Gå til innhold

Jeg har ingen diagnose,men klarer ikke å jobbe mer, hva skal jeg gjøre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i kvp, tiltak under nav. Da måjeg møte på tiltak hver dag. Har vært utplassert på en jobb nå i 4 måneder, fra mars av skal jeg starte på et nytt sted og det føler jeg bare ikke at jeg klarer. Det er først nå at jeg har klart å bli kjent med de andre på jobb, og blitt trygg, og nå må jeg bytte jobb igjen.

Det var meg som skrev tråden om at jeg er redd for å gå ute siden jeg opplever at alle ler av meg o sier ting om meg, noe osmgør meg veldig redd, i tillegg er jeg veldig deprimert, og tror ikke jeg holder stort lengre. Men jeg m jo jobbe, hvis ikke får jeg ikke penger til å betale husleien. 

Har lest om at man kan få aap, hvordan fungerer det? Jeg har ingen diagnose i papirene så kan jeg likevel få det da? Ellers så har vi sosial stønad, men i og med at jeg er under 30 har eg aktivitetsplikt og jeg må derfor jobbe daog.

Jeg er veldig redd for å havne ågaten, ogbruker all tid på å stresse på det. 

Opsøker jeg behandling får jeg vite at alt er greit med meg og kommer kun til utedningsfasen og ikke til behandlingsfasen siden de ikke finner noe galt med meg, og fikk sist vite når jeg var på dps at psykiatrer ikke forsto grunnen til ata jeg var der. Er det noen som vet hva jeg skal gjøre? jeg vet ikke hva jeg skal gjøre?  

Hvor lang tid tar det før man blir kasta ut fordi man ikke betaler leia?

Anonymkode: aaebf...a7a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lykke til med nav og innstillingen din.

Jeg har jobbet i alle år og har fått påvist flere diagnoser de siste årene + flere operasjoner. Nå har jeg blitt sagt opp fra jobben uten å ha ny jobb å gå til.

Får ikke AAP, lever på sosialen og jeg skal bruke mine siste krefter til å få AAP OG UFØR til syvende og sist.

Anonymkode: c522e...5cc

Skrevet

Skjønner at det er kjipt å bytte jobb når du endelig er blitt kjent, men du bør jo prøve i den nye jobben før du snakker om å ikke jobbe. Gi det et forsøk. Som regel blir ting lettere jo flere ganger en opplever nye miljøer. 

Hva skal grunnen være til at folk ler av deg?

• Liker 1
Skrevet

Velkommen til arbeidslivet.

• Liker 2
Skrevet

Du bør snakke med saksbehandleren din om hvordan du opplever å måtte bytte arbeidsplass. Det er mange gode grunner for å være på en plass fremfor å bytte hver fjerde måned. Det ene er din trygghet og selvfølelse og det andre er at jo lengre du er på en jobb jo bedre papirer og referanser får du når du skal søke vanlige jobber. 

• Liker 2
Skrevet

Det er jo litt rart at psykatrien ikke finner noe galt med deg, når du her beskriver at du er veldig deprimert, har angst og symptomer på paranoia. Det er jo ikke normalt å ha det så vondt som du har det, det er jo klart du må få hjelp? 

Anonymkode: 9c050...e06

• Liker 2
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo litt rart at psykatrien ikke finner noe galt med deg, når du her beskriver at du er veldig deprimert, har angst og symptomer på paranoia. Det er jo ikke normalt å ha det så vondt som du har det, det er jo klart du må få hjelp? 

Anonymkode: 9c050...e06

Glemte å skrive forrige innlegg at Ts bør prøve en privat psykolog med offentlig avtale. Der bruker de ofte mere tid på å finne ut hva ting bunner i enn de gjør på dps. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Hei!

Først vil jeg si at det er kjempebra du har vært utplassert på jobb i 4 måneder! Ikke hør på de andre i tråden som bare surver og ikke svarer på spørsmålene dine.

"Det er først nå at jeg har klart å bli kjent med de andre på jobb, og blitt trygg, og nå må jeg bytte jobb igjen." Selv om det er leit og skummelt å skifte jobb nå som du begynner å bli "varm i trøya", er det ingen grunn til at du ikke skal bli kjent med de nye kollegaene dine og å mestre de nye arbeidsoppgavene dine. Kanskje du til og med synes den neste jobben er mye bedre? Det eneste måten å finne ut av det er faktisk å begynne i den nye jobben. Jeg er sikker på at du klarer det fint.

Har du sagt til de på DPS at du er redd for å gå ut, tror folk snakker om deg og mener du er deprimert? Noen ganger kan det være vanskelig å forklare hvordan man føler seg, kanskje du kan ta med det du har skrevet her og vise det til de? Og vet du hva? Jeg er ganske sikker på at de som du tror baksnakker deg ikke gjør det. De har mest sannsynlig nok med seg selv. Vi mennesker er egentlig ganske selvopptatte og tenker mest på oss selv :) Kan det være et alternativ å gå til en privat psykolog for å få hjelp med å snu tankene litt? Det koster jo litt penger, men om du fortsetter å jobbe så får du kanskje mulighet til å betale det. Redigert: se svaret over om privat psykolog med offentlig avtale.

Du skriver: "Jeg er veldig redd for å havne ågaten, ogbruker all tid på å stresse på det." Samtidig har du løsningen på det selv også: "Men jeg m jo jobbe, hvis ikke får jeg ikke penger til å betale husleien." For å fortsette å kunne betale husleien må du stå opp hver dag og gå på jobb og gjøre det ditt beste. Noen dager vil være dårlige og noen dager vil være gode, men å møte på jobb vil gi deg en inntekt som sikrer deg økonomisk. Du har alt å vinne på å ikke gi opp!

Jeg har nok ikke svar på alle spørsmålene dine, og det er ikke sikkert du liker det jeg har svar heller, men ønsker deg lykke til videre! :)

Anonymkode: aaebf...a7a

Endret av Brevkniven

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...