AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #1 Skrevet 26. februar 2019 Jeg lurer på om noen av dere har forsikring på barn som er født for tidlig og har lav fødselsvekt? Mitt barn er født i uke 36 og var i underkant av 2 kg. Vil jeg da få forsikring? TS Anonymkode: d67cb...c4f
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #2 Skrevet 26. februar 2019 Det ser ut til at det kan være vanskelig: http://www.prematurforeningen.no/forsikring-av-premature-barn/ Jeg har en prematur sønn (4 uker for tidlig), veide 2,8 kg ved fødselen, så ikke så galt. Fikk forsikring. Dette var i år 2000. Anonymkode: 632a4...c87
MammatilJ Skrevet 26. februar 2019 #3 Skrevet 26. februar 2019 Det kan være vanskelig og avhenger også av forsikringsselskap. Vårt barn ble født i uke 33, veide nesten 2300 gram. Vi fikk avslag hos Gjensidige, men innvilget standard forsikring hos If (fikk ikke uføreforsikring, men kan søke igjen om det når barnet er 2 år gammelt). Du må rett og slett søke og se hva som skjer. Kommer jo ann på mye, bla. hvor sykt barnet var (behov for pustehjelp etc), om det er noen senskader, helsesituasjonen i dag osv. Du har uansett ingenting å tape på å søke. Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #4 Skrevet 26. februar 2019 Min erfaring er at blant annet if har gitt forsikring der andre selskap har sagt nei. Det er verdt et forsøk:) Anonymkode: befba...790
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå