordi de la dem 18.30. Aldri skjønt hvordan noen kan være overrakset over at ungene våkner midt på natten når de blir lagt rett etter middag. Bråke-unger 04 er mye verre, enn klokka ni. 

Anonymkode: ad7d9...c44

• Liker 27
Skrevet

Fordi du skal ha noe spørre om....

Anonymkode: 142c0...83e

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var da voldsomt til reaksjoner!!! Jeg spør hvorfor. Av 10 svar, er bare ett ute etter debatt.

Jeg gidder da ikke «debattere» med rasister!

Hva vil du vel «debattere»? Folk er forskjellige og velger det som passer for seg og sin familie. Debattgrunnlaget er....?

• Liker 5
Skrevet

Tenkte før jeg så siste setningen at her er der snakk om ikke etnisk norske....

Er selv samboere med en "slik", så ikke der miste rasistisk fra min side! Men TS har helt rett, bor i ett hus med en tyrkisk og en pakistansk familie og der legger barna seg aldri før 23! Og ser ofte små barn ute i nabolaget veldig sent. De barna jeg kjenner som legger seg sent  er rimelig vanskelig å ha med å gjøre, sinte og hyperaktive,  og jeg tror nok der henger sammen med for lite søvn! 

Anonymkode: d4b2b...792

• Liker 20
Skrevet
Akkurat nå, Rotemor skrev:

Jeg gidder da ikke «debattere» med rasister!

Hva vil du vel «debattere»? Folk er forskjellige og velger det som passer for seg og sin familie. Debattgrunnlaget er....?

Jeg synes det er litt vel drøyt å kalle ts rasist. Synes det er du som er vanskelig nå. 

Anonymkode: e08d8...5d5

• Liker 33
Skrevet (endret)

Kulturforskjeller. Før var det bare norske navere som ikke hadde kontroll med leggetid. Slike mennesker har ofte av ulike grunner vansker med system og rytme i livet. I dag er nesten halvparten av naverne av utenlandsk opprinnelse.

Endret av Horten Market
  • Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Kanskje de bare er smarte nok til å ikke ta alt de får servert av helsestasjonen for god fisk sånn som "superforeldrene" som ender med lys-våkne unger:klar for en ny dag 04.00. Fordi de la dem 18.30. Aldri skjønt hvordan noen kan være overrakset over at ungene våkner midt på natten når de blir lagt rett etter middag. Bråke-unger 04 er mye verre, enn klokka ni. 

Anonymkode: ad7d9...c44

Men når legger man seg hvis man er på butikken klokka 21.00, så skal man hjem, kle av og få i dem mat, roe ned og legge. Klokka må jo bli nesten 23. 

Men takk for konstruktivt svar iallefall. Å bli stemplet som rasist og det som er bare fordi man faktisk spør slik majoriteten av respondentene her inne gjør, syns jeg er lite konstruktivt. Du svarte iallefall på spørsmålet.  

• Liker 10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...