Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

kan noen forklare meg noe om messenger. jeg har ikke facebook, bare messenger. er det slik der at man legger til venner osv, som på facebook?

Jeg gikk inn og kikket i dag under "forespørsler" og der ligger det 15 personer som står under følgende overskrift: "foreslåtte personer". Dette kan da umulig være folk som har kontaktet meg, for det kommer ikke noen meldinger? Og ikke kjenner jeg alle like godt heller. Klikket meg inn på mange der, og det står bare litt infor om hvor de jobber osv...men på tre av dem står det "xxx brukte nummeret ditt for å nå deg". Hva betyr det? Er dette venneforespørsler, eller er det bare forslag?Forstår ikke....og hva er poenget med å legge til venner på messenger, man kan vel uansett chatte med hvem man vil ?

Anonymkode: 6c607...455

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man legger til kontakter, ikke venner. Foreslåtte personer er ikke personer som har kontaktet eller lagt til deg, det er basert på noen algorytmer i facebook basert på telefonkontaktene dine, venners venner, og om du hadde hatt facebook profil så på vennene der. 

Når det står xxx brukte nummeret ditt for å nå deg, så tror jeg det betyr at de krysset av i boksen for "koble messenger til telefonkontaktene" som kommer som alternativ når man laster ned messenger og at messengeren dems fant deg via telefonnummeret ditt de hadde fra før. Tror ikke det betyr at de nødvendigvis har prøvd å kontakte eller ringe deg på messenger. 

Nei man kan ikke chatte med hvem man vil på messenger, man må godta hverandre som kontakter for å kunne svare. Eller dvs, man kan kontakte hvem man vil, men for å kommunisere toveis så må den du kontakter godta at du la den til i kontaktene dine med mindre du også var i dems kontaktliste fra før. 

Anonymkode: 23f1d...e42

Skrevet

Tusen takk for klargjørende svar 👍👍

Anonymkode: 6c607...455

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...