AnonymBruker Skrevet 27. februar 2019 #101 Del Skrevet 27. februar 2019 Men ærlig talt, dere som liker Dubai så godt, hva er det dere konkret gjør når dere er der? INGEN har skrevet noe om det i tråden så langt, bortsett fra at det visstnok har ´alt en ferie bør ha´.. Jo vent litt, noen nevnte vel at det var så varmt at de bare lå i bassenget ved hotellet. Jeg er oppriktig nysgjerrig. Hva er det som frister sånn, at man ikke bare klarer å se bort fra det grusomme som skjer i kulissene, men man i tillegg vil anbefale det til andre? Anonymkode: bc5dd...f2e 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2019 #102 Del Skrevet 27. februar 2019 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men ærlig talt, dere som liker Dubai så godt, hva er det dere konkret gjør når dere er der? INGEN har skrevet noe om det i tråden så langt, bortsett fra at det visstnok har ´alt en ferie bør ha´.. Jo vent litt, noen nevnte vel at det var så varmt at de bare lå i bassenget ved hotellet. Jeg er oppriktig nysgjerrig. Hva er det som frister sånn, at man ikke bare klarer å se bort fra det grusomme som skjer i kulissene, men man i tillegg vil anbefale det til andre? Anonymkode: bc5dd...f2e Arkitekturen. Anonymkode: d802c...baf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2019 #103 Del Skrevet 28. februar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har du vært der i det hele tatt? Anonymkode: d802c...baf Jeg har vært i Dubai i forbindelse med jobb, det var i forbindelse med utredning av et spesielt transportsystem uten at jeg skal utbrodere mer om det. Men jeg kjenner også flere som har jobbet der og et par stykker som fremdeles jobber der, det er uansett den samme sorgen når man ser bak kulissene. Vi vestlige arbeidere ble behandlet som konger, mens arbeiderne fra Afrika og Asia ble nesten pisket rund som sirkusdyr. De har ingen rettigheter, ingen HMS og må jobbe for luselønn for i det hele tatt tjene nok til å besøke familien. Alt dette er det ingen turister som ser, mange hører om det men fremdeles velger å reise til Dubai eller Emiratene. Hvorfor velger enkelte å støtte menneskehandel og slaveri?... Fordi de enten er stokk dumme og ikke er den typen som følger med på nyheter eller andre ting som er essensielle, eller så tror de at Dubai er *bling bling* og på en eller en annen forvrengt måte fører til status i vennegjengen. Anonymkode: 52064...dcc 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EvaLena Skrevet 28. februar 2019 #104 Del Skrevet 28. februar 2019 7 timer siden, 02s skrev: Jeg personlig skal aldri reise til et land der jeg må passe på hvordan jeg kler meg for å ikke bli arrestert. Det er ditt valg. Jeg har ennå ikke kledd med annerledes på ferie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2019 #105 Del Skrevet 28. februar 2019 6 hours ago, EvaLena said: Det er ditt valg. Jeg har ennå ikke kledd med annerledes på ferie. Da er du enten særdeles konservativ eller har aldri vært særlig langt utenom turistområdene. Likevel tror du at du vet mer om landet enn de som følger med i nyhetene. Anonymkode: 1306a...6f3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2019 #106 Del Skrevet 28. februar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Da er du enten særdeles konservativ eller har aldri vært særlig langt utenom turistområdene. Likevel tror du at du vet mer om landet enn de som følger med i nyhetene. Anonymkode: 1306a...6f3 Når man har vært der og i tillegg lest seg opp, vet mer enn den gjennomsnittlige nordmann. Hvis dere ikke vil reise dit, så la vær og la andre få lov til å reise der de ønsker det. Ville du latt være å f eks reise til usa også? De bryter også menneskerettighetene. Anonymkode: d802c...baf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2019 #107 Del Skrevet 28. februar 2019 13 hours ago, AnonymBruker said: Arkitekturen. Anonymkode: d802c...baf Snart får vi vel tråder om hvor fantastisk Nord-Korea er å reise til også. Anonymkode: 1306a...6f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EvaLena Skrevet 28. februar 2019 #108 Del Skrevet 28. februar 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da er du enten særdeles konservativ eller har aldri vært særlig langt utenom turistområdene. Likevel tror du at du vet mer om landet enn de som følger med i nyhetene. Anonymkode: 1306a...6f3 Jeg er ikke konservativ av meg og har vært langt utenfor turistområdene. Trur du jeg kjørte bil bare i byen Dubai? Nei gitt, jeg var overalt. Det er helt utrolig fantastisk land å reise rundt i og ikke minst utenfor turistområdene. Jeg har lest meg opp, besøkt landet og fått egne erfaringer, noe jeg anser sim mer belært enn bare de som leser i media. