Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Pippa som gjest
Skrevet

Er det noen som kan hjelpe meg med valg av klær?

Jeg skal i bryllup i slutten av mai, og da lurer jeg hva jeg kan gå i. Kjole er helt uaktuelt!!

Jeg synes det er så vanskelig å finne noe som jeg kan gå med, min kroppsfasong er ikke tynn, men heller ikke feit, jeg er nok litt kraftig, men ikke mer enn at klærne jeg bruker er helt OK.

Sliter mest med å finne overdeler for jeg føler at jeg har en eller to valker som jeg ikke vil vise frem..

Kan noen komme med noen tips, og bukse i et bryllup er vel ikke det beste?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

en pen drakt kanskje? skjørt, jakke og pene sko?

Gjest pippa som er gjest
Skrevet

Jeg glemte å skrive at jeg er i midten av tyveårene og vil også unngå å være for "konete" kledd.

Og må få med at jeg er kun invitert til kaffe og dans etter selve bryllupet. Jeg skal ikke i kirka og heller ikke til middag, invitasjonen er ikke før 21.00 om kvelden.

Har det noe å si om klesvalget, mindre stivt og formelt?

Skrevet

Står det noe om kleskode i invitasjonen? Hvis ikke, så KAN kanskje stedet det skal være på gi en liten indikasjon (flotteste spisesalen i mils omkrets indikerer kanskje et litt stivere antrekk enn om en har leid samfunnshuset)?

Bunad er sikkert, men det har du kanskje ikke? Synes ikke det at du "bare" skal til kaffe gjør at du ikke behøver å pynte deg så mye, en skal jo smelte inn sammen med resten av selskapet.

Du vil ikke ha kjole, men er topp og et skjørt ok? Synes bukser er for uformelt. Hvorfor vil du ikke gå i kjole, forresten?

Et par valker kan fint skjules under en topp med det rette snittet - bare husk at du ikke må kle deg i "telt", da virker en fort 10 ganger større! Hvis du har litt midje og/eller litt byste, bør du markere dette med en innsvingt topp eller jakke og derfor ikke velge noe som går rett ned. Hvis du finner en litt finere topp og skjørt kan du kombinere dette med andre ting ved senere anledninger for å "dresse ned". Husk også at smykker, sjal, sko og vesker kan oppgradere et antrekk vesentlig.

Gjest Anonymous
Skrevet

Bukse kan vel være vel så fint som skjørt, det. Vet ikke hva slags klær du pleier/liker å gå i til vanlig, men en bukse i fint stoff, feks silke, lin el., og med fint snitt kan være veldig fint. Kanskje med broderier eller perler/paljetter også. Nå er jeg slank selv, så vet ikke hva som er finest å gå i om man er kraftig, men det finnes jo tunikaer og bluser i ulike stiler og snitt (ikke for løst - da blir det telt, ikke FOR trent og tettsittende, men ikke noe galt i å ha noe som er kroppsnært de rette stedene). Noe sommeraktig kan være fint når det er såpass seint som i mai.

Så lenge buksa og toppen matcher i fargene (jeg ville unngått svart bukse..), gjerne på en litt spennende måte, og du har fine sko til, tror jeg du kan se pynta nok ut. Du kan jo spørre i butikken om fargesammensetning - og ta med det først innkjøpte plagget når du skal se etter det neste, feks. Og tilbehør som smykker, hårpynt og sjal "gjør" antrekket. Har du ikke noe som passer kan det skaffes for en billig penge på h&m, belladonna o.l.

Jeg var i bryllup i vinter, og må innrømme at jeg hadde gleda meg litt til å pynte meg, jeg. Selv om jeg ikke akkurat endte opp med ballkjole (man skal ikke prøve å overgå bruden)... De som kom til kaffen hadde pynta seg de også, kanskje litt mindre formelt enn nærmeste familie, men pent. Alt fra bunad, via aftenkjoler til drakter og sikkert noen i bukse og bluse var representert.

Skrevet

Jeg synes og da skjørt og en stilig topp.

Vi giftet oss for ett år siden, og der hadde damene på seg penkjoler, bunad eller skjørt og topp eller bluse. Unntagen en, hun hadde på seg hverdagsbuksa si og en t skjorte og hverdagsjakke. Hun har på seg dette antrekket ofte når hun er ute og handler osv. ingen av delene var i samme stoff eller farge heller. Mange av gjestene reagerte på det, jeg og reagerte på det. For skal man i bryllup skal man pynte seg. Men jeg mener og at skjørt og topp er pent nok.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...