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2019 #109 Del Skrevet 28. februar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Snart får vi vel tråder om hvor fantastisk Nord-Korea er å reise til også. Anonymkode: 1306a...6f3 Anonymkode: 91f57...dac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EvaLena Skrevet 28. februar 2019 #110 Del Skrevet 28. februar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Snart får vi vel tråder om hvor fantastisk Nord-Korea er å reise til også. Anonymkode: 1306a...6f3 Ja, det håper jeg faktisk. Jeg har hørt at NK er er flott land og det er synd det er lukket for turisme. Du kan reise dit, men du får ikke noen spesiell oppdagelse utenom «turistområdene» Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2019 #111 Del Skrevet 28. februar 2019 Akkurat nå, EvaLena skrev: Ja, det håper jeg faktisk. Jeg har hørt at NK er er flott land og det er synd det er lukket for turisme. Du kan reise dit, men du får ikke noen spesiell oppdagelse utenom «turistområdene» Men Nord-Korea tar vel ikke i mot turister ? De er vel 100% stengt.. Anonymkode: 91f57...dac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EvaLena Skrevet 28. februar 2019 #112 Del Skrevet 28. februar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men Nord-Korea tar vel ikke i mot turister ? De er vel 100% stengt.. Anonymkode: 91f57...dac Du kan få reise dit, men du skal ha en grunn til det. Feks journalist eller noe sånt. Uansett så får du ikke ferdes fritt rundt, det er folk som følger med på deg hele tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2019 #113 Del Skrevet 28. februar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker said: Ville du latt være å f eks reise til usa også? De bryter også menneskerettighetene. Anonymkode: d802c...baf Er brudd på menneskerettighetene et ja/nei spørsmål for deg? Det har ikke noe å si om det er bagateller eller om de driver med regelrett slaveri og menneskehandel? Anonymkode: 1306a...6f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2019 #114 Del Skrevet 28. februar 2019 1 minutt siden, EvaLena skrev: Du kan få reise dit, men du skal ha en grunn til det. Feks journalist eller noe sånt. Uansett så får du ikke ferdes fritt rundt, det er folk som følger med på deg hele tiden. Ok, det hadde jeg aldri orket. Må være grusomt å bo der, stakkars folk. Anonymkode: 91f57...dac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 28. februar 2019 #115 Del Skrevet 28. februar 2019 På 27.2.2019 den 10.43, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke respekt for de menneskene som drar til Dubai. Der mistet du min respekt. Les deg litt opp om de mørke sidene om Dubai før du drar dit. Har bare en ting å si til det landet:🖕 Anonymkode: cf9fe...5b0 Jeg tror ikke din respekt er så veldig viktig for TS... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EvaLena Skrevet 28. februar 2019 #116 Del Skrevet 28. februar 2019 1 minutt siden, The Kitten skrev: Jeg tror ikke din respekt er så veldig viktig for TS... 😂😂 Folk reiser dit de vil uansett hva andre sier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2019 #117 Del Skrevet 28. februar 2019 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: Snart får vi vel tråder om hvor fantastisk Nord-Korea er å reise til også. Anonymkode: 1306a...6f3 Nord Korea er et nydelig land Anonymkode: d802c...baf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 28. februar 2019 #118 Del Skrevet 28. februar 2019 (endret) 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Har du vært der i det hele tatt? Anonymkode: d802c...baf Poenget er vel at man leser seg opp og lærer om landet FØR man drar dit, for å vite om det er et land man ønsker å besøke og å legge igjen sine turistkroner i. Dubai er et sånt sted man leser seg opp på og velger å IKKE dra til pga deres regime, kvinneundertrykkelse og syn på kvinner. Man trenger ikke dra et sted for å vite at det ikke er bra. Det er jo helt bak mål å tro. Endret 28. februar 2019 av Million Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2019 #119 Del Skrevet 28. februar 2019 2 timer siden, Million skrev: Poenget er vel at man leser seg opp og lærer om landet FØR man drar dit, for å vite om det er et land man ønsker å besøke og å legge igjen sine turistkroner i. Dubai er et sånt sted man leser seg opp på og velger å IKKE dra til pga deres regime, kvinneundertrykkelse og syn på kvinner. Man trenger ikke dra et sted for å vite at det ikke er bra. Det er jo helt bak mål å tro. Vet du hva? Jeg forholder meg til norsk lov og så lenge det ikke er et norsk forbud mot å reise til et land, reiser jeg dit, uansett hva andre måtte mene. Anonymkode: d802c...baf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EvaLena Skrevet 28. februar 2019 #120 Del Skrevet 28. februar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Vet du hva? Jeg forholder meg til norsk lov og så lenge det ikke er et norsk forbud mot å reise til et land, reiser jeg dit, uansett hva andre måtte mene. Anonymkode: d802c...baf 100% enig 😊 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå